Ford και VW ξεκίνησαν να συνεργάζονται τον Ιανουάριο που μας πέρασε, σε μια κοινοπραξία που καλύπτει εμπορικά οχήματα.
Η διευρυμένη συνεργασία θα προσθέσει τώρα δύο από τις σημαντικότερες τεχνολογίες της εποχής οι οποίες αναμένεται να αναδιαμορφώσουν δραματικά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία τις επόμενες δεκαετίες. Το υψηλό κόστος που συνεπάγεται η ανάπτυξη αυτοκινούμενων και ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ήδη προωθήσει μια σειρά από κοινοπραξίες και άλλες συνεργασίες σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίες συχνά περιλαμβάνουν παραδοσιακούς ανταγωνιστές όπως η General Motors και η Honda , καθώς και η BMW και η Daimler.
Βέβαια η συνεργασία για τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα δεν σημαίνει κάτι περαιτέρω, καθώς όπως έσπευσε να διευκρινίσει ο Jim Hackett, διευθύνων σύμβουλος της Ford, "οι δύο εταιρείες θα παραμείνουν ανεξάρτητες και έντονα ανταγωνιστικές στην αγορά. Ωστόσο η συνεργασία αυτή, μας επιτρέπει να παρουσιάσουμε την δύναμη της συμμαχίας μας σε αυτή την εποχή των έξυπνων οχημάτων προορισμένα για ένα έξυπνο κόσμο".
Κύριος τομέας της συνέργειας των δύο εταιρειών είναι η ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων,μια τεχνολογία που αποδεικνύεται πιο δύσκολη στην υλοποίηση της από ότι ανέμεναν οι ειδικοί πριν από λίγα χρόνια. Επίσης είναι πολύ δαπανηρή, καθώς σύμφωνα με μια μελέτη του AlixPartners που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα ότι εκτιμάται ότι οι δαπάνες σε ολόκληρη τη βιομηχανία για αυτόνομα οχήματα θα ανέλθουν στα 85 δισ. δολάρια ετησίως έως το 2025.
Η Ford έχει ήδη προχωρήσει σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων, μεταξύ των οποίων για μια έδρα στην Silicon Valley, προκειμένου να βρίσκεται δίπλα στην τεχνογνωσία της περιοχής. Τον Φεβρουάριο του 217 ανακοίνωσε την επένδυση 1 δισ. δολαρίων στην Argo AI, μια start up που ασχολείται με συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Από την μεριά της η VW θα "μπει" επίσης στην Argo AI με μια επένδυση 2,6 δισ. δολαρίων. Το 1 δισ. θα είναι για να "εξισορροπήσει" την επένδυση της Ford και 1,6 δισ. δολάρια θα επενδυθούν στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης που κατασκευάζει η Argo.
Μέχρι στιγμής, η VW έχει επενδύσει συνολικά 10 δισ. δολάρια στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, ενώ η Ford σχεδιάζει να επενδύσει 11 δισ. δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η κοινοπραξία των δύο εταιρειών θα πάρει "σάρκα και οστά" έως το 2023 με την κυκλοφορία ενός τουλάχιστον αυτόνομου οχήματος με μεγάλη χωρητικότητα, το οποίο θα βασίζεται σε κοινή πλατφόρμα.