Facebook Pay: Νέα υπηρεσία πληρωμών σε Facebook, Instagram και WhatsApp!

Το σύστημα θα είναι διαθέσιμο σε Facebook, Messenger, Instagram, και WhatsApp και είναι σχεδιασμένο για να διευκολύνει τις πληρωμές σε όλες τις εφαρμογές και τα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας.

Μέσω του Facebook Pay, οι χρήστες θα μπορούν να στέλνουν χρήματα σε φίλους, να ψωνίζουν ή ακόμα και να κάνουν δωρεές. Η υπηρεσία θα είναι ανεξάρτητη από το Calibra Wallet και το Libra Network και σύμφωνα με την εταιρεία “είναι χτισμένη σε υπάρχουσες χρηματοοικονομικές υποδομές και συνεργασίες”.

Το Facebook σχεδιάζει να ξεκινήσει την λειτουργία του Facebook Pay στο Messenger και το Facebook στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα. Θα είναι αρχικά διαθέσιμο για δωρεές, πληρωμές, εισιτήρια εκδηλώσεων, αγορές εντός παιχνιδιών και μερικές αγορές από σελίδες και επιχειρήσεις που λειτουργούν στο Marketplace του Facebook. “Με την πάροδο του χρόνου, σχεδιάζουμε να φέρουμε το Facebook Pay σε περισσότερους ανθρώπους και μέρη, συμπεριλαμβανομένου και του Instagram και του WhatsApp”, εξηγεί η Deborah Liu, αντιπρόεδρος marketplace και εμπορίου στο Facebook.

Το Facebook Pay θα είναι διαθέσιμo στην ενότητα ρυθμίσεων των εφαρμογών Facebook και Messenger και θα υποστηρίζει τις περισσότερες χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες και το PayPal.

Συνεργασίες – ανατροπή;

Το Facebook συνεργάζεται με την Stripe, την PayPal και άλλους για την επεξεργασία των πληρωμών. Κι αυτό δεν θα προκαλούσε καμία εντύπωση αν δεν είχε προηγηθεί, μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η “θορυβώδης” αποχώρηση και των δύο εταιρειών από το Libra Association, την Ένωση που είχε δημιουργηθεί για να υποστηρίξει το νέο κρυπτονόμισμα του Facebook.

H Paypal ήταν μάλιστα η πρώτη που αποχώρησε πρώτη και “άνοιξε τον δρόμο” κατά κάποιο τρόπο σε αρκετές ακόμα εταιρείες. Πλέον, όλες οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες πληρωμών έχουν αποσυρθεί από την Ένωση, την οποία το Facebook “σφράγισε” τελικά με 21 μέλη. Την ίδια ώρα, η εταιρεία του Mark Zuckerberg αντιμετωπίζει εξονυχιστικό έλεγχο για το Libra και βρίσκει “απέναντί” του την αμερικανική κυβέρνηση, την ΕΕ και τις επιμέρους ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Αυτό δεν την εμποδίζει όμως όπως βλέπουμε, να λανσάρει μια πιο “παραδοσιακή” υπηρεσία πληρωμών και μάλιστα με τη στήριξη κάποιων από αυτούς που την “εγκατέλειψαν”. Αξίζει βέβαια να αναφερθεί, ότι η PayPal, “φεύγοντας” από το Libra Associaton, είχε δηλώσει ότι εξακολουθεί να “υποστηρίζει τις προσδοκίες του Libra” και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το Facebook στο μέλλον. Επομένως, οι σχέσεις μεταξύ των εταιρειών δεν έχει διαταραχθεί, παρά την αλλαγή των “σχεδίων” όσον αφορά το Libra.

Fintech… παντού!

Έχουμε γράψει και στο παρελθόν ότι ο τομέας των πληρωμών είναι αυτός που “αποδιοργανώνεται” περισσότερο από νέους τεχνολογικούς “παίκτες”. Νέα έρευνα της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών αποκαλύπτει ότι ένας στους τέσσερις οργανισμούς που προσφέρουν υπηρεσίες και εργαλεία πληρωμών σήμερα δεν είναι τραπεζικός και αυτό βέβαια είναι προφανές αφού όλο και περισσότερες τεχνολογικές εταιρείες “μεταπηδούν” στον κλάδο των πληρωμών.

Αυτό έκανε η Apple με το Apple Pay, η Samsung με την αντίστοιχη υπηρεσία, η Google και τώρα και το Facebook. Αυτό είδε πρόσφατα και η JPMorgan σαν “ευκαιρία” και δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι με στόχο να δώσει τη δυνατότητα σε μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon και η Airbnb να προσφέρουν στους πελάτες τους “τραπεζικές υπηρεσίες”.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι διανύουμε αδιαμφισβήτητα την εποχή του fintech. Ό,τι νέο κι αν προκύψει, είναι σίγουρο ότι οι εξελίξεις στον τομέα θα συνεχίσουν να “τρέχουν” με μεγάλους ρυθμούς και οι τεχνολογικές εταιρείες θα βρίσκονται στην “πρώτη γραμμή” των γεγονότων!

Πηγή: Startupper

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ