Ο τουρισμός πολυτελείας φέρνει ανάπτυξη και επενδύσεις

Κι ενώ ο τουρισμός είχε αφεθεί στην τύχη του, τα λίγα μέρη που επένδυσαν στο μοντέλο του πολυτελούς τουρισμού, είδαν ανάπτυξη και έσοδα να εκτοξεύονται και να έχουν φτάσει στο σημείο να δημιουργούν “πόλεις – κράτη” εντός της επικράτειας, με πλήρη απεξάρτηση από τον τρόπο λειτουργίας του υπόλοιπου κράτους. 

Το μοντέλο των “τουριστικών παραδείσων για πλούσιους ταξιδιώτες” που λάνσαρε η Μύκονος αλλά και άλλα νησιά του Αιγαίου ήρθε να ακολουθήσει εδώ και λίγα χρόνια και η υπόλοιπη Ελλάδα, άλλοτε με λιγότερη και άλλοτε με περισσότερη επιτυχία. 

Τελείωσε το μοντέλο της “χώρας παραλία”

Η αλλαγή των συνηθειών των ταξιδιωτών οι οποίοι πια σε πολύ μεγάλο ποσοστό επικεντρώνεται στην άνεση και τις διαφορετικές εμπειρίες, έφεραν την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου της Αθήνας, αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας ταξιδιωτικών εμπειριών που καταφέρουν να βγάλουν από τη χώρα την σφραγίδα της “χώρας παραλία”.

Μαζί με τον υψηλό τουρισμό ήρθαν και οι ανάλογες επενδύσεις, καθώς η χώρα υπολείπεται σε υποδομές που θα ικανοποιήσουν την υψηλή ζήτηση, ενώ εκτός των παραλιακών μετώπων, ιδιαίτερη ανάπτυξη παρατηρείται και στον αστικό τουρισμό, με την Αθήνα να έχει σταματήσει εδώ και καιρό να αποτελεί το σημείο διανυκτέρευσης πριν οι ταξιδιώτες φύγουν για το Αιγαίο, καθώς έχει καταφέρει να βρει την ταυτότητα της και προσπαθεί να την εκμεταλλευτεί. 

Παράλληλα με τις επενδύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες, έχουν ανθίσει τα έμμεσα του τουρισμού επαγγέλματα, με ξεναγούς, οδηγούς και καταστήματα που προσφέρουν κάτι διαφορετικό από το “τσολιαδάκι-μπλουζάκι-κολιέ” να ευημερούν. 

Οι μεγάλες προκλήσεις για τον Ελληνικό τουρισμό

Η χώρα αυτή την στιγμή βρίσκεται μπροστά σε δύο άμεσες προκλήσεις, τις οποίες θα πρέπει να υπερπηδήσει προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει στην “επόμενη πίστα”. Να εμπλουτίσει και να επεκτείνει τις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως γαστριμαργικός τουρισμός, τουρισμός ευεξίας, ιατρικός τουρισμός κτλ, οι οποίοι μπορεί να δείχνουν πως αφορούν ένα σχετικά μικρό κομμάτι ταξιδιωτών, όμως είναι βασικοί για την δημιουργία brand name. Και το επόμενο βήμα είναι αυτό το brand name, το “προϊόν Ελλάδα” να καταφέρει να το “πουλήσει” σαν ολοκληρωμένη εμπειρία. 

Ταυτόχρονα θα πρέπει κάποια στιγμή η χώρα να καταλάβει πως θα πρέπει να ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες της, τόσο σε δημόσιο επίπεδο όσο και σε ιδιωτικό. Την εποχή της τεχνολογίας και των smartphones, την εποχή που όλος ο πλανήτης ετοιμάζεται να υποδεχτεί το 5G δεν γίνεται οι τουρίστες να προσπαθούν να βρουν κάθε πότε έχει καραβάκια από νησί σε νησί, να κλείσουν εισιτήρια και να βρουν πληροφορίες για κάθε τουριστικό ή μη αξιοθέατο. 

Προσέγγιση νέων αγορών

Η ανάπτυξη του πολυτελούς τουρισμού είναι επίσης αναγκαία αν θέλουμε να προσεγγίσουμε νέες αγορές, οι οποίες θα αποδειχτούν “σωτήριες” για την ανάπτυξη που χρειάζεται η χώρα. Το βλέμμα του υπουργείου Τουρισμού έχει εδώ και καιρό στραφεί στην αγορά της Ινδίας, η οποία μπορεί να φέρει μεγάλο αριθμό επισκεπτών υψηλού βιωτικού επιπέδου. 

Το άνοιγμα αυτό επισφραγίζεται και από το γεγονός πως η Ινδία θα είναι η τιμώμενη χώρα στην επερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, κάτι που αναμένεται να ανοίξει τους διαύλους επικοινωνίας με την ασιατική χώρα. 

Ταυτόχρονα με τις νέες πτήσεις από και προς τις χώρες του κόλπου, αλλά και με την εδραίωση απευθείας πτήσεων από και προς τις ΗΠΑ, η χώρα έχει μοναδική ευκαιρία να χτίσει την πολυτελή εικόνα της, μαζί με τις επενδύσεις σε υψηλών απαιτήσεων και κύρους ξενοδοχειακών μονάδων και υπηρεσιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ