Όλα φαίνεται να δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια ο Όμιλος Τσάκου επεκτείνει σταθερά τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες πέραν της ναυτιλίας.
Η σύμβαση για την Μαρίνα Χίου και η παρουσία του Παναγιώτη Τσάκου
Πριν λίγο καιρό υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια στην εταιρεία ειδικού σκοπού "Μαρίνα Χίου ΑΕ" του επενδυτικού σχήματος "AVLUM ENTERPRISES COMPANY LIMITED - ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ Δ. ΤΕΦΑΣ ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε - ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε. και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ Α.Ε. ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ". Να σημειωθεί ότι στην υπογραφή της σύμβασης παρών ήταν και ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.
Το τίμημα της παραχώρησης διαμορφώνεται σε τουλάχιστον 6.213.615 ευρώ, αποτελούμενο από εφάπαξ τίμημα 600.000 ευρώ και ετήσια αμοιβή παραχώρησης πλέον ποσοστού επί των ετήσιων εσόδων της μαρίνας.
Η μαρίνα της Χίου, η οποία κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, παρέμενε μέχρι σήμερα μη λειτουργική και αναξιοποίητη. Βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα των ανατολικών ακτών της Χίου, σε απόσταση 2,5 χλμ από το κέντρο της πόλης της Χίου και από τον κεντρικό λιμένα, όπως και σε απόσταση περίπου 6 χλμ από το αεροδρόμιο του νησιού. Η θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Χίου, επιφάνειας περίπου 80.000 τ.μ., περιλαμβάνει λιμενολεκάνη συνολικής επιφάνειας περί των 28.000 τ.μ. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας Χίου, επιφάνειας περίπου 35.000 τ.μ., έχει διαμορφωθεί κατά κύριο λόγο με επιχώσεις θαλασσίου χώρου.
Το επενδυτικό στρατηγικό σχέδιο του ομίλου Τσάκου
Η παρουσία του Παναγιώτη Τσάκου στην υπογραφή της σύμβασης δεν είναι τυχαία διότι στην πλήρη ανάπτυξη της η μαρίνα θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα μήκος και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής.
Επίσης σημειώνεται ότι όρους παραχώρησης επιτρέπεται και η ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδας στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, επιφάνειας περίπου 35.000τ.μ., μεγαλώνοντας έτσι περισσότερο τις υποψίες ότι ο όμιλος Τσάκου έχει "καρφώσει" τα μάτια του σε αυτή την έκταση με σκοπό να κάνει "στεριανές" επενδύσεις σε αυτό τον χώρο.
Επένδυση στο ξενοδοχείο "Ξενία" στη Χίο
Όμως τα ξενοδοχειακά σχέδια του ομίλου Τσάκου έχουν μπει ήδη σε εφαρμογή διότι ο όμιλος θα αναλάβει όλα τα κόστη αλλά και την πλήρη ανακατασκευή και λειτουργία του ξενοδοχείου "Ξενία" στη Χίο, το οποίο ανήκει στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), με τον ηλεκτρονικό του διαγωνισμό για τη μακροχρόνια μίσθωση του να έχει ολοκληρωθεί πριν λίγες εβδομάδες.
Συγκεκριμένα το ξενοδοχείο που παρέμενε επί σειρά ετών κλειστό και ανεκμετάλλευτο, μισθώθηκε για 40 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 30.000 ευρώ από την εταιρεία Avlum, με αποτέλεσμα να το αναλάβει η οικογένεια Τσάκου.
Το Ξενία "Bella Vista" της Χίου βρίσκεται στον κεντρικό παραλιακό δρόμο της πρωτεύουσας του νησιού και είχε ανεγερθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι και το κέντρο της πόλης της Χίου, ενώ απέχει μόλις 4 χλμ. από το αεροδρόμιο. Έχει κάλυψη περίπου 1.572 τ.μ., τα οποία αναπτύσσονται σε ισόγειο και 2 ορόφους, και έκταση οικοπέδου περίπου 1.668 τ.μ. και κατά την προηγούμενη χρήση του είχε δυναμικότητα 28 δωματίων και 50 κλινών. Το επενδυτικό πλάνο της Avlum προβλέπει τη ριζική ανακαίνισή του και την μετατροπή του σε ένα σύγχρονο city hotel.
Εργοστάσιο εμφιάλωσης μεταλλικού νερού
Ο Όμιλος Τσάκου όμως δεν φαίνεται να σταματάει εκεί τα επενδυτικά του σχέδια και το δείχνει αυτό με την δρομολόγηση της επένδυσης για τη δημιουργία εργοστασίου εμφιάλωσης μεταλλικού νερού στη Δυτική Μακεδονία και συγκεκριμένα στην περιοχή Πευκόφυτο του Δήμου Νεστορίου Καστοριάς. Ήδη έχει συσταθεί ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία "ΝΕΡΑ ΠΗΓΩΝ ΓΡΑΜΜΟΥ Α.Ε." με έδρα στο Πευκόφυτο και έχει χορηγηθεί άδεια αξιοποίησης και εμπορίας των πόσιμων υδάτων των φυσικών πηγών "Κεφαλόβρυσο" και "Μισό το Σάδι" στο Γράμμο. Ήδη καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ τα στοιχεία της εταιρείας και προ ημερών εκλέχθηκε και συγκροτήθηκε σε σώμα το ΔΣ της εταιρείας, στο οποίο ο εφοπλιστής μετέχει ως μέλος.
Η TEN και τα δεξαμενόπλοια LNG
Τα τελευταία χρόνια η ΤΕΝ του Νίκου Τσάκου έχει ξεκινήσει να δραστηριοποιείται έντονα στη μεταφορά αμερικανικού LNG. Το δεξαμενόπλοιο της TEN, Maria Energy, μετέφερε από το τερματικό Corpus Cristi της εταιρείας Cheniere το πρώτο αμερικανικό φορτίο LNG που ήρθε στην Ελλάδα για λογαριασμό της ΔΕΠΑ, τον περασμένο Δεκέμβριο. Η ΤΕΝ διαθέτει δύο δεξαμενόπλοια LNG και σχεδιάζει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά με νέα πλοία, έχοντας, κατά πληροφορίες, προχωρήσει σε παραγγελία για έως και δύο πλοία μεταφοράς LNG.