Συμφωνία – έκπληξη: Το Skroutz Food απορροφάται από το BOX του ΟΤΕ

Τα δεδομένα στην ελληνική αγορά του online delivery, αλλάζουν

Σε συμφωνία – έκπληξη που αλλάζει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά του delivery, προχωρούν το Skroutz Food και το BOX του ΟΤΕ.

Μετά από συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές – της οποίας οι οικονομικές λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί – η υπηρεσία food delivery του Skroutz θα ενσωματωθεί στην πλατφόρμα του BOX. Έτσι, από τις 2 Νοεμβρίου, οι χρήστες του Skroutz Food, που είτε επισκέπτονται το site, είτε χρησιμοποιούν την εφαρμογή της υπηρεσίας, θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα του BOX, όπου θα μπορούν να κάνουν τις παραγγελίες τους σε φαγητό και καφέ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο της συμφωνίας, στο δίκτυο του BOX θα ενταχθούν -εφόσον το επιθυμούν- επιπλέον νέα καταστήματα εστίασης, που σήμερα βρίσκονται μόνο στην πλατφόρμα του Skroutz.

Το Skroutz Food, ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του το 2019, όταν η ομάδα του Skroutz, αποφάσισε μετά από 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά, να κάνει την είσοδό της στον πολλά υποσχόμενο χώρο του delivery. Τότε, βασικός της ανταγωνιστής ήταν το efood, το οποίο διαχειρίζεται η γερμανική Delivery Hero.

Όπως είχε δηλώσει τότε στο emea.gr ο συνιδρυτής του Skroutz Γιώργος Αυγουστίδης, η είσοδος στο delivery ήταν μια φυσική εξέλιξη για την ομάδα, που ήρθε ως φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και συμπληρώνει αρμονικά όσα έκαναν ως τότε. «Εδώ και χρόνια φλερτάραμε με την ιδέα να διευρύνουμε την έννοια των online αγορών, ξεφεύγοντας από τη στενή ερμηνεία των ηλεκτρονικών αγορών για προϊόντα», είχε πει χαρακτηριστικά ο κ. Αυγουστίδης και είχε σταθεί στο μέγεθος και στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς online delivery.

«Δε θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι η Ελλάδα είναι η χώρα του online delivery, καθότι σαν κλάδος ενισχύθηκε και μεγάλωσε μέσα στην κρίση και πλέον, κάθε χρόνο καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο», είχε αναφέρει μεταξύ άλλων.

Λίγο καιρό μετά από αυτές τις δηλώσεις, την εμφάνιση του στην αγορά έκανε το BOX. Τον Δεκέμβριο του 2019, ο ΟΤΕ έκανε το μεγάλο βήμα και λάνσαρε την εφαρμογή, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία, γνώρισε γρήγορα επιτυχία.

Το πώς οι δύο εταιρείες έφτασαν στο σήμερα και το ποιες συνθήκες οδήγησαν το Skroutz Food να ενσωματωθεί στο BOX, ακόμα παραμένει άγνωστο. Ωστόσο είναι δεδομένο ότι τώρα το BOX θα αποκτήσει μεγαλύτερη δύναμη προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της συγκεκριμένης αγοράς. 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το ELTRUN, η ελληνική αγορά παραγγελίας φαγητού online φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ, ένα καθόλου ευκαταφρόνητο νούμερο για τους παίκτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς ψητοπωλείων στην Ελλάδα είναι περίπου 2 δις Ευρώ!

Ο μεγάλος παίκτης της ελληνικής αγοράς είναι, όπως προαναφέρθηκε η γερμανική και εισηγμένη στο χρηματιστήριο, Delivery Hero, (προερχόμενη από το “εργοστάσιο” ιντερνετικών εταιρειών της Rocket Internet), η οποία έχει υπό τον έλεγχό της το efood.gr, το clickdelivery.gr αλλά και την deliveras.gr.

To efood.gr είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της ελληνικής αγοράς με 1,5 εκατομμύρια παραγγελίες το μήνα όπως αναφέρει το ίδιο, με τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς να είναι το 11888 gialola του ΟΤΕ αλλά και ο πρωτοπόρος του online delivery στην Ελλάδα Delivery.gr του Νίκου Ιωάννου. Στην ελληνική αγορά – με δικό της στόλο διανομέων- δραστηριοποιείται επίσης η Wolt, η οποία όμως απευθύνεται βέβαια σε άλλο τμήμα της αγοράς (εστιατόρια).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ