Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί το πρόβλημα του αναλφαβητισμού στα παιδιά με αυτό να αυξάνεται όλο και περισσότερο χωρίς να παίρνονται τα κατάλληλα μέτρα.
Συγκεκριμένα το πρόβλημα του αναλφαβητισμού δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι οι νέοι δεν είναι μορφωμένοι αλλά το το ότι θα τους επηρεάσει αρκετά στο μέλλον και κυρίως αρνητικά στο τομέα της εργασίας. Αυτό ισχύει και για τις επιχειρήσεις που θα γνωρίσουν και εκείνες κάποια προβλήματα από αυτό.
Μεγάλα ποσοστά εκπαιδευτικής φτώχειας
"Σήμα κινδύνου" χτυπούν οι Βρυξέλλες συνολικά για την Ε.Ε., καθώς περίπου το 20% των δεκαπεντάχρονων μαθητών σε όλη την Ευρώπη εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας.
Το να μην διαθέτουν βασικές δεξιότητες στην ανάγνωση, τη γραφή και τα μαθηματικά ή επαρκείς γνώσεις στις θετικές επιστήμες ένας στους πέντε μαθητές είναι ανησυχητικό προειδοποιούν και ζητούν από τις κυβερνήσεις και τους φορείς της εκπαίδευσης να είναι σε εγρήγορση.
Για τη χώρα μας η εικόνα είναι ακόμη πιο ζοφερή, με το ποσοστό σε κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας να ανέρχεται 32%. Στο σύνολο των επιμέρους τομέων, το ποσοστό των 15χρονων με χαμηλές επιδόσεις είναι υψηλότερο του κοινοτικού μέσου όρου.
Όσον αφορά την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι συντάκτες κάνουν ειδική αναφορά στους 15χρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας.
Ειδικότερα, το 27,3% των Ελλήνων 15χρονων έχουν χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7% και το αντίστοιχο ποσοστό στη χώρα μας το 2009 ήταν 21,3%.
Το 35,8% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά, την ώρα που ο κοινοτικός μέσος όρος είναι 22,2%. Μάλιστα η εικόνα έχει επιδεινωθεί την τελευταία δεκαετία, καθώς στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν και πάλι μεν υψηλό, αλλά στο 30,4%.
Το 32,7% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 12,1 μονάδες χαμηλότερος, στο 20,6%. Και εδώ το ποσοστό έχει αυξηθεί σημαντικά, σε σχέση με το το 25,3% του 2009
Στα μεγάλα αγκάθια για τη χώρα μας είναι και το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό (μόλις 4,5%) συμμετοχής σε προγράμματα δια βίου μάθησης και κατάρτισης, κάτι που σημαίνει ότι ένα μεγάλο του εργατικού δυναμικού μένει πίσω από τις τεχνολογικές και άλλες εξελίξεις.
Στα θετικά από την άλλη το χαμηλό ποσοστό (4,7%) στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας 18-24 ετών όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 10,6%.
Ο αναλφαβητισμός "χτυπάει" τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα
Αυτό το θέμα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά στο μέλλον τους νέους ώστε να μην έχουν τις κατάλληλες γνώσεις ή εμπειρία ώστε να ανταπεξέλθουν στο μέλλον σε αυτό που θέλουν να ακολουθήσουν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εξέλιξη και συμμετοχή σε νέα πράγματα για αυτούς.
Παράλληλα αυτό είναι αρνητικό και για τις ελληνικές επιχειρήσεις διότι όλο αυτό τις "τραβάει" προς τα πίσω και δεν χρειάζεται να γίνεται σε αυτές τις δύσκολες περιόδους.
Συγκεκριμένα η έλλειψη νέων ατόμων από τις επιχειρήσεις είναι μια σημαντική απώλεια επειδή παράλληλα σημαίνει και έλλειψη νέων και φρέσκων ιδεών αλλά και τεχνικών από άτομα που πιθανότατα να είχαν επεκτείνει τις γνώσεις τους σε συγκεκριμένους τομείς.
Για αυτό ο αναλφαβητισμός πρέπει να εξαλειφθεί και να αντιμετωπιστεί με όποιον τρόπο είναι εφικτό ώστε να μην υπάρχει ισχυρό πλήγμα και για τις δύο πλευρές και ειδικά στη χώρα μας.