Τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές δημιούργησαν 14.000 θέσεις εργασίας

O πρόεδρος και CEO του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Πάνος Κουάνης, τόνισε ότι “με βάση τα στοιχεία μας, στον ενάμιση χρόνο που δουλεύουμε ως ΕΚΟΜΕ, έχουν εργαστεί (σ.σ στον χώρο των οπτικοακουστικών παραγωγών) πάνω από 14.000 Έλληνες, έχουν δηλαδή δημιουργηθεί δεκατέσσερις χιλιάδες βραχυπρόθεσμες θέσεις εργασίας στον χώρο” και πρόσθεσε πως σε ό,τι αφορά την Κεντρική Μακεδονία, μελλοντικά, “το στούντιο στη Θεσσαλονίκη θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας”, σύμφωνα με όσα είπε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το ΕΚΟΜΕ στηρίζει το μεγάλο Masterclass και το Workshop του John Waters

Για την πόλη της Θεσσαλονίκης και το επερχόμενο Φεστιβάλ Κινηματογράφου συγκεκριμένα, ο Πάνος Κουάνης σημείωσε πως φέτος το ΕΚΟΜΕ υποστηρίζει το μεγάλο Masterclass και το Workshop του John Waters, ενώ θα έχει και δύο παρουσιάσεις στους επαγγελματίες, παρουσιάσεις “όπου παρουσιάζουμε τα επενδυτικά μας κίνητρα και πώς μπορούν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας για να κάνουνε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές”.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ και συγκεκριμένα την Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, στις 13.00, στο Μουσείο Φωτογραφίας (Αποθήκη Α’, Λιμάνι), το ΕΚΟΜΕ έχει προγραμματίσει “μια συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσία του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης της ελληνικής κυβέρνησης, Kυριάκου Πιερρακάκη, θα είναι παρόντες οι δύο συνεταίροι, ο κ.Καλαφάτης από τα York Studios της Νέας Υόρκης όπως και τα κινηματογραφικά στούντιο Nu Boyana από τη Βουλγαρία”. Εκεί θα παραχωρηθεί κοινή συνέντευξη Τύπου “και θα παρουσιάσουν τη δική τους επένδυση στη Θεσσαλονίκη, τα Nu Boyana Hellenic”, τόνισε ο Πάνος Κουάνης, που σημείωσε, σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο πρότζεκτ, πως η “δημιουργία των στούντιο στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης είναι σε πάρα πολύ καλό σημείο”.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα σε οπτικοακουστικές παραγωγής στην Ελλάδα μέσα το 2019

“Μέσα στον τελευταίο χρόνο είχαμε περίπου 60 πρότζεκτ, είτε ελληνικά, είτε ξένα, και κινηματογραφικές και τηλεοπτικές σειρές με την πλειονότητα να είναι κινηματογραφικές ταινίες, αφού πάνω από τις 30 ήταν κινηματογραφικές ταινίες. Σε ό,τι αφορά τις χώρες, οι παραγωγές αυτές ήταν από όλο τον πλανήτη, από την Κορέα μέχρι την Αυστραλία, από τις ΗΠΑ μέχρι και την Κίνα, ενώ στην Ευρώπη είχαν προέλευση τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία κ.ο.κ”, ανάφερε ο Πάνος Κουάνης ερωτηθείς για τα απτά αποτελέσματα μέσα στο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ αναφέρθηκε και σε δημοφιλέστατες σειρές που έκαναν γυρίσματα πρόσφατα στη χώρα μας. “Γενικά η Ελλάδα ‘παίζει’ ως location για να έρχονται για γυρίσματα, φέτος το καλοκαίρι είχαμε μια σειρά της Warner που γυρίστηκε στην Κω, τον Σεπτέμβρη δε είχαμε δύο σειρές της Universal, το “Treadstone” που γυρίστηκε στη Μύκονο (σ.σ σειρά που συνδέεται με το Treadstone project που στις ομώνυμες ταινίες είχε δημιουργήσει τον υπερκατάσκοπο Jason Bourne), αλλά και σε άλλα σημεία της Ελλάδας, όπως και το “The Good Place” με την Κρίστεν Μπελ που είναι μια επίσης δημοφιλής σειρά στις ΗΠΑ”, περιέγραψε ο Πάνος Κουάνης, που τόνισε πως τα γυρίσματα για αυτές τις σειρές τελείωσαν. “Πήγαμε καλά, η Universal έμεινε πολύ ευχαριστημένη” τόνισε και σημείωσε πως ως σεζόν πλέον “το 2019 κλείνει” και στον ΕΚΟΜΕ κοιτούν προς το 2020 με τις εγχώριες παραγωγές να είναι αυτές που κυρίως απομένουν σε εξέλιξη. “Η επόμενη, πιο χειμερινή περίοδος, είναι περισσότερο ταιριαστή για τις ελληνικές σειρές, όλες οι αιτήσεις και οι επαφές που έχουμε από τις ξένες εταιρίες αφορούν το να ξεκινήσουν γυρίσματα από Φεβρουάριο του ερχόμενου χρόνου και μετά” εξήγησε πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ.

Σε καλό μονοπάτι βρίσκεται η “κινηματογραφική” Βορεια Ελλάδα

“Η Βόρεια Ελλάδα πάει πάρα πολύ καλά, είμαστε σε επαφή με όλους τους περιφερειάρχες για να μπορέσουμε να στήσουμε τα Film Offices, να διευκολυνθούν οι παραγωγές, γιατί έχουμε παραγωγές, από την άνοιξη του 2020 έχουμε για παράδειγμα παραγωγές στην Ανατολική Μακεδονία, γυρίσματα στη Θράκη” απάντησε ο Πάνος Κουάνης, όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τα δεδομένα του χώρου ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα.
“Αυτό είναι που δουλεύεται με τους περιφερειάρχες, στη Θεσσαλονίκη δουλεύεται και με τον δήμαρχο. Η Βόρεια Ελλάδα πάει λοιπόν πάρα πολύ καλά” σημειώνει ο πρόεδρος και CEO του ΕΚΟΜΕ, που αναφέρθηκε και σε παρουσίαση που ετοιμάζεται για τις αρχές Δεκεμβρίου στο Λονδίνο. “Πρόκειται για ένα σόου που ονομάζεται Focus, όπου φτάνουν όλα τα Film Offices και παρουσιάζουν τη δουλειά τους, ενώ εκεί φτάνουν και οι παραγωγοί και έτσι λειτουργεί η εκδήλωση ως σημείο γνωριμίας και επαφών των δήμων και των περιφερειών που έχουν αντίστοιχα Γραφεία και προμοτάρουν τις χώρες και τις περιοχές”, εξήγησε και τόνισε πως η συμμετοχή στη συγκεκριμένη έκθεση θα είναι “μια πολύ καλή ευκαιρία για να δουν οι δικοί μας πως λειτουργεί το ‘παιχνίδι’ διεθνώς, κάτι που κάνουν εδώ και πολλές δεκαετίες οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι, οι Γάλλοι κ.ο.κ”.

Ο νέος απέναντι στους εγκαθιδρυμένους παίκτες

Ο Πάνος Κουάνης τόνισε πως στην Ελλάδα υπάρχει πάντα “το ζήτημα της σχετικά νέας εισόδου στο χώρο”, ζήτημα που όμως εξετάζεται από όλες τις απόψεις στο πλαίσιο της νέας αυτής προσπάθειας: “εμείς τώρα ξεκινάμε, εκεί (σ.σ στις άλλες με ώριμες αγορές χώρες) οι υποδομές τους είναι στημένες και ώριμες, άρα λοιπόν αυτή τη στιγμή έχουμε ένα θετικό και ένα αρνητικό, με το θετικό στοιχείο να είναι ότι ακριβώς επειδή στις άλλες χώρες “τρέχει” εδώ και πολλά χρόνια η διαδικασία, μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη τους, να πάρουμε τη δικιά τους γνώση και την εμπειρία και να τη βελτιώσουμε, να δουλέψουμε πάνω σε αυτό που αποκαλούμε best practises. Από την άλλη, το αρνητικό είναι το ότι ακριβώς επειδή η αγορά είναι ώριμη, είναι και πιο δύσκολο να εισέλθεις σε αυτή”, εξήγησε.

Ως συγκρίσιμο με την ελληνική πραγματικότητα παράδειγμα, ο Πάνος Κουάνης παράθεσε την πραγματικότητα σε πολιτεία των ΗΠΑ: “κάτι παρόμοιο χαρακτηριστικά θα πούμε πως είχε γίνει παλαιότερα στις ΗΠΑ, στο Νέο Μεξικό που είχε προσπαθήσει να μπει σφήνα στις μεγάλες πολιτείες όπου γίνονται γυρίσματα, πολιτείες όπως είναι η Νέα Υόρκη, η Φλόριντα, το Σικάγο, η Καλιφόρνια και είχε βρει τεράστια προβλήματα, μέσα όμως από μια τρομερή προσπάθεια, incentives (σ.σ κίνητρα) και πολύ δουλειά, είναι μια πολιτεία η οποία τα τελευταία 15 χρόνια έχει κάνει τρομερά άλματα με π.χ τις Universal και Netflix να έχουν ανακοινώσει πως θα χτίσουν στούντιο εκεί αλλά και πολλές παραγωγές, σειρές, ταινία όπως π.χ το “Breaking Bad” να γυρίζονται εκεί. Μιλάμε για έναν τεράστιο αριθμό και σε ανεξάρτητο αλλά και στούντιο σινεμά”, ανέλυσε ο πρόεδρος και CEO του ΕΚΟΜΕ.

Μια νέα αγορά με ανάγκες σε στελέχη όλων των ειδικοτήτων

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, το ΕΚΟΜΕ που θα έχει δικό του περίπτερο στην Αποθήκη Γ’, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τις 31 Οκτωβρίου μέχρι και τις 10 Νοεμβρίου, αυτές τις ημέρες ενημερώνει στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται πως στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Αγοράς παρουσιάζει στο Agora Talks, στις 5 Νοεμβρίου, 16.30-17.00 στην Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος (Μουσείο Κινηματογράφου, Λιμάνι), τον τρόπο με τον οποίο η χρήση των οικονομικών κινήτρων στην κινηματογραφική βιομηχανία (cash rebate 35%, tax relief 30%) έχει επηρεάσει την ανάπτυξη του ελληνικού οπτικοακουστικού τομέα τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ συμμετέχει επίσης στο πάνελ της συζήτησης EU&Me. Το συγκεκριμένο θα λάβει χώρα στις 6 Νοεμβρίου, 15.00-16.30, στο Μουσείο Φωτογραφίας (Αποθήκη Α’, Λιμάνι), με θέμα «Κινηματογράφος και Ευρωπαϊκή Ένωση: Ευκαιρίες και Προοπτικές», διερευνώντας κίνητρα και εργαλεία που μπορεί ένας επαγγελματίας του κινηματογράφου να αξιοποιήσει για να κάνει το όνειρό του και το έργο του πραγματικότητα.

“Η χώρα μας έχει τεράστια ανάγκη από συνεργεία, από εξειδικευμένους επαγγελματίες σε όλες τις ειδικότητες. Αυτή τη στιγμή δεν φτάνουνε (σ.σ τα άτομα των ειδικότητων για να καλυφθούν οι ανάγκες). Είμαστε στην ευχάριστη θέση να λέμε ότι ο κλάδος δεν έχει ανεργία” τόνισε με έμφαση ο πρόεδρος και CEO του ΕΚΟΜΕ. “Όλοι οι επαγγελματίες που ξέρουν τη δουλειά τους, αυτή τη στιγμή εργάζονται. Υπάρχει ανάγκη για συνεργεία και άρα κάποιος που θέλει να σπουδάσει εικονολήπτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, δουλειές που έχει ανάγκη ο κλάδος, θα κάνει καλά, ο χώρος δεν έχει ανάγκη από σκηνοθέτες και σεναριογράφους…” τόνισε ο Πάνος Κουάνης, που ερωτηθείς ακριβώς για το ζήτημα της επαγγελματικής καριέρας στο χώρο και της βιωσιμότητάς της, απεύθυνε ένα κάλεσμα σε όσους αναζητούν έναν νέο τρόπο βιοπορισμού και τους ενδιαφέρει ο κόσμος των οπτικοακουστικών παραγωγών, να το πράξουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ