Γιώργος Αυγουστίδης: “Με το SkroutzFood στοχεύουμε σε μια αγορά 500 εκατ. ευρώ”

Μετά από 15 χρόνια άκρως επιτυχημένης πορείας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το γνωστό σε όλους Skroutz, αποφάσισε να «μπει» σε μια νέα – για τα δεδομένα του- αγορά, αυτή του delivery φαγητού και καφέ, με τη δημιουργία του SkroutzFood.

Πρόκειται για μια μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά στην χώρα μας, η οποία συγκεντρώνει σημαντικά κέρδη ετησίως και τα τελευταία χρόνια έχει προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις. Ειδικότερα, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες για φαγητό ανήλθαν το 2018 σε 300 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι φέτος θα αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά είναι σίγουρα εντυπωσιακά όμως γιατί μια ήδη πετυχημένη εταιρεία να θελήσει να «ανοιχτεί»; Τι προσδοκά και τι νέο θα φέρει στην αγορά και στη χώρα; Ο Γιώργος Αυγούστιδης, συνιδρυτής του Skroutz, μιλά στο EMEATimes και απαντά σε όλα.

EMEATimes: Γιατί αποφάσισε η skroutz να μπει στην αγορά του delivery;

Γιώργος Αυγουστίδης: Στα σχεδόν 15 έτη παρουσίας στην αγορά το Skroutz έχει εξελιχθεί σε ένα σύνθετο marketplace και μας χαροποιεί ότι έχουμε εδραιωθεί στην αντίληψη του κόσμου ως σημείο αφετηρίας για τις online αγορές. Επίσης, ανέκαθεν είχαμε την εμμονή να προσφέρουμε στους καταναλωτές μια απροβλημάτιστη και εξαιρετική εμπειρία online αγορών και σε αυτό το πλαίσιο συνεχώς δημιουργούμε νέες υπηρεσίες και λειτουργίες στην πλατφόρμα μας.

Για εμάς η είσοδος στο delivery ήρθε ως φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και συμπληρώνει αρμονικά όσα κάνουμε ως σήμερα. Εδώ και χρόνια φλερτάραμε με την ιδέα να διευρύνουμε την έννοια των online αγορών, ξεφεύγοντας από τη στενή ερμηνεία των ηλεκτρονικών αγορών για προϊόντα.

Πλέον, οι συνθήκες είναι ώριμες για να υλοποιήσουμε αυτό το project, αφού το delivery είναι online αγορά φαγητού και όχι πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουμε ως εμπειρία αγορών μέσα από την πλατφόρμα του Skroutz. Η φιλοσοφία μας από την πρώτη ημέρα είναι το  online shopping, απλώς όλες οι online αγορές δεν ήταν μέχρι τώρα συνυφασμένες με το Skroutz και σκοπεύουμε να το αλλάξουμε αυτό. Μαζί με την επέκταση στο delivery θα έρθουν και όλα τα άλλα που «δεν είναι Skroutz» μέχρι σήμερα.

Επιπλέον, πιστεύουμε ότι διαθέτουμε τη μακροχρόνια πείρα, τα εφόδια και τους τρόπους να βελτιώσουμε το συνολικό experience, με στόχο ολοένα και περισσότερος κόσμος να κάνεις τις αγορές του μέσω του Skroutz για ο,τιδήποτε κι αν επιθυμεί. Όπως χτίσαμε σταθερά το B2C πάνω στη θεμελιώδη αξία της βέλτιστης εμπειρίας των χρηστών, το ίδιο θα κάνουμε με το SkroutzFood. Η εδραιωμένη βάση των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται καθημερινά για τις αγορές τους αποτελεί ισχυρό υπόβαθρο στο νέο μας ξεκίνημα.

EMEATimes: Πόσο μεγάλη είναι τελικά η συγκεκριμένη αγορά, η αγορά του delivery, στην Ελλάδα;

Γιώργος Αυγουστίδης: Δε θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι η Ελλάδα είναι η χώρα του online delivery, καθότι σαν κλάδος ενισχύθηκε και μεγάλωσε μέσα στην κρίση και πλέον, κάθε χρόνο καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Σύμφωνα με τα μεγέθη που καταγράφει το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) στην ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, η αγορά έτοιμου φαγητού και καφέ στην Ελλάδα αποτελεί τη 2η δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία με μερίδιο 43%.

Επιπλέον, σε σχέση με το 2018 η παραγγελία έτοιμου φαγητού παρουσιάζει σημαντική αύξηση, λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έγιναν στον τομέα σε ψηφιακές υπηρεσίες και σε κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης.

Στην πραγματικότητα το online delivery στην Ελλάδα είναι μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες αγορές κάτι που φαίνεται τόσο από την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων επενδυτών, όσο και από το πλήθος των νέων εγχειρημάτων την τελευταία 2ετία.

Επίσης, ενδεικτικό της ραγδαίας ανάπτυξης στην Ελληνική αγορά είναι το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες για φαγητό ανήλθαν το 2018 σε 300 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, ενώ εκτιμάται ότι φέτος θα αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ.

Φυσικά κι εμείς αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική στο συγκεκριμένο segment με τις πλατφόρμες να εξελίσσονται συνεχώς, βλέποντας επίσης, ότι η νέα γενιά έχει μάθει να χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά το ψηφιακό κανάλι για να παραγγείλει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

EMEATimes: Τι νέο θα «φέρει» η skroutz στην αγορά του delivery και πότε θα είναι στο «αέρα»;

Γιώργος Αυγουστίδης: Σαν εταιρεία προσπαθούμε πάντα να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε όσους μας εμπιστεύονται για τις αγορές τους. Το SkroutzFood θα κάνει ότι είναι απαραίτητο, ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια τέλεια εμπειρία online delivery.

Η προσδοκία μας είναι να διαθέσουμε αρχικά μια λύση εφάμιλλη της ποιότητας που έχει συνηθίσει ο καταναλωτής, ώστε να μην απαιτηθεί ιδιαίτερη εξοικείωση. Αυτό σημαίνει μια υπηρεσία εύκολη στη χρήση, με ευελιξία και ακρίβεια στην αναζήτηση και την επιλογή του φαγητού και φυσικά μια άψογη εμπειρία παράδοσης και εξυπηρέτησης. Για παράδειγμα, ένας χρήστης που έχει ήδη λογαριασμό στο marketplace του Skroutz, θα μπορεί πολύ εύκολα να έχει πρόσβαση στο SkroutzFood και να κάνει χρήση της υπηρεσίας, πληρώνοντας ηλεκτρονικά με την αποθηκευμένη πιστωτική του κάρτα, χωρίς να χρειαστεί να καταχωρήσει εκ νέου τα δεδομένα του.

Από εκεί και πέρα, βασιζόμαστε και στα μαθήματα που έχουμε αποκτήσει τα τελευταία 3 χρόνια από το marketplace του Skroutz με την υπηρεσία που οι καταναλωτές έχουν γνωρίσει ως «Έξυπνο Καλάθι», κεφαλαιοποιώντας παράλληλα την τεχνολογική υπεροχή μας και τη διαθεσιμότητα λύσεων, οι οποίες θα είναι πρωτοποριακές για τον κλάδο του food. Το μόνο που μπορώ να μοιραστώ αυτή τη χρονική στιγμή είναι ότι οι καινοτομίες του SkroutzFood θα είναι πολλές και θα γίνονται roll-out σταδιακά.

Όσον αφορά τους επιχειρηματίες εστίασης που θα επιλέξουν να συνεργαστούν με το SkroutzFood, θα κινηθούμε με μια εμπορική πολιτική που πιστεύουμε ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους ίδιους και που μελλοντικά στοχεύει στην επιβράβευση των επιχειρήσεων που μας βοηθούν να παρέχουμε στο κοινό μια ποιοτικά εξαιρετική εμπειρία delivery. Η επιδίωξή μας είναι σταδιακά να χτιστεί μια αξιόπιστη βάση συνεργαζόμενων εστιατορίων. Για τον καταναλωτή αυτό μεταφράζεται σε μια πλούσια γκάμα εστιατορίων και καφέ και ενδεχομένως σε κάποιες συνεργασίες, που θα μας διαφοροποιήσουν σε έναν βαθμό, όσον αφορά τις επιλογές που θα έχει ο καταναλωτής.

Ήδη από τα μέσα Αυγούστου η υπηρεσία βρίσκεται «στον αέρα» σε πιλοτική λειτουργία σε επιλεγμένες περιοχές της Αττικής. Σταδιακά επεκτείνουμε τις περιοχές και στόχος μας είναι να ελέγξουμε την ομαλή λειτουργία της πλατφόρμας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η εμπειρία για τους χρήστες θα είναι αυτή που έχουν συνηθίσει από το Skroutz. Βάσει του προγραμματισμού μας, το Skroutzfood θα είναι έτοιμο προς το τέλος του μήνα για το πλήρες λανσάρισμα, σε πρώτη φάση στην Αττική με περίπου 1.000 καταστήματα.

EMEATimes: Οι στόχοι της skroutz είναι η «κατάκτηση» συγκεκριμένου μεριδίου αγοράς ή αύξηση του συνολικού τζίρου της εταιρείας;

Γιώργος Αυγουστίδης: Με όλες τις υπηρεσίες που έχουμε παρουσιάσει κατά διαστήματα, προσπαθούμε να απαντάμε σε πραγματικές ανάγκες και να λύνουμε καθημερινά προβλήματα, ώστε να κάνουμε τη ζωή όλων των καταναλωτών πιο εύκολη μέσα από την εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών.

Σε κάθε εγχείρημα επενδύουμε με υπευθυνότητα, ωστόσο για εμάς η απόκτηση συγκεκριμένου μεριδίου δεν είναι πρωτεύων στόχος. Όπως προανέφερα η δυναμική και οι προοπτικές ανάπτυξης στην αγορά του online delivery είναι σημαντικές, άρα πιστεύουμε ότι τα υπόλοιπα θα έρθουν φυσικά.

Το SkroutzFood είναι ένα project που ευελπιστούμε ότι θα βοηθήσει να βελτιωθεί συνολικά η αγορά, να μεγαλώσει η πίτα για όλους και η υπηρεσία μας να κάνει την online παραγγελία φαγητού ακόμη πιο ευχάριστη και απλή. Το πακέτο υπηρεσιών που έχουμε σκοπό να παρέχουμε μέσω του συνόλου των υπηρεσιών του Skroutz , εκτιμούμε ότι μακροπρόθεσμα θα ωφελήσει με θετικό πρόσημο τα μεγέθη της εταιρείας.

EMEATimes:  Τα σχέδια της skroutz σε ότι αφορά την αγορά του delivery περιορίζονται μόνο στην Ελλάδα ή θα επεκταθούν και στο εξωτερικό;

Γιώργος Αυγουστίδης: Προς το παρόν, στα τέλη του μήνα με το πλήρες λανσάρισμά της, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλη την Αττική. Το πλάνο μας είναι σταδιακά το SkroutzFood να πάει και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και έχουμε αποφασίσει τη δεδομένη στιγμή να επικεντρωθούμε στην εξυπηρέτηση των αναγκών της εγχώριας αγοράς. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει μελλοντικά κάποια προοπτική επέκτασης σε άλλες αγορές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ