Tην τουριστική αξιοποίηση του “Μεγάλου Περιπάτου” μελετά ο Δήμος Αθηναίων

Μια νέα, φιλόδοξη προοπτική, το “Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου”, παρουσίασε σήμερα σε εκπροσώπους τουριστικών φορέων ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο Δημαρχιακό Μέγαρο.

Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας, αν αναδειχθεί σωστά “μπορεί να απογειώσει τον τουρισμό της πρωτεύουσας” και  “να καταστήσει την Αθήνα κορυφαίο τουριστικό προορισμό, να αναδείξει το πολιτιστικό κεφάλαιό της, αλλά και να ενθαρρύνει τον επισκέπτη να ανακαλύψει τις γειτονιές πίσω από την τουριστική βιτρίνα” τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο Δημαρχιακό Μέγαρο, για την παρουσίαση του “Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου”.

Αναφερόμενος στον σχεδιασμό του συγκεκριμένου σχεδίου επισήμανε πως “γίνεται ώστε ο Περίπατος να αποτελέσει, εκτός των άλλων, σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας, ώστε να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, το να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί”.

Παράλληλα ο Δήμαρχος Αθηναίων επισήμανε την ανάγκη “να καταγράψουμε τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της, με έμφαση τις νέες τεχνολογίες, αλλά και να χαρτογραφήσουμε την τουριστική εμπειρία του Περιπάτου αλλά και τις πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του. Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενό μας. Από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα”.

Το στρατηγικό σχέδιο αξιοποίησης 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω στρατηγικό σχέδιο εκπονήθηκε από τη Marketing Greece και παρουσιάστηκε από τη διευθύνουσα σύμβουλό της, Ιωάννα Δρέττα.

Μιλώντας για τις ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμιση της πόλης, η κ. Δρέττα είπε ότι “το έργο έχει την δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε προορισμούς. Παράλληλα αυξάνει τους χώρους πρασίνου και μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ, και ιδιαίτερα το ποδήλατο, και βελτιώνει την προσβασιμότητα σε επισκέπτες ΑΜΕΑ”.

Σχετικά με την ανάδειξη του πολιτιστικού κεφαλαίου της Αθήνας, η κ. Δρέττα είπε ότι “ο Μεγάλος Περίπατος ενώνει σημεία με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό και κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να αποκαλύψει τις διάφορες φάσεις της Αθήνας, αναδεικνύοντας όχι μόνο τον αρχαίο πολιτισμό της, για τον οποίο είναι φημισμένη, αλλά και την πορεία της τον 19ο και τον 20ό αιώνα. Στην ακτίνα επιρροής του περιλαμβάνει σημεία που μπορούν να αναδείξουν μια σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις και μουσεία λιγότερο γνωστά, αλλά με εξαιρετικό ενδιαφέρον”.

Παράλληλα επισήμανε ότι “οι παρεμβάσεις μπορούν να ενθαρρύνουν τον επισκέπτη να ανακαλύψει την πόλη σε βάθος και να δημιουργήσουν πρόσβαση σε σημεία με πιο έντονη της αίσθηση της γειτονιάς, που δεν είναι ως τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη. Περιηγούμενος στον Μεγάλο Περίπατο, ο επισκέπτης μπορεί να ανακαλύψει πτυχές που συνθέτουν την αστική προσωπικότητα της Αθήνας στους τομείς της γαστρονομίας, των αγορών και της διασκέδασης”.

Οι εκπρόσωποι των φορέων στην εκδήλωση

Στη ειδική εκδήλωση-διαβούλευση έλαβαν μέρος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)  Γιάννης Ρέτσος, ο πρόεδρος του HATTA, Νικόλαος Κελαϊδίτης, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, Σοφία Θεωνά, ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), Άρης Μαρίνης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ), Στέφανος Σιδηρόπουλος, η εκπρόσωπος του HAPCO, Ράνια Λάμπου και η διευθύντρια της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, Λία Φαληρέα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ