Το Pac-Man είναι το παιχνίδι με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών
Η "μανία" που κατέλαβε τον πλανήτη περιελάμβανε από τηλεοπτικές εκπομπές, τραγούδια, παγκόσμιους διαγωνισμούς για το υψηλότερο σκορ και φυσικά αμέτρητα προϊόντα
Αυτό το Σαββατοκύριακο η διάσημη κίτρινη τελεία που ξεκίνησε από ένα "ταπεινό" παιχνίδι και έχει μετατραπεί σε pop icon, σύμβολο μόδας και σημείο αναφοράς για μια ολόκληρη κουλτούρα, κλείνει τα 40 χρόνια ζωής.
Αν ήταν άνθρωπος, τα σημερινά του γενέθλια θα τον έφερναν ακριβώς στην μέση μεταξύ των Millenials και της Γενιάς Χ, κάτι που πιθανόν εξηγεί γιατί έχει τόσο μεγάλη απήχηση και στις δύο ηλικιακές κατηγορίες.
Το Pac-Man (το οποίο για ένα παιχνίδι της μοίρας δεν ονομάστηκε Puck-Man όταν εμφανιζόταν), αναπτύχθηκε από την Ιαπωνική Namco, πούλησε 400.000 μηχανήματα arcade (τα γνωστά στους παλιότερους και ως "ούφο") και είχε 3,5 δισ. δολάρια σε πωλήσεις και αυτό μέχρι το 1990. Αυτό που κατάφερε να παρουσιάσει το παιχνίδι το οποίο ήταν πρωτοποριακό για την εποχή, ήταν η παντελής έλλειψη βίας και το γεγονός ότι δεν τελείωσε σχεδόν ποτέ, ωθώντας τους παίκτες να προσπαθούν συνεχώς να ξεπεράσουν τον ίδιο τους τον εαυτό, ενώ ήταν και το παιχνίδι που "άνοιξε την πόρτα" του gaming στις γυναίκες.
Δύο μόλις χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου Pac-Man κυκλοφόρησε το Ms Pac-Man, το οποίο επίσης γνώρισε τεράστια επιτυχία και έφτασε στα κορυφαία 5 παιχνίδια με τις καλύτερες πωλήσεις arcade.
Μέχρι το 1990 όταν και σταμάτησαν να φτιάχνονται και να πωλούνται νέα arcade του Pac-Man, η "μανία" που είχε καταλάβει όλο τον πλανήτη περιελάμβανε από τηλεοπτικές εκπομπές, τραγούδια, τοπικούς και παγκόσμιους διαγωνισμούς για το υψηλότερο σκορ και φυσικά αμέτρητα προϊόντα και ρούχα με τον μικρό κίτρινο κυνηγό φαντασμάτων.