Από αυτά, περίπου τα 300 εκατ. ευρώ περνούν από τις online πλατφόρμες ενώ το υπόλοιπο 1,2 δισ. μέσω τηλεφώνου.
Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού είναι η τρίτη πιο συχνή υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι Ελληνες, μετά την online ενοικίαση τουριστικού καταλύματος και τη λήψη άλλων τουριστικών υπηρεσιών. Μάλιστα, στο Eltrun εκτιμούν πως η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
Αυτά αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η Καθημερινή. Όπως σημειώνει η εφημερίδα, και είναι ήδη λίγο πολύ γνωστό, η αγορά ελέγχεται σήμερα από δύο επιχειρήσεις, τη γερμανικών συμφερόντων Online Delivery (Delivery Hero) και την ελληνικών συμφερόντων Delivery με έδρα την Πάτρα. Η πρώτη από τις δύο λειτουργεί τις πλατφόρμες e-Food.gr, clickdelivery.gr και deliveras.gr, ενώ η δεύτερη λειτουργεί την πλατφόρμα delivery.gr.
Οι δύο προαναφερόμενες εταιρείες διαχειρίζονται παραγγελίες έτοιμου φαγητού ύψους 300 εκατ. και οι ίδιες αποκομίζουν προμήθεια της τάξης του 10%. Μοιράζονται δηλαδή περίπου 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μερίδιο της τάξης του 90% κατέχει η πρώτη ενώ το υπόλοιπο 10% η Delivery.
Με τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνονται τα -εδώ και καιρό ορατά- μεγάλα περιθώρια κέρδους της αγοράς, τα οποία πλέον διακρίνουν και ισχυροί παίκτες που σπεύδουν να μπουν στο παιχνίδι. Πρόσφατα εισήλθε ο ΟΤΕ μέσω της υπηρεσίας «11388 για όλα», ενώ αντίστοιχη στρατηγική ακολουθεί και η Skroutz που λειτουργεί την ομώνυμη πλατφόρμα. Επίσης την ελληνική αγορά βλέπει και η φινλανδική εταιρεία Wolt, η οποία ακολουθεί ένα διαφοροποιημένο μοντέλο από τους υπόλοιπους, προσφέροντας Delivery από εστιατόρια.
Πηγή: Startupper