Νέο όραμα για τις ΑΠΕ και την Πράσινη ενέργεια από την EUNICE

Στο πλαίσιο της 6ης ετήσιας οικονομικής διάσκεψης της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών συζητήθηκε το θέμα της ΔΕΗ αλλά και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Μέρος σε αυτή την συζήτηση πήραν οι Γεώργιος Πεχλιβάνογλου, Chief Technical Officer (CTO), EUNICE, Ζήσιμος Μαντάς, Chief Business Development Officer (CBDO), EUNICE και ο Orestis Omran, DLA Piper, Head of EU-Greek Practice “The Greek Energy Market Revisited: Delineating the New Era”.

Η ΔΕΗ και το μέλλον της

Για αυτό το θέμα ερωτήθηκε ο Orestis Omran όπου και είπε ότι “η ΔΕΗ είναι πολύ μεγάλη για να αποτύχει”.

Συνέχισε λέγοντας ότι η αγορά βλέπει τουλάχιστον τις πρώτες κινήσεις της νέας κυβέρνησης θετικά, δηλαδή την όλη συζήτηση που γίνεται γύρω από την απολιτικοποιήση, η οποία θεωρούν ότι είναι και ένας καλός τρόπος για να κερδηθεί χρόνος διαπραγμάτευσης με τους εξωτερικούς “πράγμα το οποίο δεν γινόταν μέχρι τώρα”. “Βλέπουμε την διαμόρφωση νέας στρατηγικής διαπραγμάτευσης”. Ενώ είπε ότι παράλληλα η ενίσχυση του ρόλου της ΔΕΗ στις ΑΠΕ αλλά και γενικότερα την τιτλοποίηση που γίνεται στην ΔΕΗ, η οποία αναμένεται να ενισχύσει οικονομικά την επιχείρηση, είναι βήματα που όλα αυτά τα βλέπει η αγορά θετικά.

Σχετικά με την ΔΕΠΑ ο Orestis Omran τόνισε ότι το προηγούμενο σχέδιο της ΔΕΠΑ δεν δουλεύει ενώ με τη νέα προσέγγιση αφενός από τη πλευρά εταιρικού δικαίου είναι πιο σωστή.

“Μια ανάλυση από το μείζων στο έξω από τη στιγμή που δεν βρέθηκε επενδυτής 51% με managing price πιθανότατα να είναι δύσκολο να βρεθεί ένας επενδυτής για ένα μειοψηφικό ποσοστό το οποίο θα αφορούσε μόνο το δημόσιο οπότε η λογική της πώλησης μέσω του χρηματιστηρίου είναι μια λογική που ακούει η αγορά θετικά”.

Ανέφερε ότι είναι πολύ θετικό το κλίμα με τους επενδυτές όπου και ακούνε πολύ τις πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης παρ όλα αυτά είναι σημαντική η μετάβαση από την θεωρία στην πράξη και αυτό πρέπει να γίνει ταχύτατα.

Τα σημεία που σημείωσε ότι είναι σημαντικά να γίνουν είναι:

  • η αναδιάρθρωση ΔΕΠΑ, ΔΕΗ
  • οι πρωτοβουλίες για τις ΑΠΕ
  • η έναρξη της κατασκευής των αγωγών είναι πολύ σημαντικό για την αγορά και τις τοπική οικονομία

Συνέχισε λέγοντας ότι δεν αρκεί μόνο η κυβερνητική πρωτοβουλία αλλά είναι και πολύπλευρη η αντιμετώπιση αλλά και χρειάζεται συνεισφορά των stakeholders και εννοεί τις δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις ενέργειας τις διοικήσεις τους, τους συμβούλους της αγοράς αλλά και τους ρυθμιστές.

Το μέλλον των ΑΠΕ και της πράσινης ενέργειας από την EUNICE

Ο Ζήσιμος Μαντάς παρουσίασε το επόμενο καθεστώς για το μέλλον, επισημαίνοντας ότι ήδη έχουν αναπτύξει κάποια συστήματα που λειτουργούν ήδη στον ηλεκτρικό σταθμό της Τήλου μέσω μπαταριών και έξυπνης διαχείρισης των ενεργειακών πηγών.

Σημείωσε ότι οι ΑΠΕ από διακοπτόμενες μπορούν να είναι πλήρως ελέγξιμες, κατανεμόμενες και να συνδράμουν ώστε να αναλάβουν φορτίο, μειώνοντας την παραγωγή των σταθμών diesel και μειώνοντας τις εκπομπές.

Παράλληλα οι συνέργιες στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης γίνονται πάντα με την προϋπόθεση της πράσινης ενέργειας, όπως επίσης και ενεργειακές κοινότητες όπου είναι των stakeholders και έχουν μεγάλη συμμετοχή στην πράσινη επιχειρηματικότητα.

Τέλος περιέγραψε το πως λειτουργεί ο σταθμός της Τήλου και πως μπορούν να παρέχουν εγγυημένα ποσά ενέργειας στο δίκτυο πλήρως κατανεμόμενα υποκαθιστώντας την λειτουργία τύπου Diesel.

Η Eunice έχει προμοτάρει ήδη στον EMCA το περίφημο Southern Aegean Interconnector όπου είναι αγωγός λειτουργεί συνδέοντας την Αθήνα, το νησί της Λέτιδας και την Κρήτη, κλείνοντας τον αγωγό.

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Ο Γεώργιος Πεχλιβάνογλου, τεχνικός διευθυντής του Ομίλου Eunice, παρουσίασε ένα νέο joint venture της Eunice και της Blink με σκοπό να φέρουν την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα ένα βήμα πιο κοντά.

Ξεκίνησε λέγοντας ότι για να έρθει η ηλεκτροκίνηση πρώτα γίνονται επενδύσεις στα δίκτυα και μετά δημιουργείται η αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Συνέχισε επισημαίνοντας ότι το δίκτυο φόρτισης της Blink που τροφοδοτούνται από τις παραγωγικές μονάδες της Eunice, είναι 100% πράσινο.

“Χρησιμοποιούμε τις τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει, τόσο στο εργοστάσιο παραγωγής ανεμογεννητριών όσο και στο κομμάτι της Αμερικής με την τεχνολογία φόρτισης της Blink για να φτιάξουμε το ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης με όρους που θα ταιριάζουν καλύτερα στα αντίστοιχα δίκτυα Ελλάδας και Ευρώπης”.

Τόνισε λέγοντας ότι έχει αξία να γνωρίζουμε τους leaders οι οποίοι είναι για την ώρα η Κίνα, Αμερική και η Νορβηγία αλλά και ότι θέλουν να ακολουθήσουν τα θετικά τους παραδείγματα σε αυτό το θέμα.

Το δίκτυο και όλες αυτές οι επενδύσεις ανέφερε ότι πρέπει να είναι οικονομικές και να μην φτιαχτεί ένα δίκτυο που θα “πέσουν” αρκετά χρήματα και θα ζητάνε πολλά χρήματα για την συντήρηση τους με αποτέλεσμα να μην “βγαίνει” η επένδυση τους για αυτό και το αναλαμβάνουν άτομα που είναι έμπειρα στο χώρο αυτό. Επισημαίνοντας ότι για αυτό και γίνεται η συνεργασία με την Blink αλλά και με την λογική για μια οργανική ανάπτυξη.

Στόχος τους είναι να συνδέονται τα χαμηλότερα ενεργειακά κόστη, τα χαμηλά κόστη μεταφοράς και λειτουργίας, επισημαίνοντας ότι για αυτό παρασκευάζουν στη μονάδα τους στη Μάνδρα τους φορτιστές για να υπάρχει ένα σύστημα βιώσιμο.

Σημείωσε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολλά οφέλη στον οδηγό, όπως να “βγάζει” λεφτά από αυτό και όχι να ρίχνει σε αυτό, αλλά κυρίως και στο περιβάλλον.

Ο Γεώργιος Πεχλιβάνογλου τέλος σημείωσε ότι έχουν ήδη εγκατασταθεί στη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και η εταιρεία έχει ως στόχο η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να γίνεται με ευκολία παντού και με μικρό κόστος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ