Aegean: Ανακοινώνεται το “σχέδιο σωτηρίας”
Σήμερα το απόγευμα ο πρόεδρος του Δ.Σ. Ευτύχιος Βασιλάκης θα αναλύσει στην τηλεδιάσκεψη με τους θεσμικούς επενδυτές και τους αναλυτές το πλάνο για την επίτευξη της βιωσιμότητας της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.
Στην σημερινή απογευματινή τηλεδιάσκεψη της διοίκησης της Αegean Airlines με τους θεσμικούς επενδυτές, τους μετόχους και τους αναλυτές ο Πρόεδρος της Δ.Σ., Ευτύχιος Βασιλάκης θα ανακοινώσει τα νέα δεδομένα για την κατάσταση της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας και θα αναλύσει τις λεπτομέρειες του «σχεδίου σωτηρίας» για την στήριξη της βιωσιμότητας και την ανάπτυξη του πτητικού έργου της.
Σύμφωνα με πληροφορίες του emea, η κυβέρνηση έχει καταλήξει στο πλάνο και τον τρόπο στήριξης της Aegean με κεφάλαια που θα αγγίξουν τα 400 εκατ ευρώ για την επόμενη διετία, έχοντας λάβει τις σχετικές εγκρίσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν, όπως συνέβη ήδη με την Air France, την KLM και την Lufthansa.
Οι διεθνείς αναλυτές εκτιμούσαν ότι η Aegean χρειάζεται άμεσα ένα πακέτο στήριξης 380 έως 500 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με κρατικές εγγυήσεις για τα επόμενα 2-3 χρόνια προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες και να καλύψει τις υποχρεώσεις της συμφωνίας απόκτησης νέων αεροσκαφών με την Airbus.
Η τελική συμφωνία της χρηματοδότησης από την κυβέρνηση έχει διατηρηθεί μυστική ως σήμερα για την αποφυγή κερδοσκοπικών παιχνιδιών αλλά πολιτικών αντιπαραθέσεων.
Πάντως, οι δυο επικρατέστερες επιλογές είναι είτε η άντληση κεφαλαίων από τον ESM με την νέα πιστωτική γραμμή, με βάση τις πρόσφατες συμφωνίες του Eurogroup και της Συνόδου Κορυφής των ηγετών της Ε.Ε., είτε η έκδοση «υπό αίρεση μετατρέψιμων ομολόγων»(γνωστά και ως «CoCos»), μια μορφή υβριδικού χρεωστικού τίτλου που μπορεί να μετατραπεί σε μετοχές υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε προκαθορισμένη τιμή.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η κρατική ενίσχυση θα έχει επιβάρυνση με επιτόκιο ενώ στην περίπτωση των «CoCos» η Αegean θα πληρώνει προς το ελληνικό δημόσιο ένα ετήσιο κουπόνι, παρέχοντας και την ασφαλιστική δικλείδα της μετατροπής των ομολογιών σε μετοχές αν η εταιρεία δεν φανεί συνεπής στις ετήσιες υποχρεώσεις της μέχρι την αποπληρωμή.
Τέλος, αναμένεται να ανακοινωθεί η πρόθεση της διοίκησης για την μεταφορά της παράδοσης της πλειονότητας των αεροσκαφών Airbus μετά το 2021, με επαναδιαπραγμάτευση των όρων και των ημερομηνιών παραλαβής, ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόσθετες οικονομικές πιέσεις.
Ήδη,πριν από λίγες ημέρες οι τέσσερις συστημικές τράπεζες άνοιξαν γραμμές χρηματοδότησης περίπου 120 εκατ. ευρώ, διευκολύνοντας τις κινήσεις της διοίκησης για την αναδιοργάνωση του επιχειρηματικού της σχεδίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ίδια κεφάλαια της Aegean ανέρχονται σε 328 εκατ. ευρώ, ενώ το ταμείο της διαθέτει περίπου 500 εκατ. ευρώ. Όμως, η ζημιά από την καθήλωση των αεροσκαφών της επί 2,5 μήνες και την μείωση του πτητικού έργου ως το τέλος της χρονιάς, θα είναι περίπου 106 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι θα έχει επιπλέον απώλειες γύρω στα 84 εκατ. ευρώ από την αντιστάθμιση κινδύνου (hedging) και συνεπώς τα ίδια κεφάλαια θα διαμορφωθούν τελικά κοντά στα 138 εκατ. ευρώ.