Boeing: Το 2023 η κανονικότητα στην αεροπορική βιομηχανία

Η πρόβλεψη της Boeing υπολογίζει τη συνολική αξία της εμπορικής και αμυντικής αεροδιαστημικής αγοράς συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των κατασκευαστών

Η πανδημία φαίνεται ότι θα οδηγήσει σε μια σημαντικά μικρότερη “αεροπορική” αγορά την επόμενη δεκαετία αναφέρει η ετήσια έκθεση προβλέψεων της Boeing. Αν και η αγορά θα ανακάμψει, η ανάκαμψη αυτή μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερο από ό,τι αρχικά είχε προβλεφθεί, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου των αερομεταφορών αλλά και γενικά.

Η πρόβλεψη της Boeing υπολογίζει τη συνολική αξία της εμπορικής και αμυντικής αεροδιαστημικής αγοράς συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των κατασκευαστών, όχι μόνο της Boeing. Και παρόλο που η αμερικανική εταιρεία έβαλε μια νότα αισιοδοξίας στην έκθεση, υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία είναι “ανθεκτική” και ότι έχει επανακάμψει από άλλες κρίσεις, τα νούμερα δείχνουν μια μάλλον ζοφερή εικόνα.

Η Boeing εκτιμά ότι η συνολική αξία των εμπορικών και αμυντικών – στρατιωτικών αγορών θα κυμανθεί περίπου στα 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια, σε σχέση με την πρόβλεψη του περασμένου έτους για 8,7 τρισεκατομμύρια δολάρια – 200 δισεκατομμύρια δολάρια λιγότερα. Πρόκειται για ένα τεράστιο νούμερο το οποίο θα έχει τεράστια επίδραση στην απασχόληση, στους προμηθευτές, τα ξενοδοχεία, και κάθε άλλη πτυχή των επιχειρήσεων που συνδέονται με τα ταξίδια και την αμυντική βιομηχανία.

Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο θα χρειαστούν περισσότερα από 18.000 αεροσκάφη κατά την επόμενη δεκαετία, αλλά αυτό το νούμερο είναι 11% μικρότερο από ό,τι η Boeing είχε προβλέψει πέρυσι. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 2.000 λιγότερα αεροσκάφη — ή 200 λιγότερα ετησίως — τα επόμενα 10 χρόνια.
Για άλλη μια φορά, οι εταιρείες θα παράγουν λιγότερα αεροσκάφη, πράγμα που πιθανότατα θα σημαίνει λιγότερους εργαζόμενους, μείωση των προμηθευτών και άλλων υποστηρικτικών επιχειρήσεων και αυτό επίσης θα έχει επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η Airbus για παράδειγμα δήλωσε ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον 15.000 λιγότερους υπαλλήλους καθώς η ζήτηση για τα αεροσκάφη της έχει μειωθεί.

Και σχετικά με την ανάκαμψη των ταξιδιών, η Boeing προβλέπει ότι θα χρειαστούν τρία χρόνια (2023) για να επιστρέψουν τα αεροπορικά ταξίδια στα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, θα χρειαστούν πέντε χρόνια για να επιστρέψουν τα ταξίδια στο επίπεδο που θα ήταν αν οι ταξιδιωτικές τάσεις του 2019 είχαν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό. Αυτό είναι πιο αισιόδοξο από την πρόβλεψη της IATA η οποία αναφέρει ότι θα φτάσουμε στο επίπεδο του 2019… το 2024!

Το μέγεθος αυτής της ύφεσης λόγω της πανδημίας είναι άνευ προηγουμένου. Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν μειωθεί κατά 75% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αναφέρει η IATA με τεράστιες απώλειες εσόδων για την αγορά αλλά μεγαλύτερη περίοδο “επούλωσης” σε σχέση με άλλες μεγάλες κρίσεις στις αερομεταφορές όπως η 9/11 και επιδημία του SARS.

Η πρόβλεψη της Boeing έδειξε και κάποια θετικά σημεία: Οι αεροπορικές εταιρείες του κόσμου θα έχουν να αντιμετωπίσουν την αντικατάσταση των γηρασμένων αεροσκαφών κατά τις επόμενες δύο δεκαετίες. Οι αεροπορικές εταιρείες θα επικεντρωθούν σε αεροσκάφη στενής ατράκτου, τα οποία θα ευνοήσουν τις οικογένειες B737 της Boeing και A320 της Airbus με τις αεροπορικές εταιρείες να χρειάζονται ταυτόχρονα πολλούς νέους πιλότους και άλλους εκπαιδευμένους επαγγελματίες. Μια δύσκολη εξίσωση για την αεροπορικές εταιρείες σήμερα οι οποίες βρίσκονται οι περισσότερες σε “safe mode”.

Η Boeing εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν 2,4 εκατομμύρια περισσότερους πιλότους, πλήρωμα θαλάμου επιβατών και τεχνικούς συντήρησης από τώρα έως το 2039. Αλλά μέχρι τότε η ανάκαμψη έρχεται σαφώς πιο αργά όπως προαναφέρθηκε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ