Ήρθε το τέλος των κινηματογράφων;

Η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας, εκτινάσσοντας το Streaming, το οποίο έρχεται να αλλάξει όσα ξέραμε μέχρι σήμερα

Τους τελευταίους μήνες, όλοι μιλούν για τις αλλαγές που έχει επιφέρει η πανδημία στη βιομηχανία, το εμπόριο, την επικοινωνία και την εργασία, λίγοι όμως έχουν ασχοληθεί με την τεράστια αλλαγή που συντελείται στον τομέα της ψυχαγωγίας και ειδικά των κινηματογράφων.

Η πανδημία, το lockdown, οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης αλλά και ο φόβος που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας φέτος, έχουν οδηγήσει σε άδειες κινηματογραφικές αίθουσες, αναβολές και ακυρώσεις προβολών και κυκλοφοριών και, κατ’επέκταση, σε «λουκέτα» σε αλυσίδες κινηματογράφων παγκοσμίως.

Στις αρχές του μήνα, η Cineworld (ιδιοκτήτρια των Regal Cinemas), ανακοίνωσε ότι θα κλείσει προσωρινά όλα της τα σινεμά – περίπου 7.000 αίθουσες – σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, λόγω των αναβολών πολυαναμενόμενων ταινιών όπως οι «Black Widow», «Wonder Woman 1984», και «No Time to Die». Μετά από αυτή την ανακοίνωση, η Warner Bros, αναγκάστηκε με τη σειρά της να αναβάλει επίσης σημαντικές πρεμιέρες όπως αυτές του «Dune» και του «The Batman», για ένα και δύο χρόνια αργότερα!

Αποφάσεις όπως οι παραπάνω αποτελούν και δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο, ο οποίος αλλάζει τον κλάδο για πάντα και οδηγεί τους βασικούς παίκτες της αγοράς να αναζητήσουν νέες λύσεις και διεξόδους. Μία από αυτές τις λύσεις είναι το Streaming, στο οποίο πλέον όλοι ποντάρουν, καθώς απογειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το Streaming αποτελεί την «ιδανική επιλογή» γιατί προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ο χρήστης αυτή της εποχή: απομόνωση, πληθώρα επιλογών και ευκολία στην πρόσβαση. Μέσα στην πανδημία οι πλατφόρμες του είδους είδαν τρομερή ανάπτυξη, με το Netflix να κερδίζει περίπου 10 εκατομμύρια νέους χρήστες μόνο το δεύτερο τρίμηνο του έτους! Το σημαντικό όμως δεν είναι μόνο αυτό – είναι ότι σαν μέσο προβολής, το Streaming έχει ακόμα πολλά περιθώρια καλλιτεχνικής και οικονομικής αξιοποίησης.

Εξετάζοντας το τελευταίο σκέλος, έρευνα της PwC δείχνει ότι τα έσοδα για τις πλατφόρμες θα ξεπεράσουν τις εισπράξεις των κινηματογράφων το 2020 και προβλέπεται να εκτιναχθούν κατά την επόμενη πενταετία, φτάνοντας έως και το διπλάσιο των εισπράξεων από εισιτήρια το 2024. Αυτό, όταν μέχρι πρόσφατα (2015), οι εισπράξεις από τα εισιτήρια των κινηματογράφων ήταν τριπλάσιες σε σύγκριση με τα έσοδα των πλατφορμών!

Δεν είναι να απορεί κανείς, λοιπόν, που όλοι στρέφονται πλέον στο Streaming – είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ψυχαγωγίας και «εκτελέστηκε» σε μια στιγμή! Γι’ αυτό, ειδήσεις όπως αυτή που κυκλοφόρησε σήμερα, ότι η Disney αναδιοργανώνει συνολικά τον τρόπο που λειτουργεί για να επικεντρωθεί στο Streaming και στη μεγιστοποίηση των εσόδων από αυτό, θα τις διαβάζουμε μάλλον όλο και πιο συχνά από εδώ και στο εξής…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ