emea business monitor

Απόστολος Βακάκης: Στα JUMBO πουλάμε τιμές, όχι προϊόντα

Όπως ανέφερε ο κ. Βακάκης, ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει πως μέχρι το τέλος του 2020 τα καταστήματα θα γίνουν Last Minute Delivery με τον όμιλο να είναι ήδη σε αναζήτηση των κατάλληλων χώρων για να στεγαστούν. 

Ο κύριος στόχος πίσω από όλο τον προγραμματισμό του ομίλου, είναι όπως είπε ο κ. Βακάκης η απλοποίηση όλων των διαδικασιών, κάτι που αποτυπώνεται ακόμα και στις πληρωμές των προμηθευτών, οι οποίες γίνονται σε όλο και μικρότερο διάστημα. “Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασίες να σκεφτόμαστε υπερβολικά διάφορες λύσεις σε βάρος της αποτελεσματικότητας” δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, τονίζοντας πως τα Jumbo ακολουθούν το μοντέλο της “Ενοποίησης” όχι της “Μεγιστοποίησης”.

“Δεν θα μπω στο Ελληνικό”

Ερωτώμενος αν το πάρκο στο Ελληνικό θα μπορούσε να φιλοξενήσει κάποιο κατάστημα, ο Απόστολος Βακάκης ήταν κατηγορηματικός. “Δεν με ενδιαφέρει το Ελληνικό και δεν θα μπω. Δεν πιστεύω πως το project θα ολοκληρωθεί άμεσα, θα υπάρξουν πολλές καθυστερήσεις, και πολλές προσφυγές που θα κάνουν το έργο του Ελληνικού να τραβήξει πολύ μακρυά.

Ταυτόχρονα “κατηγόρησε” το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας, η οποία όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει ξεκαθαρίσει τους κανόνες της αγοράς και δεν έχει ορίσει προτεραιότητες προκειμένου να προσελκυστούν τόσο ξένοι όσο και εγχώριοι επενδυτές. 

“Στο Jumbo πουλάμε τιμές, όχι προϊόντα”

Αναφερόμενος στην φιλοσοφία της εταιρείας και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τις εξελίξεις, ο κ. Βακάκης τόνισε πως τα Jumbo πουλάνε τιμές και όχι προϊόντα. Όπως είπε, η μέση τιμή των προϊόντων στα ράφια των Jumbo είναι τα 5 ευρώ και επιλέγονται τα προϊόντα αυτά που κυμαίνονται γύρω από αυτό το εύρος τιμής. 

Προϊόντα δηλαδή που απευθύνονται σε ευρύ κοινό, με αξιοπρεπές κέρδος. “Αυτός είαι ο λόγος που η εταιρεία δεν μπήκε στα ηλεκτρονικά. Δεν υπάρχει λόγος να δεσμεύουμε τα ράφια μας με προϊόντα, το κέρδος των οποίων δεν είναι αυτό που θέλουμε”. 

“Έχουμε σχεδόν 300 εκατ. ευρώ στα ταμεία μας και άλλα 200 σε ανοιχτό δάνειο. Γιατί έτσι θέλουμε”

Ο κ. Βακάκης αναφέρθηκε στον ισολογισμό της εταιρείας και τα κέρδη που παρουσίασε, τονίζοντας πως τα Jumbo έχουν μεγάλα ταμειακά διαθέσιμα για να μπορούν να είναι ευέλικτα στην αγορά και να έχουν ένα μαξιλάρι ασφαλείας για την εταιρεία και τους μετόχους. 

Επίσης, όπως φαίνεται και στον ισολογισμό της εταιρείας, υπάρχει ένα ανοιχτό δάνειο ύψους 200 εκατ ευρώ, το οποίο δεν έχει απορροφηθεί και η εταιρεία πληρώνει τους τόκους να μένει ανοιχτό, για να υπάρχει μια ακόμα ανοιχτή δικλείδα ασφαλείας στην περίπτωση που χρειαστούν μετρητά. 

Όπως είπε, με τέτοια ταμειακά διαθέσιμα, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να βγει η εταιρεία για να δανειστεί στις αγορές, αποκλείοντας την πιθανότητα έκδοσης ομολόγου. 

“Δεν με απασχολούν σοβαρά τα e-shop”

Σε ότι έχει να κάνει με την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και τις ηλεκτρονικές αγορές, ο κ. Βακάκης διευκρίνισε πως για τα Jumbo, το e-Jumbo είναι απλά συμπληρωματικό εργαλείο πωλήσεων και δεν αποτελεί στόχο της εταιρείας να κατευθυνθεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. 

“Στόχος μας είναι μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια τα έσοδα από το ηλεκτρονικό κατάστημα να είναι αντίστοιχα 3 καταστημάτων. Μέχρι τώρα αντιπροσωπεύουν τις πωλήσεις 1,5 καταστήματος. Όμως το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι στις προτεραιότητες μας. Δεν υπάρχει λόγος να μπούμε στο παιχνίδι των προσφορών με τόσο φτηνά προϊόντα”. 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.