Τιμ Κλαρκ, Emirates: “Αν υπάρχει κάτι που θα λύσει τον γρίφο των αερομεταφορών, αυτό θα είναι το υδρογόνο”

Για το μέλλον των αερομεταφορών και το πώς αυτό διαμορφώνεται των τεχνολογικών-μηχανολογικών εξελίξεων στο χώρο αλλά και της πανδημίας μίλησε σε συνέντευξη του ο Πρόεδρος της αεροπορικής Εταιρείας

Την άποψή του για το μέλλον των αερομεταφορών και το πώς αυτό διαμορφώνεται των τεχνολογικών-μηχανολογικών εξελίξεων στο χώρο αλλά και της πανδημίας, εξέφρασε σε συνέντευξή του στο Euronews, ο Τιμ Κλαρκ, Πρόεδρος της Emirates. 

 “Τα βιοκαύσιμα είναι σίγουρα το μέλλον από πολλές πλευρές” είπε χαρακτηριστικά ο Κλαρκ σε σχετική ερώτηση, βάζοντας όμως στο τραπέζι ένα σημαντικό πρόβλημα: τη δυνατότητα επέκτασης της παραγωγής. “Είναι βασική μου ανησυχία να πάρουμε θερμική ενέργεια ισοδύναμη με την ενέργεια που έχουμε ανάγκη. Μια μηχανή αεροσκάφους που χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα έχει ανάγκη από τεράστιες εκτάσεις γης ή θάλασσας για την παραγωγή φυκιών. Θα είναι πολύ δύσκολο να φτάσουμε στην κλίμακα παραγωγής που θέλουμε. Μην ξεχνάτε ότι οι Emirates καίνε 100 εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο κάθε χρόνο, που είναι το 1%, της ημερήσιας παραγωγής της παγκόσμιας οικονομίας ή μάλλον της παγκόσμιας κατανάλωσης των παραγωγών. Για να φτάσουμε σ’ αυτό το επίπεδο είναι πολύ δύσκολο”, είπε χαρακτηριστικά. 

“Οι ηλεκτρικοί κινητήρες δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα”

Βάσει των παραπάνω, ο ίδιος εξήγησε ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. “Ακούμε για ηλεκτρικούς κινητήρες. Δεν νομίζω ότι θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Είναι καλοί για τα αυτοκίνητα, καλοί για πολλά πράγματα, αλλά όχι για να μετακινήσουν ένα αεροσκάφος 600 τόνων με 600 μίλια την ώρα σε μια ακτίνα 18 μιλίων, μεταφέροντας 500 άτομα, είπε ο Κλαρκ, συμπληρώνοντας πως αν είναι κάτι που θα λύσει αυτό το γρίφο, αυτό θα είναι το υδρογόνο. “Το βλέπουμε ήδη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν το υδρογόνο είναι καλύτερο από την ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχουν όμως και τα δύο αυτοκίνητα σήμερα, τόνισε, προσθέτοντας πως “ότι κι αν γίνει αυτό είναι το μέλλον”.

“Αναδιοργανωνόμαστε και προσπαθούμε να ξαναλειτουργήσουμε τον στόλο των A380 το γρηγορότερο δυνατόν”

Για το θέμα της πανδημίας, το οποίο αδιαμφισβήτητα προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στον κλάδο των αερομεταφορών, ο Κλαρκ εξέφρασε την αισιοδοξία του για το 2021, βασίζοντας την πίστη του “στα μεγαλύτερα μυαλά του πλανήτη” που εργάζονται “για να απαλλαγούμε από τη συγκεκριμένη αρρώστια”. Ο ίδιος εξήγησε επίσης ότι η Emirates εφάρμοσε από την πρώτη στιγμή όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως και το Ντουμπάι συνολικά, γι’ αυτό και “τα κατάφερε”.

“Με τα πρωτόκολλα που εφαρμόσαμε στα αεροσκάφη για τα μέτρα υγιεινής, με τον προστατευτικό εξοπλισμό του πληρώματος αλλά και με τα πρωτόκολλα που είχαν να κάνουν με την παροχή υπηρεσιών και με το φαγητό, αλλά και με την προετοιμασία του αεροδρομίου, καταλήξαμε ότι ήταν η σωστή στιγμή για την επανεκκίνηση της Emirates. Συνέπεσε με τον τρόπο σκέψης και δράσης της κυβέρνησης. Έτσι ξεκινήσαμε. Αξιοποιήσαμε τον διάδρομο που φτιάχτηκε μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και έχουμε ήδη δει μεγάλη αύξηση στη ζήτηση. Αυξήθηκε σημαντικά το κλείσιμο θέσεων από τα μέσα Δεκέμβρη και μετά, είπε μιλώντας για το προηγούμενο διάστημα και συμπλήρωσε:

“Πιστεύω ειλικρινά ότι τα μεγαλύτερα μυαλά του πλανήτη στην ιατρική έρευνα, οι φαρμακευτικές εταιρίες και οι κυβερνήσεις κατάλαβαν ότι ο μόνος τρόπος για να απαλλαγούμε από τη συγκεκριμένη αρρώστια ήταν η γρήγορη παραγωγή εμβολίου, που θα έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα. Και αυτό συνέβη. Δεν έχω δει ποτέ ξανά να γίνεται κάτι τόσο γρήγορα. Κι όμως έγινε. Αναδιοργανωνόμαστε λοιπόν και προσπαθούμε να ξαναλειτουργήσουμε τον στόλο των A380 το γρηγορότερο δυνατόν σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης σε όλο μας το δίκτυο. Ελπίζουμε ότι θα πετούν όλα αυτή την εποχή το 2021”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας στάθηκε ιδιαίτερα και στις εμπορευματικές πτήσεις, στις οποίες στηρίχτηκε η Emirates από την αρχή της πανδημίας. “Για μεγάλο χρονικό διάστημα, όλες οι διεθνείς πτήσεις εξαφανίστηκαν. Η Emirates έχει τώρα 151 αεροπλάνα από τα 777 της να πετούν. Μερικά από αυτά είναι εντελώς εμπορευματικά αεροσκάφη. Και πολλά τα έχουμε μετατρέψει σε επιβατικά. Το κάναμε πολύ νωρίς, όταν καταλάβαμε τι επρόκειτο να συμβεί, γιατί ότι κι αν συμβαίνει στην παγκόσμια οικονομία, τα αγαθά συνεχίζουν να μεταφέρονται. Σήμερα εξυπηρετούμε πάνω από 104 προορισμούς, που είναι κάτι λιγότερο από τους 142 που εξυπηρετούμε συνήθως. Τα περισσότερα από τα αεροσκάφη είναι γεμάτα αγαθά, ένα φορτίο υψηλής αξίας. Στη συνέχεια μπορέσαμε να έχουμε και επιβάτες σ’ αυτές τις πτήσεις. Συγκεντρωτικά μιλώντας, είχαμε μεγάλη επιτυχία σ’ αυτό που κάναμε”, είπε σχετικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ