Apple: Η ζωή μετά το iPhone

Η Apple συχνά αναφέρεται σαν την “εταιρεία που απλά βγάζει τα iPhone” καθώς τα κινητά της είναι αυτά που έχουν “τραβήξει το κουπί” της ανάπτυξης και των πωήσεων όλα αυτά τα χρόνια. 

Όμως αν είναι κάτι στο οποίο ξεχωρίζει η Apple αυτό είναι η διορατικότητα της και η ικανότητα να μπορεί να διαβάζει την αγορά και τις τάσεις της. 

Η μεγάλη άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών και τα τηλέφωνα που έχουν παρουσιάσει στην αγορά έχουν σηματοδοτήσει την πτώση της Apple στην παγκόσμια αγορά smartphones, με την Xiaomi να έχει βάλει στο μάτι την τρίτη θέση στην κατάταξη που έχει η αμερικανική εταιρεία. 

Όλα αυτά μπορεί να ήταν “καταστροφικά” για μια άλλη εταιρεία, όμως για την Apple δεν ήταν παρά μια ευκαιρία να επιδείξει τον εταιρικό της χαμαιλεοντισμό, έχοντας φροντίσει να φτιάξει μια καινούργια αγορά, πριν αυτή των τηλεφώνων αρχίσει να πέφτει. 

Αυτή της η απόφαση πιστοποιήθηκε στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία, στα οποία η εταιρεία από το Κουπερτίνο για πρώτη φορά είδε το iPhone να αντιπροσωπεύει μόλις το 48% των συνολικών της πωλήσεων. Από το 2012 το iPhone αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των εσόδων της Apple για κάθε ένα τρίμηνο. Φέτος, το iPhone αντιπροσωπεύει μόλις το 47%, μειωμένο κατά 12% σε σχέση με πέρυσι

Αυτό όμως δεν εμπόδισε την Apple να παρουσιάσει μεγαλύτερα έσοδα και κέρδη από το αντίστοιχο περσινό διάστημα και η απάντηση βρίσκεται σε δύο λέξεις: Wearables και υπηρεσίες.

Τι περιλαμβάνουν όμως τα Wearables; Το Apple Watch, τα ασύρματα ακουστικά AirPods και τα ακουστικά Beats. Και τα τρία προϊόντα αποτελούν την “κορωνίδα” στον τομέα τους παγκοσμίως. 

Σε ότι έχει να κάνει με τις υπηρεσίες, τα Apple Care, Music και Cloud έθεσαν νέα επίπεδα πωλήσεων, ενώ και το App Store παρουσίασε ρεκόρ πωλήσεων αυτό το τρίμηνο. Τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 13% σε ύψος ρεκόρ περίπου 11,5 δισ. δολάρια, αντισταθμίζοντας την πτώση των πωλήσεων προϊόντων κατά 2% και μειώνοντας τα συνολικά έσοδα κατά 1% στα 53,8 δισ. δολάρια. Ωστόσο, το υψηλότερο κόστος οδήγησε τα καθαρά έσοδα σε πτώση 13%, σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στην ανακοίνωση αυτών των αποτελεσμάτων, η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο 4%, κάτι που προσθέτει περίπου 40 δισ. δολάρια στην αξία της εταιρείας, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει για μια ακόμα φορά το 1 τρισ. δολάρια.

Όσον αφορά τα προϊόντα, οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν 12% σε μόλις κάτω από 26 δισεκατομμύρια δολάρια, μια βελτίωση από την πτώση τους κατά 17% το δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις Mac αυξήθηκαν κατά 11% και οι πωλήσεις iPad αυξήθηκαν κατά 8%. Επιπλέον, οι πωλήσεις φορητών, οικιακών προϊόντων και αξεσουάρ αυξήθηκαν κατά 48% στα 5,5 δισ. δολάρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ