To Viber διακόπτει κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook

Tο Viber θεώρησε πως το ατόπημα του Facebook με τη βίαια ρητορική “είναι το νερό που ξεχείλισε το ποτήρι”

Η Rakuten Viber, η εταιρεία πίσω από τη από γνωστή εφαρμογή μηνυμάτων, ανακοίνωσε ότι θα διακόψει κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook. Η εφαρμογή θα αφαιρέσει τα Facebook Connect, Facebook SDK και GIPHY, αλλά και θα διακόψει κάθε διαφημιστική δαπάνη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, συμμετέχοντας στο κίνημα #StopHateForProfit που καλεί σε μποϊκοτάρισμα του εν λόγω γίγαντα της τεχνολογίας.

Εν μέσω των διαμαρτυριών που ξέσπασαν σε όλες τις ΗΠΑ τις περασμένες εβδομάδες, μια ομάδα έξι οργανισμών, μεταξύ των οποίων η Anti-Defamation League και ο NAACP, κάλεσαν όσους διαφημίζουν στο Facebook να διακόψουν τις δαπάνες τους στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, ως αντίδραση στην αδυναμία της εταιρείας να προστατέψει τους χρήστες από τη βίαια ρητορική.

Μετά από μια σειρά περιστατικών κακής χρήσης δεδομένων, μεταξύ των οποίων το σκάνδαλο Cambridge Analytica όπου η εταιρεία πολιτικών συμβούλων αλίευσε δεδομένα από περίπου 87 εκατομμύρια χρήστες του Facebook, το Viber θεώρησε πως το ατόπημα του Facebook με τη βίαια ρητορική “είναι το νερό που ξεχείλισε το ποτήρι”, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Έτσι , η εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων αποφάσισε να ωθήσει το κίνημα #StopHateForProfit, διακόπτοντας κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook.

O Διευθύνων Σύμβουλος του Viber, Djamel Agaoua, δήλωσε: «Το Facebook συνεχίζει να δείχνει πως δεν καταλαβαίνει το ρόλο του στον σημερινό κόσμο. Από την κακή διαχείριση δεδομένων από την εταιρεία και την έλλειψη προστασίας της ιδιωτικότητας στις εφαρμογές της, μέχρι την εξοργιστική του στάση να αποφύγει να πάρει μέτρα που είναι απαραίτητα για να προστατέψουν το κοινό από βίαια και επικίνδυνη ρητορική, το Facebook το παράκανε. Δεν είμαστε διαιτητές της αλήθειας, αλλά ισχύει ότι κάποιοι άνθρωποι υποφέρουν από την διάδοση βίαιου περιεχομένου και οι επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν μια ξεκάθαρη στάση»

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ενέργειες ώστε να απομακρυνθούν τα σημεία επαφής με το Facebook από το Viber αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί ως τις αρχές Ιουλίου 2020. Η διακοπή διαφημιστικής δαπάνης στο Facebook τίθεται σε ισχύ άμεσα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ