DRAGONS’ DEN GREECE: «Παραμύθι με… δράκους» αλλά και επενδύσεις 135.000 ευρώ

Θερμά υποδέχθηκαν οι τηλεθεατές το νέο επιχειρηματικό show του ΑΝΤ1 που φιλοδοξεί να κάνει την διαφορά στην ελληνική τηλεόραση. Τι μας άρεσε, τι όχι και τι περιμένουμε στη συνέχεια.

Η αλήθεια είναι ότι λίγες εκπομπές καταφέρνουν να προκαλέσουν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον πριν καν προβληθεί το πρώτο τους επεισόδιο όσο το Dragons Den Greece που πραγματοποίησε το βράδυ της Πέμπτης την πρεμιέρα του από την τηλεοπτική συχνότητα του ΑΝΤ1.

Η ομάδα παραγωγής και ο τηλεοπτικός σταθμός είχαν φροντίσει να ανεβάσουν αρκετά ψηλά τον πήχη των προσδοκιών μέσω των δελτίων Τύπου αλλά και των βίντεο με αποσπάσματα που είχαν κυκλοφορήσει και προετοίμαζαν το κοινό σχετικά με το τι θα πρέπει να περιμένει.

Η αλήθεια είναι ότι σε μια χώρα όπως η Ελλάδα είναι πολύ ελπιδοφόρο να βλέπουμε νέες επιχειρηματικές ιδέες να παρουσιάζονται και να λαμβάνουν και την κατάλληλη υποστήριξη από ανθρώπους που έχουν τα κεφάλαια αλλά κυρίως τις γνώσεις να τις εξελίξουν σε κάτι ακόμα μεγαλύτερο.

Οι «Έλληνες DRAGONS» από το πρώτο κιόλας επεισόδιο αποφάσισαν να επενδύσουν προσωπικά κεφάλαια ύψους 135.000€ σε ιδέες και επιχειρήσεις που τους εντυπωσίασαν.

Τι δεν μας άρεσε – (Its show time baby)

Ήταν λοιπόν όλα υπέροχα; Όχι. Γιατί δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι αν θα ήθελαν απλώς να επενδύσουν τα χρήματά τους έχουν πολλούς τρόπους να το πράξουν. Εδώ μιλάμε για ένα τηλεοπτικό προϊόν. Και εκείνοι δε θα πρέπει να ξεχνάνε ότι στην εποχή μας το διαδίκτυο μάς επιτρέπει να ερχόμαστε σε επαφή με τις πρωτότυπες εκπομπές του εξωτερικού και να αντιλαμβανόμαστε όταν υπάρχει σενάριο και αντιγραφή.

Μια τέτοια περίπτωση ήταν και η πρώτη που μας εμφανίστηκε. Κύριος με πολύ ωραίο προϊόν, να ζητά 100.000 ευρώ και να χαλάει το deal για το 2,5% της εταιρείας του. Ακόμα πιο επική η ατάκα του συνεργάτη του ο οποίος του ζήτησε να προσπαθήσει να ρίξει τις απαιτήσεις των dragons σε 12% από 12,5% (διότι 0,5% είναι ένα ποσοστό που κάνει μεγάλη διαφορά). Για να μη το κουράζουμε, θεωρούμε αρκετά δύσκολο άνθρωπος που είχε το μυαλό να σκεφτεί και να δημιουργήσει κάτι πραγματικά έξυπνο να είναι τόσο κακός στις διαπραγματεύσεις που θα χάσει μια τεράστια ευκαιρία χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Και μας το κάνει ακόμα πιο δύσκολο να το πιστέψουμε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σενάριο το έχουμε ξαναδεί κάπως έτσι:

Επίσης, δε μας άρεσε το γεγονός ότι σε μια εκπομπή που -θα έπρεπε να- απευθύνεται σε ανθρώπους που τους αρέσουν οι επιχειρήσεις, παρουσιάζονται κάποιοι συμμετέχοντες που θα τραβήξουν την προσοχή για άλλους λόγους από αυτούς που θα έπρεπε. Πχ ο συμπαθέστατος εφευρέτης/επιχειρηματίας/λάτρης της ελληνικής ιστορίας που ήρθε από τις Ηνωμένες Πολιτείες να μας πουλήσει μπρίκια με τον… Μέγα Αλέξανδρο έναντι… 500 ευρώ. Δηλαδή υπήρξε κάποιος υπεύθυνος που κάνει την αρχική επιλογή και σκέφτηκε ότι αυτή είναι μια ιδέα που ίσως ενδιαφέρει τους υποψήφιους επενδυτές;

Γενικά το πρώτο επεισόδιο είχε αρκετά στοιχεία reality. Ο ηλικιωμένος κύριος που τυχαία εργαζόταν πριν 40 χρόνια με έναν από τους Dragons, ο μηχανικός βιοϊατρικής που ζητούσε 50.000 ευρώ για το 7% της συμμετοχής τους σε ιατρική εφαρμογή που όμως ανήκε σε μητρική εταιρεία, της οποίας τον τζίρο αρνήθηκε να αποκαλύψει λες και του έκαναν ανάκριση Γερμανοί κατακτητές στην κατοχή. Συγγνώμη, αλλά δεν μας πείθει.

Τέλος, ιδιαιτέρως συμπαθητικό ήταν και το ζευγάρι από την Κρήτη, ο Μανούσος Πεδιαδίτης και η Κάλια Χουρδάκη, οι οποίοι αποδέχτηκαν την προσφορά της Μαρίας Χατζηστεφανή να αποκτήσει έναντι 100.000€ το 10% της επιχείρησής τους καθώς και δικαιώματα επί των πωλήσεων των προϊόντων τους μέχρι να βγάλει 200.000€. Όμως, είμαστε σίγουροι ότι μια χαρά κατάλαβαν οι Dragons τι ακριβώς πήγε να κάνει το ζευγάρι εκεί. Εκτός αν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κάποιος ότι εταιρεία με τζίρο 1 εκατ. ευρώ και κέρδη 300.000 ευρώ μάλλον δεν χρειάζεται 30.000 ευρώ χρηματοδότηση για δύο νέους κωδικούς προϊόντων που σκοπεύει να κυκλοφορήσει.

Την διαφήμιση αναζητούσαν και πολύ καλά έκαναν γιατί η ιδέα τους είναι όντως έξυπνη. Ότι απέκτησαν μια πολύτιμη και εξαιρετικά επιτυχημένη σύμμαχο όπως η Μαρία Χατζηστεφανή είναι ένα τεράστιο plus.

Τι μας άρεσε

Διαβάζοντας κάποιος το πρώτο σκέλος του κειμένου θα νόμιζε ότι δεν απολαύσαμε το πρώτο επεισόδιο του Dragons Den. ΛΑΘΟΣ! Αντιθέτως, ανυπομονούμε για το δεύτερο επεισόδιο. Το γεγονός ότι επισημαίνουμε ορισμένες τηλεοπτικές πρακτικές -τις οποίες περιμέναμε κιόλας- δε σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνουμε γιατί μια παραγωγή καταφεύγει σε αυτές.

Μια νέα τηλεοπτική προσπάθεια, επί ενός θέματος που δεν έχει ξαναπαιχτεί στην ελληνική τηλεόραση -καλά, έχει ξαναπαιχτεί αλλά έχουν περάσει 20 χρόνια σχεδόν και κανείς δε θυμάται το το «The Apprentice»- χρειάζεται να πατήσει σε ορισμένα «σίγουρα χαρτιά». Σεβαστό.

Πέρα από όλα αυτά όμως, το πιο σημαντικό είναι ότι περάσαμε καλά βλέποντας την εκπομπή. Ότι νιώσαμε όμορφα γνωρίζοντας ανθρώπους που σκέφτονται διαφορετικά, που έχουν μερικές πολύ έξυπνες ιδέες -προσωπικά θα αγοράσω σίγουρα το πρώτο προϊόν για την καλλιέργεια φυτών- και που αποτελούν μέρος μιας άλλης Ελλάδας. Και φυσικά μας άρεσε το γεγονός ότι επενδύθηκε ένα ποσό ύψους 135.000 ευρώ στην ελληνική επιχειρηματικότητα. 

Και όπως φαίνεται άρεσε και στο τηλεοπτικό κοινό. Μπορεί το -πάντα φαρμακερό- Twitter να θεωρούσε σίγουρη την αποτυχία, τα νούμερα τηλεθέασης όμως (αλλά και η κουβέντα με φίλους και συναδέλφους που σχεδόν όλοι ήξεραν τι είχε συμβεί) το διέψευσαν πανηγυρικά.

Συγκεκριμένα, τo νέο επιχειρηματικό show του ΑΝΤ1 παρακολούθησαν 1.607.500 τηλεθεατές έστω για 1΄ στο σύνολο του κοινού, με το γυναικείο κοινό να δείχνει έντονο ενδιαφέρον για το τηλεοπτικό project επενδύσεων. Συγκεκριμένα, στις γυναίκες 18-54 κατέγραψε 15%, ενώ σε επιμέρους γυναικείο κοινό (18-24) το «DRAGONS’ DEN GREECE» άγγιξε το 19,2%.

Τι περιμένουμε

Είμαστε σίγουροι ότι σιγά-σιγά το show θα βρει τον δρόμο του. Ήδη οι dragons έχουν αρχίσει να μοιράζουν τους ρόλους τους μεταξύ τους και φαίνεται ότι έχουν καλή -τηλεοπτική- χημεία. Περιμένουμε λοιπόν όσο περνάνε τα επεισόδια να υποχωρεί το reality στοιχείο και να αναδεικνύεται το αμιγώς καινοτόμο και επιχειρηματικό το οποίο άλλωστε είναι και το ζητούμενο.

Το επόμενο «ραντεβού» των 5 DRAGONS με τους τηλεθεατές είναι προγραμματισμένο για την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου στις 22:00. Κι εμείς θα είμαστε συντονισμένοι, ελπίζοντας να δικαιωθούμε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ