emea business monitor

Στην άσφαλτο η Ελλάδα αναστενάζει! Οι κινήσεις της κυβέρνησης

Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση μεταξύ του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λευτέρη Οικονόμου όπου και συζήτησαν το πρόβλημα της σοβαρής αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη, με αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων στην άσφαλτο κατά 47% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία για την Κρήτη, ειδικά για τον Βόρειο Οδικό Άξονα, είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά αφού το 2018 είχαν χάσει τη ζωή τους 22 άνθρωποι σε τροχαία, ενώ το πρώτο 7μηνο του 2019 οι νεκροί από τροχαία έχουν ανέλθει σε 34. 

Ως αιτίες επισημάνθηκαν, η χρήση αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης-κράνους, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας.

Στη συνάντηση, συζητήθηκε η εφαρμογή του έκτακτου επιχειρησιακού σχεδίου που ήδη έχει ξεκινήσει η Τροχαία Κρήτης. Την Δευτέρα βγήκαν στους δρόμους του νησιού 45 συνεργεία και σε 1317 ελέγχους κατέγραψαν: 151 παραβάσεις για μη χρήση κράνους, 87 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 9 για κατανάλωση αλκοόλ, 333 παραβάσεις διαφόρων ειδών.

Το Έκτακτο Σχέδιο προβλέπει:

  • Μεγαλύτερη παρουσία της Αστυνομίας, ειδικά τα Σαββατοκύριακα (Δευτέρες και Σαββατοκύριακα σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία)
  • Επίδειξη μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα, δίχως χαριστικές ρυθμίσεις
  • Δρομολόγηση ενίσχυσης της αστυνομικής δύναμης Κρήτης με 50 άτομα που θα τεθούν στην υπηρεσία της Τροχαίας.
  • Ειδικές διαλέξεις στα σχολεία για την οδική συμπεριφορά.
  • Ενημερωτική καμπάνια στα τοπικά μέσα.
  • Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει την τοποθέτηση ειδικών διαχωριστικών στα πιο επικίνδυνα σημεία του βόρειου οδικού δικτύου.
Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, ειδικά το πρόβλημα στην Κρήτη, έχει απασχολήσει εδώ και πολύ καιρό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Τον Αύγουστο του 2017 είχε προεδρεύσει σε ειδική σύσκεψη στο Ηράκλειο, με τη συμμετοχή φορέων, για την οδική συμπεριφορά στην Κρήτη και τις υποδομές με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Στη σύσκεψη είχε παρουσιαστεί και το ολοκληρωμένο σχέδιο “Προσέχω” της ΝΔ για την οδική ασφάλεια, το οποίο θα υλοποιηθεί από την κυβέρνηση. 

Χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγραφε σε post του στις 20 Αυγούστου 2017 για τα τροχαία στην Κρήτη: “Είμαι πολύ θυμωμένος και θα το γράψω όπως το αισθάνομαι και δεν με νοιάζει αν με παρεξηγήσουν οι συντοπίτες μου. Στην Κρήτη πολλοί οδηγούν άθλια. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό. Αν είναι μαγκιά αφού έχεις κατεβάσει καμιά δεκαριά κούπες να βγεις στον δρόμο και να οδηγείς σαν τρελός….Συντοπίτες μου ξυπνήστε! Προσωπικά δεσμεύομαι ότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη θα είναι πρώτη προτεραιότητα. Για την οδική ασφάλεια έχουμε ήδη, μετά από εκτενή διαβούλευση, καταθέσει ένα συγκροτημένο πλαίσιο προτάσεων. Και ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα γίνει. Είναι προσωπική μου δέσμευση”. 

Η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε όλες τις διαδικασίες έτσι ώστε το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν.

Έκθεση της Eurostat για τα τροχαία

Ενώ σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Eurostat η Ελλάδα κατέχει μια θλιβερή πρωτιά καθώς στη χώρα μας – το 2017 – σημειώνονταν τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα σημειώνονταν 20 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 8 θάνατοι ανά εκατομμύριου κατοίκους.

Όσον αφορά τους νεκρούς από δυστυχήματα με αυτοκίνητο, το υψηλότερο επίπεδο καταγράφεται στην Βουλγαρία με 64 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους και το χαμηλότερο στη Μάλτα με 11 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Στους πεζούς θύματα τροχαίων δυστυχημάτων τη “μαύρη” πρωτιά έχει η Ρουμανία με 37 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Συνολικά το 2017 οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ ανήλθαν 25.000 αριθμός που είναι σταθερός από το 2013.