Με ιστορικό ρεκόρ, “έσπασε” το φράγμα του μισού δισ. ευρώ η Κωτσόβολος

Με τζίρο ύψους 520 εκατ. ευρώ, έναντι 462 εκατ. στην προηγούμενη χρήση (αύξηση 12,5%), η Κωτσόβολος “έσπασε” το προηγούμενο ρεκόρ που ήταν στα 499 εκατ. ευρώ. 

Αντίστοιχα αυξημένα ήταν τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), που αυξήθηκαν κατά 25,1% στα 25,2 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) που ενισχύθηκαν κατά 17,5% στα 20,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα 95 εκατ. ευρώ από 76 εκατ. ευρώ. 

Το Black Friday κάνει καλό στις πωλήσεις

Όπως διευκρίνισε ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Βασιλάκος, η ανάπτυξη αυτή προήλθε από τις αυξημένες πωλήσεις κατά 20% την Black Friday, από την αύξηση στα έσοδα από τις πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου αλλά και της στροφής προς τις μεγαλύτερες ίντσας, αλλά και την αύξηση του μεριδίου στις πωλήσεις smartphones, την αύξηση των πωλήσεων οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και μικροσυσκευών.

Οι επενδύσεις έφθασαν στα 10,7 εκατ. ευρώ και αφορούσαν κατά κύριο λόγο επενδύσεις στο δίκτυο καταστημάτων, το οποίο έχει πλέον πλήρως ανακαινισθεί με το κατάστημα στην Πυλαία, συνολικής επιφάνειας 4.034 τ.μ. να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα της νέας φιλοσοφίας, στόχος της οποίας είναι να προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία στον πελάτη. Σημειωτέον πως στο κατάστημα στην Πυλαία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο “έξυπνο” σπίτι, ενώ οι πελάτες μπορούν επίσης να ενημερωθούν για νέες, αποκλειστικές συνεργασίες της Κωτσόβολος, όπως είναι αυτές με την Bang & Olufsen, την iRobot που εξειδικεύεται στο χώρο των ρομποτικών σκουπών και τη Franke, εκ των κορυφαίων στις κουζίνες.

Ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η Κωτσόβολος θα δώσει έντονη προτεραιότητα στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών της πωλήσεων, ένα κομμάτι το οποίο αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Στόχος της Κωτσόβολος είναι ο ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα να κάνει τις αγορές του είτε online είτε offline και γενικότερα το φυσικό κατάστημα αποκτά ένα νέο ρόλο.

“Θέλουμε να βλέπουμε τον πελάτη σε οποιοδήποτε κανάλι μας ακουμπήσει”

Ο κ. Βασιλάκος, σημείωσε αρκετές φορές ότι την επόμενη τριετία θα υπάρξουν πολλές αλλαγές όσον αφορά τη μορφή που θα πάρει ο ανταγωνισμός, ενώ τόνισε πως “Θέλουμε να βλέπουμε τον πελάτη σε οποιοδήποτε κανάλι μας ακουμπήσει”.

Προκειμένου να το πετύχει αυτό, η Κωτσόβολος πρόκειται να επενδύσει σε τεχνολογικές υποδομές. Το σημαντικότερο μέρος των περίπου 11 εκατ. ευρώ επενδύσεων του φετινού οικονομικού έτους αφορούν υποδομές όπως είναι η νέα πλατφόρμα CRM, η νέα commerce πλατφόρμα που περιλαμβάνει μία καινούρια, εμπλουτισμένη εμπειρία στο www.kotsovolos.gr, η οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμη αλλά και μία καινούρια αποθήκη συνολικού εμβαδού 17.000 τ.μ.

Νέα καταστήματα και πορεία για νέο ρεκόρ τζίρου

Σε ότι έχει να κάνει με τους οικονομικούς στόχους για την χρονιά που διανύουμε και την νέα χρήση, ο κ. Βασιλάκος παρουσιάστηκε αρκετά αισιόδοξος. Στην αρχική τοποθέτηση του προέβη στην εκτίμηση ότι συνολικά η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών θα παρουσιάσει μία αύξηση της τάξεως του 2% σε ετήσια βάση. Στη συνέχεια, όμως, επεσήμανε ότι αν υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις με κυριότερη την πολιτική σταθερότητα μετά τις εκλογές, οι οποίες έχουν θετικό αντίκτυπο στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων όσον αφορά τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, τότε η αύξηση στο σύνολο της αγοράς μπορεί να διαμορφωθεί στο 3%-4%.

Στόχος της Κωτσόβολος είναι να κινηθεί με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με το μέσο όρο, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τα έσοδα της μπορεί να ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Ο ανταγωνισμός κάνει καλό

Ο κ. Βασιλάκος τοποθετήθηκε έμμεσα για την είσοδο νέων παικτών στην αγορά των λευκών συσκευών, τονίζοντας πως τέτοιες κινήσεις κάνουν καλό στην διεύρυνση της αγοράς. 

Όμως, όπως εκτίμησε, η Ελληνική αγορά δεν “χωράει” πάνω από 2 μεγάλους παίκτες με πανελλαδική κάλυψη, ενώ αν υπάρξει και τρίτος, τότε είναι πιθανό να δημιουργηθούν δυσκολίες λόγω του μεγέθους της αγοράς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ