Η λέξη της χρονιάς για το 2020 είναι “Ευκινησία”!

Το τελευταίο διάστημα η λέξη “ευκινησία” έχει αποκτήσει μια εντελώς νέα διευρυμένη σημασία.

Η λέξη “agile” ή αλλιώς ευκίνητος, δεν είναι καινούργιος όρος στον χώρο της τεχνολογίας, καθώς χρησιμοποιείται εδώ και καιρό για να περιγράψει την δυνατότητα των προγραμμάτων να παραμετροποιηθούν και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του πελάτη. 

Το τελευταίο διάστημα όμως η λέξη “ευκινησία” έχει αποκτήσει μια εντελώς νέα διευρυμένη σημασία.

Τα στελέχη των μεγάλων επιχειρήσεων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους όρους “ευκίνητη” ή “ευκινησία” για να περιγράψουν την ικανότητά των επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται γρήγορα στις μετατοπίσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών ή των ανταγωνιστικών απειλών από στρατηγική, οργανωτική και πολιτισμική προοπτική. 

Αυτό που επίσης έχει αλλάξει, είναι το γεγονός ότι ο όρος “ευκινησία” ξέφυγε από τα στενά όρια της τεχνολογίας και χρησιμοποιείται από βαθιά καταναλωτικές εταιρείες, όπως η Unilever και η P&G για να σηματοδοτήσουν την προσαρμογή τους σε τάσεις και καινοτομία. 

Γιατί αυτή η ξαφνική ανάγκη για ευκινησία;

Η εξάπλωση των startups και η πρόσβαση τους σε κεφάλαια έχουν οδηγήσει σε “έκρηξη” επιλογών για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, την χρονιά που πέρασε πάνω από 300 αμερικανικές startups που ασχολούνται με τρόφιμα και ποτά άντλησαν πάνω από 1,7 δισ. δολάρια, σε σχέση με 940 εκατ. δολάρια που αντλήθηκαν το 2016. 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι προτιμήσεις των καταναλωτών να γίνουν πιο δυναμικές.  Στο παρελθόν, πολλές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων κατάφεραν να δημιουργήσουν κερδοφορίες με την κατασκευή μεγάλων εμπορικών σημάτων και την ανάπτυξη βραβευμένων τηλεοπτικών διαφημίσεων, οι οποίες μαγνήτιζαν το καταναλωτικό κοινό. 

Τώρα, η Google, η Amazon, το Youtube και το Pinterest καθώς και πολλά μέσα κοινωνικής ενημέρωσης, σε συνδυασμό με καταναλωτές που είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, αλλάζουν τον ανταγωνισμό και την αγορά μεταθέτοντας την προσοχή από τις μεγάλες μάρκες, στα ποιοτικά προϊόντα.

Που οδηγεί η ευκινησία;

 Οι μεγάλες εταιρείες αγκαλιάζουν τις startups 

Τα τελευταία χρόνια, η P&G, η Unilever, η Nestlé και η L’Oréal έχουν αποκτήσει συλλογικά περισσότερες από 60 νεοφυείς εταιρείες και τις χρησιμοποιούν για τις ικανότητες τους να φέρουν καινοτομία στα χαρτοφυλάκια τους, παρά το γεγονός ότι πιο πολύ οι εξαγορές αυτές είναι “παράσημα” στην πορεία τους παρά ουσιαστική βοήθεια, καθώς συνδυασμένα αυτές οι εταιρείες έχουν αποτίμηση τρισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Για παράδειγμα, όταν η Nestle το 2017 απέκτησε την Sweet earth, η οποία ειδικεύεται στο vegan φαγητό, το έκανε για να μπορέσει να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Σήμερα η Nestle παρέχει έτοιμα γεύματα τα οποία βασίζονται στο εναλλακτικό βοδινό της Sweet Earth. 

Αναγνώριση της καινοτομίας

Με τον ρυθμό με τον οποίο οι προτιμήσεις των καταναλωτών εξελίσσονται και τα νέα προϊόντα φτάνουν στην αγορά, οι παραδοσιακές μέθοδοι έρευνας αγοράς, όπως οι έρευνες καταναλωτών, καθίστανται σιγά σιγά απαρχαιωμένες.

Η P&G, για παράδειγμα, έχει αρχίσει και ακολουθεί μερικές πρωτοποριακές και “ευέλικτες” πρακτικές για τα καινούργια της προϊόντα, τα οποία αντί να ακολουθούν την παραδοσιακή μέθοδο των ερευνών αγοράς, τα πουλάει σε περιορισμένες ποσότητες στο διαδίκτυο, και αναλύει τις απαντήσεις των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο, μέσω πωλήσεων, ανασκοπήσεων και σχολίων. 

Πειράματα με νέες τεχνολογίες

Ορισμένες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη για να αυξήσουν την ταχύτητα με την οποία ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, η τεχνολογία αναγνώρισης εικόνων της Heuritech βοηθά μάρκες που κυμαίνονται από την Dior έως την Adidas να αναλύουν τις φωτογραφίες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για να προβλέψουν τις  νέες τάσεις της μόδας. 

Η προγνωστική ανάλυση βοηθά επίσης τις εταιρείες να προβλέψουν τη νέα ζήτηση για καλύτερη βελτιστοποίηση των ροών του αποθεματικού τους. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Nike απέκτησε την Celect, μια εταιρεία αναλυτών που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψει τα πρότυπα αγορών στα κανάλια αγοράς.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ