Πετάει, πετάει η… Hyundai!

Η Hyundai Motor συνεργάζεται με την Uber προκειμένου να αναπτύξει και πιθανότατα να παράγει μαζικά “ιπτάμενα ταξί” για ένα μελλοντικό δίκτυο ιπτάμενων αστικών μετακινήσεων.

Η Uber έχει δημιουργήσει ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο γι’ αυτόν τον σκοπό, το οποίο ονομάζεται Uber Elevate. Η Hyundai είναι η τελευταία προσθήκη στο δίκτυο αυτό – συμμετέχει ήδη η Aurora Flight Sciences, η οποία πλέον είναι θυγατρική της Boeing καθώς και οι Bell, Embraer, Joby Aviation, Pipistrel Aircraft, Karem Aircraft  και Jaunt Air Mobility.

Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε από τη Hyundai, σε συνέντευξη Τύπου εν όψει της έκθεσης CES 2020. Στο πλαίσιο αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε επίσης ένα πρωτότυπο μοντέλο τετραθέσιου αεροσκάφους, το οποίο ονομάζεται SA-1, και σχεδιάστηκε εν μέρει μέσω της διαδικασίας ανοιχτού σχεδιασμού της Uber.

Με τη νέα συνεργασία, η Hyundai θα παράγει και θα αναπτύξει τα αεροσκάφη, και η Uber θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης, συνδέσεις με άλλα δίκτυα μεταφορών και το περιβάλλον επικοινωνίας του πελάτη. Και τα δύο μέρη συνεργάζονται για τις υποδομές που θα υποστηρίξουν την απογείωση και την προσγείωση αυτής της νέας κατηγορίας οχημάτων, ανέφεραν οι εταιρείες σε κοινή δήλωση.

“Η Hyundai είναι ο πρώτος συνεργάτης μας με εμπειρία στην κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα”, δήλωσε ο Eric Allison, επικεφαλής της Uber Elevate. “Πιστεύουμε ότι η Hyundai έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει οχήματα Uber Air με ρυθμούς νέους για την τρέχουσα αεροναυπηγική βιομηχανία, παράγοντας υψηλής ποιότητας, αξιόπιστα αεροσκάφη σε μεγάλες ποσότητες, με στόχο να μειωθούν τα έξοδα επιβατών ανά διαδρομή”.

Το μοντέλο της Hyundai που παρουσιάστηκε έχει σχεδιαστεί για να ταξιδεύει σε ταχύτητες μέχρι και 180 μίλια ανά ώρα και σε υψόμετρο 1.000 έως 2.000 ποδιών πάνω από το έδαφος και ένα εύρος πτήσεων μέχρι 60 μίλια. Το όχημα θα είναι ηλεκτροκίνητο και θα απαιτεί οδηγό ή πιλότο, ωστόσο η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα γίνει αυτόνομο.

Ποιος θα προλάβει;

Η Uber Elevate είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι σχεδιάσει να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις το 2020 και να τις κάνει διαθέσιμες εμπορικά το 2023. Πρόκειται για ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο, δεδομένου του μεγέθους ενός τέτοιου εγχειρήματος και το σημείο στο οποίο βρίσκεται, με τον ανταγωνισμό να μεγαλώνει και να “τρέχει” με μεγάλους ρυθμούς.

Στη “μάχη” των ιπτάμενων ταξί αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται δύο Startups, και οι δύο γερμανικές, η Lilium και η Volocopter. Η Lilium ολοκλήρωσε την πρώτη φάση δοκιμής των ιπτάμενων ταξί της τον περασμένο Οκτώβριο και εγκαινίασε την πρώτη της μονάδα παραγωγής, έναν χώρο 3.000 τετραγωνικών μέτρων στο κέντρο του Μονάχου. Η Lilium δουλεύει πάνω στα αεροσκάφη κάθετη προσαπογείωσης (VTOL) εδώ και λίγα χρόνια και την άνοιξη παρουσίασε το πρωτότυπο να κινείται πάνω από το έδαφος. Η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει την εμπορική της υπηρεσία το 2025.

Η Volocopter από την πλευρά της, έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στα ιπτάμενα ταξί της από το 2011 και από τότε έχει εξελιχθεί πολύ, κερδίζοντας σημαντικές συνεργασίες όπως αυτή με την Intel, που της παρέχει τεχνολογία και βοήθεια και με την Daimler, η οποία το 2017 επένδυσε 25 εκατ. ευρώ στην εταιρεία. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ήταν η πρώτη που πέταξε ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) σε διεθνή αερολιμένα. Αυτή δεν ήταν η πρώτη δοκιμαστική πτήση της Volocopter, ωστόσο αποτελεί “ορόσημο” λόγω της συνεργασίας με ένα διεθνές αεροδρόμιο. Η Volocopter σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τα ιπτάμενα ταξί της μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Την ίδια ώρα, Porsche και Boeing έχουν επίσης “μπει” στη μάχη για τη δημιουργία ενός πιο πολυτελούς ιπτάμενου ταξί. Τον Οκτώβριο, οι εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός “premium” αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Με βάση τη συμφωνία, οι εταιρείες θα καθορίσουν τι μπορεί να προσφέρει μία “υψηλής ποιότητας” λύση ιπτάμενης μετακίνησης, θα συνεργαστούν στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη αλλά και τη δοκιμή του πρωτότυπου αεροσκάφους και στην εύρεση της πιθανής αγοράς μιας τέτοιας υπηρεσίας.

Οι εταιρείες δίνουν έμφαση στη λέξη ”premium” με την έννοια ότι θα είναι μια υπηρεσία πολυτελείας που πιθανότατα δεν θα απευθύνεται σε πολλούς, αν και (τουλάχιστον τώρα και στο άμεσο μέλλον) όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό, κυρίως λόγω κόστους.

Πηγή: Startupper

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ