Όσα πρέπει να ξέρουμε για το νέο ηλεκτρονικό ΚΕΠ: Διαδικασίες, υπηρεσίες, ωράριο

Το βασικό χαρακτηριστικό της νέας πλατφόρμας είναι ότι δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση

Νέα μορφή αλλά και “φιλοσοφία” αποκτούν τα ΚΕΠ, τα οποία θα παρέχουν πλέον δεκάδες υπηρεσίες ψηφιακά, όπως είχε προαναγγείλει η κυβέρνηση εδώ και καιρό. Η νέα πλατφόρμα MyKEPlive, η οποία τίθεται σε λειτουργία αρχικά σε 38 δήμους, αναμένεται να επεκταθεί σε όλη τη χώρα έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Το βασικό χαρακτηριστικό της νέας πλατφόρμας είναι ότι δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους, δίχως να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιας υπηρεσίας.

Η πλατφόρμα εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών. Οι χρήστες μπορούν να λάβουν όλα τα έγγραφα στο email τους αλλά και σε φυσική μορφή, μέσω ΕΛΤΑ.

Πλήρης εξυπηρέτηση των ΑμεΑ

Η νέα πλατφόρμα είναι προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑμεΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής.

Πολύτιμο εργαλείο για τους Έλληνες του Εξωτερικού

Στην κυβέρνηση τονίζουν ότι το myKEPlive θέτει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος. Η συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών, πριν από τη λειτουργία της πύλης gov.gr έπρεπε να περάσει από μία αδιανόητη ταλαιπωρία, με φυσική παρουσία -συχνά- στις προξενικές Αρχές, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός σε σχετική ενημέρωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Διαδικασίες και Ωράριο

Η νέα πλατφόρμα περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα.  Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.

Το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.

Προστασία προσωπικών δεδομένων

Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ