emea business monitor

Liga TV: Σχέδιο για ελληνικό ποδοσφαιρικό Netflix!

ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και Παναθηναϊκός επιδιώκουν να αναπτύξουν ένα νέο διαδικτυακό κανάλι, αναζητώντας συμμαχίες με άλλες ΠΑΕ του πρωταθλήματος...

Ευρύτερη στήριξη του σχεδίου δημιουργίας διαδικτυακού καναλιού αλά… Netflix με τον τίτλο «Λίγκα TV» (και στα αγγλικά, «Liga TV») από τις αρχές του καλοκαιριού, ενόψει της επόμενης αγωνιστικής σεζόν, αναζητούν οι διοικήσεις ΠΑΟΚ,  ΑΕΚ και  Παναθηναϊκού.

Ο βασικός στόχος είναι να απεμπλακούν από την συμφωνία με την ΝOVA, η οποία θα περάσει σύντομα στον έλεγχο του εφοπλιστή και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλη Μαρινάκη και επιπλέον να επιτύχουν την μείωση της δυναμικής της συνδρομητικής πλατφόρμας (άρα και την ελκυστικότητα προς τους φιλάθλους) στον τομέα των ποδοσφαιρικών τηλεοπτικών μεταδόσεων. 

Μετά την πρώτη συνάντηση των εκπροσώπων των τριών ΠΑΕ, που είχε γίνει με διακριτικό – σχεδόν μυστικό – τρόπο πριν από λίγες ημέρες (24/2), τα τελευταία 24ωρα καταβάλλονται προσπάθειες να πραγματοποιηθεί μια συνάντηση με την συμμετοχή και άλλων ομάδων. Ειδικά από την πλευρά των δυσαρεστημένων με την ΝOVA και αν είναι δυνατόν με τις τέσσερις ομάδες, που συμφώνησαν με την ΕΡΤ (Ατρόμητος, Λαμία, Παναιτωλικός, Ξάνθη) με μειωμένο αντίτιμο μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις και υπό την πίεση ενός «διαζυγίου» σε περίπτωση διαφωνίας. 

Στην φετινή σεζόν 9 ομάδες (Ολυμπιακός,ΑΕΚ, Παναθηναϊκός, Άρης, ΑΕΛ,  Αστέρας Τρίπολης,  Πανιώνιος, ΟΦΗ και Βόλος) έχουν συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τη ΝOVA, 4 με την ΕΡΤ ενώ ο ΠΑΟΚ λειτουργεί αυτόνομα με το το δικό του κανάλι («PAOK TV») αφού δεν υπάρχει κεντρική διαχείριση στην Σούπερλιγκα. Και αυτή η κατάσταση αναμένεται να αλλάξει μέσα στο καλοκαίρι…

Πολλαπλές δυσκολίες υλοποίησης

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα κυκλοφορούσε από το περασμένο καλοκαίρι μετά την “περιπέτεια” με τις διαπραγματεύσεις για τα δικαιώματα που έκλεισαν τον Σεπτέμβριο, έχοντας ήδη ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι βέβαιο ότι θα υλοποιηθεί, αφού χρειάζεται να πεισθούν τουλάχιστον οι μισές ομάδες ότι βιώσιμο το σχέδιο, για να προχωρήσει.

Από την πλευρά των τριών ΠΑΕ που έχουν ξεκινήσει τις πρώτες συναντήσεις, φέρεται να υπάρχει μια αρχική συμφωνία για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου business plan και μια μελέτης βιωσιμότητας του νέου εγχειρήματος, ώστε να  εξεταστούν όλα τα δεδομένα (χρηματο-οικονομικά, τεχνικά, κ.α.) και κυρίως να καταγραφεί το κόστος της απαιτούμενης επένδυσης, η δυνατότητες κερδοφορίας και οι πιθανότητες επιτυχίας, προκειμένου να γίνει πιο δελεαστικό το σχέδιο και για υπόλοιπες ομάδες. 

Για τους τρεις μεγάλους (ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Παναθηναϊκός) το εγχείρημα είναι πρωτίστως ηθικό (αφού για λόγους …πρεστίζ δεν επιθυμούν να ανήκουν σε έναν όμιλο που ανήκει στον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός) και δευτερευόντως οικονομικό. Όχι, πως δεν επιθυμούν την άμεση διαχείριση των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων με στόχο την αύξηση των εσόδων τους. Όμως, δεν ισχύει το ίδιο και για υπόλοιπες ομάδες του πρωταθλήματος που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στα τηλεοπτικά έσοδα, όπου η τελική απόφασή τους θα κριθεί με καθαρά οικονομικά και όχι συναισθηματικά κριτήρια. 

Γι’ αυτό υπάρχουν πληροφορίες ότι υπήρξαν τηλεφωνικές συζητήσεις μέσα στο τριήμερο για να διευθετηθεί ένα πλάνο ενεργειών, που θα χρειαστούν εβδομάδες – αν όχι μήνες – για να ολοκληρωθούν. Και γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός αφού η αντίστροφη μέτρηση για το νέο πρωτάθλημα της Σούπερλιγκα για τις περισσότερες ομάδες, που θα εξασφαλίσουν την παραμονή τους στην κατηγορία, θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες  ημέρες και όχι στα μέσα του καλοκαιριού.

Το μεγάλο ρίσκο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Ωστόσο, το νέο εγχείρημα αποτελεί μεγάλο ρίσκο για τον Παναθηναϊκό, που έδωσε μάχη το περασμένο καλοκαίρι για να απεμπλακεί από το συμβόλαιο του με την ΕΡΤ και να κλείσει την συμφωνία με την ΝOVA (σ.σ οι “Πράσινοι” θα λάβουν περισσότερα από 5,5 εκατομμύρια ευρώ για την φετινή σεζόν, συν τα μπόνους που έχουν προβλεφθεί στην σύμβαση). Η αλλαγή τηλεοπτικής “στέγης” προσέφερε στον Παναθηναϊκό ένα επιπλέον ποσό ύψους  1,5 εκατομμυρίου ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση – ποσό σημαντικό για τα σημερινά δεδομένα του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Τότε όμως είχε εκτιμηθεί πως οποιαδήποτε αλλαγή με μικρότερο αντίτιμο είναι – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του τον Ιούλιο του 2019- μπορεί να “τινάξει”  στον αέρα τον προϋπολογισμό του και για τον λόγο αυτό είχαν προστεθεί όροι για την καταβολή του ποσού της συμφωνίας στην σύμβαση με τη ΝOVA . Εκτός κι αν έχει βρεθεί στο μεσοδιάστημα, επενδυτής, συμμέτοχος του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ, Γιάννη Αλαφούζου ή νέος μεγαλομέτοχος…  

Get real time updates directly on you device, subscribe now.