Η στόχευση της παγκόσμιας πρωτιάς από την Sunlight, το (προϊοντικό) «διαζύγιο» Viva Bank και Natech, ο e-Κώστας Μπακογιάννης, και ένα ερώτημα προς τον Α. Τσίπρα!

Το ποσό των 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να επενδυθεί για την προσθήκη υποδομών στο βιομηχανικό συγκρότημα παραγωγής του Ομίλου Sunlight στην Ξάνθη.

Άσχετος, αδαής, αναληθής, ανεπαρκής, αστοιχείωτος, ανερμάτιστος, αμετροεπής, αδίστακτος, αδιόρθωτος, ανερυθρίαστος, ανεπίδεκτος μαθήσεως, αχαρακτήριστος, αγνώμων, αιθεροβάμων, άλογος και εν τέλει ανίδεος. Αλλιώς… Αλέξης!

Σε αυτό το πλαίσιο ένα απλό ερώτημα: Αλήθεια, με ποιο τρόπο θα επανακρατικοποιήσει την ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε αυτάρεσκα και με φανφάρα κατά τη διάρκεια της προ ημερών ομιλίας του στο πλαίσιο της ΔΕΘ; Το γεγονός ότι έχει παραχωρήσει τις μετοχές της ΔΕΗ που κατέχει η Ελληνική Δημοκρατία στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) ή αλλιώς το γνωστό και ως Υπερταμείο, το οποίο ο ίδιος συγκρότησε με αμετάκλητη νομική ισχύ 99 ετών, με απόφαση της τότε κυβέρνησης Σύριζα-ΑΝ.ΕΛ, διαφεύγει από το νου του πρώην πρωθυπουργού και νυν αρχηγού της Αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Η ΕΕΣΥΠ είναι εταιρεία συμμετοχών που συστάθηκε με τον νόμο 4389/2016. Ποιος άραγε ήταν τότε κυβέρνηση; Πρωθυπουργός;

Δεν αντιλαμβάνεται πως οι μετοχές της ΔΕΗ αποτελούν collateral στο ίδιο το χρέος; Κι αυτό, για χρονικό διάστημα 99 ετών, με διεθνή ισχύ. Με απόφαση -επαναλαμβάνουμε- της τότε κυβέρνησης Σύριζα-ΑΝ.ΕΛ! Κατ’ επέκταση, αφού δεν μπορεί να πειράξει ή μεταβάλει αυτή την πραγματικότητα επί έναν αιώνα (παρά 1 έτος), προς τι η πομπώδης ανακοίνωση ενός ακόμη θεωρητικού βερμπαλιστικού «πυροτεχνήματος», από το οποίο απουσιάζει παντελώς ο ρεαλισμός και η δυνατότητα πρακτικής υλοποίησης ή εφαρμογής;

Τι να λέει, άραγε, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος επ’ αυτού; Ο (αγλαός) Γιώργος Σταθάκης;

Πως είπατε; «Ποιούν τη νήσσαν;». Μάλλον…


Μπορεί η απόφαση για την επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας μολύβδου σε 9GWh ετησίως να μην λέει κάτι εκ πρώτης όψεως, ωστόσο πρόκειται για το πλέον αποφασιστικό βήμα προκειμένου η Sunlight Group Energy Storage Systems να μετατραπεί στον μεγαλύτερο παραγωγό μπαταριών μολύβδου-οξέος στον κόσμο!

Υπό αυτό το πρίσμα, η τεχνολογική εταιρεία, που ειδικεύεται σε καινοτόμα συστήματα βιομηχανικής κινητικότητας και αποθήκευσης ενέργειας, σχεδιάζει να επενδύσει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να ενισχύσει την παραγωγή μολύβδου-οξέος της εταιρείας που θα υπερβεί τον αρχικό στόχο των 5,3 GWh και θα καθιερώσει τη Sunlight ως τον μεγαλύτερο παραγωγό μπαταριών μολύβδου-οξέος στον κόσμο!

Μάλιστα, το ποσό των 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να επενδυθεί για την προσθήκη υποδομών στο βιομηχανικό συγκρότημα παραγωγής του Ομίλου Sunlight στην Ξάνθη, μέσω των οποίων θα αυξήσουν τον στεγασμένο χώρο του εργοστασίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κυψελών μολύβδου σε πάνω από 50.000 τ.μ., συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης τριών αυτόνομων μονάδων παραγωγής σε τρία ξεχωριστά κτίρια. Αποτέλεσμα; Να ενισχυθεί αισθητά η λειτουργική αποτελεσματικότητα, διασφαλίζοντας παράλληλα την επιχειρησιακή συνέχεια και τα πρότυπα κορυφαίας ποιότητας που ακολουθεί και εφαρμόζει η Sunlight.

Επιπλέον, το business plan περιλαμβάνει επενδύσεις για τη συνέχιση της μετατροπής του συγκροτήματος της Ξάνθης σε ένα “έξυπνο” εργοστάσιο, εφαρμόζοντας τεχνολογίες Industry 4.0 (λ.χ. αυτοματισμός, ρομποτική, AI, Machine Learning, IoT) σε ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής. Μάλιστα, καθώς η συγκεκριμένη πτυχή έχει ξεκινήσει να υλοποιείται ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο, διασφαλίζοντας στην Sunlight Group συνολική δυναμικότητα λειτουργίας που θα διαμορφώνεται στα 6GWh σε ετήσια βάση.

Όσο για την δεύτερη φάση των έργων, εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν τον προσεχή Φεβρουάριο και μέχρι τον Νοέμβριο του 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί. Αποτέλεσμα; Η Sunlight Group αυτομάτως θα έχει την ικανότητα να παράγει ετησίως 9 GWh μπαταρίες μολύβδου-οξέος με κινητήρια δύναμη.

Τέλος, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης όσο του βαθμού εξωστρέφειάς της, όσο και περαιτέρω εμπλουτισμού του «μείγματος» πωλήσεών της, η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην επέκταση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων σχηματισμού και συναρμολόγησης που διαθέτει στο Greensboro των ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε 1,2 GWh ολοκληρωμένων μπαταριών μολύβδου-οξέος ετησίως, με στόχο να φτάσει τις 2 GWh. Επιπλέον, οι σχετικές επεκτάσεις παραγωγής βρίσκονται σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις Sunlight European Battery Assembly (SEBA) στη Βερόνα της Ιταλίας, έτσι ώστε να αυξηθεί η ετήσια παραγωγή συναρμολογούμενων ολοκληρωμένων μπαταριών σε 4,5 GWh έως τον προσεχή Ιανουάριο. Αυτό θα καταστήσει τη SEBA ως τη μεγαλύτερη μονάδα συναρμολόγησης του είδους της σε παγκόσμιο επίπεδο!


Εντός χρονοδιαγράμματος θα καταφέρει να ολοκληρώσει ο Όμιλος ΑΒΑΞ την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», παραδίδοντας τους νέους σύγχρονους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, η Γραμμή 3 συνενώνει λειτουργικά το λιμάνι του Πειραιά, τις γραμμές Γ1 και Γ3 του Μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά. Παράλληλα, συνδέει απευθείας τον Πειραιά με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, κίνηση που αναμένεται να λειτουργήσει προς γενικότερο όφελος της Αττικής, του τουρισμού, μα και της εθνικής μας οικονομίας. Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο Όμιλος ΑΒΑΞ είχε παραδώσει σε χρήση και τους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον Ιούλιο του 2020.


Καθώς ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στην ευρύτερη Βαλκανική χερσόνησο, με ολίγη και από βορειοανατολική Ευρώπη, δείχνουν να αντιμετωπίζουν δυσθεώρητα οικονομικά ζητήματα, που με την σειρά τους μπορεί να θέσουν εν αμφιβόλω την -ομαλή, τουλάχιστον- μακροημέρευση της προγραμματισμένης λειτουργίας τους, μην σας κάνει εντύπωση εάν υπάρξει «επιθετική» κίνηση ανάληψης του πτητικού τους έργου από μέρους ελληνικών συμφερόντων αεροπορικές εταιρείες. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή που διαρκώς εμπλουτίζουν τον στόλο των αεροσκαφών τους, ενώ πάντοτε αναζητούν ευκαιρίες περαιτέρω επέκτασης και σε λιγότερο «ώριμες» αγορές εν συγκρίσει με αυτές της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης. Από την άλλη, βέβαια, τα οικονομικά μεγέθη που απαιτούνται είναι υποπολλαπλάσια, η κινητικότητα κατά τους θερινούς μήνες αξιοπρόσεκτη και διαρκώς αυξανόμενη, ενώ και το γεγονός της συνδυαστικής λειτουργίας σε σχέση με προορισμούς εντός των ελληνικών συνόρων, μπορεί να λειτουργήσει ως «κερασάκι» στην… τούρτα των εσόδων και της επιβατικής κίνησης.

Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία τα αεροσκάφη προηγούμενης γενιάς που διαθέτουν δεν σκοπεύουν να τα αποσύρουν τελείως, αλλά και ούτε να τα επενοικιάσουν σε άλλες εταιρείες που εκτελούν εμπορικές πτήσεις, όπως δηλώνεται αρμοδίως.

Μοναδικό «αγκάθι» το κόστος λειτουργίας τους, καθώς δεν διακρίνονται από fuel efficient πτητικότητα, γεγονός που στις ημέρες μας μετατρέπεται σε γρίφο για δυνατούς λύτες…


Η Viva Bank προχωρά αποφασιστικά στην μετάβαση σε ένα νέο σύστημα βασιζόμενο σε cloud-αρχιτεκτονική, τη στιγμή κατά την οποία οι πελάτες της θα είναι σε θέση να εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις ίδιες UI/UX κατευθύνσεις μέσω της Viva Payments, όπως ορίζεται στο επιχειρηματικό πλάνο της τράπεζας.


Μάλιστα, η ίδια καταργεί σταδιακά τη χρήση της υφιστάμενης βασικής τραπεζικής εφαρμογής της, η οποία και αποτελεί προϊόν της Γιαννιώτικης fintech εταιρείας Natech, που αξιοποιήθηκε σε αρχικό στάδιο και δη σε πιλοτική φάση. Αιτία; Το γεγονός ότι δεν μπορούσε να συμβαδίσει με τις εξειδικευμένες ανάγκες της Viva Bank, πολλώ δε μάλλον να υποστηρίξει την cloud αρχιτεκτονική της. Την ίδια στιγμή, η δυνατότητά της «επίμαχης» τραπεζικής εφαρμογής για περαιτέρω μελλοντική επέκταση θεωρήθηκε ως εξαιρετικά αμφίβολη.


Προ (αμνημονεύτων) ετών στην επικαιρότητα μεσουρανούσε η φράση: “Να οργανωθούμε ρε παιδιά…”, που προερχόταν από έναν ήρωα της τηλεοπτικής σειράς «Οι Απαράδεκτοι».

Αυτή, μας ήρθε στο νου, πληροφορούμενοι για την διεξαγωγή ενός ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού από μέρους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το έργο με τίτλο: «Παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος “Ψηφιακός Μετασχηματισμός”».

Αντικείμενό της; Η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εντός των αρμοδιοτήτων της στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-27, καθώς επίσης και του κλεισίματος του ΕΣΠΑ 2014-20.

Σε επίπεδο των υπηρεσιών που θα παρέχονται, αυτές αναμένεται να εκτείνονται από την υποστήριξη σε Δράσεις Προγραμματισμού, Παρακολούθησης & Αξιολόγησης του Προγράμματος και στην Ένταξη Πράξεων, μέχρι την υποστήριξη στη Διαχείριση και Παρακολούθηση των Πράξεων, αλλά και την ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης συγχρηματοδοτούμενων έργων, διοίκησης και παρακολούθησης των εργασιών του Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης.

Όσο για τη συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, ανέρχεται στα €14.582.400, με ΦΠΑ.


Τελευταία, ολοένα και περισσότερες γυναίκες στελέχη στην χώρα μας, καταλαμβάνουν υψηλές διοικητικές θέσεις τόσο σε επιχειρήσεις, όσο σε ομοσπονδίες και εν γένει θεσμικούς φορείς. Για παράδειγμα, πληροφορηθήκαμε πως η Θεοδοσία Μπαντουβά εξελέγη Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της THALIS E.S., ενώ παράλληλα διορίστηκε και ως Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας. Η κα Μπαντουβά, συν-ιδρύτρια της THALIS E.S. και μέλος της Διοίκησης επί σειρά ετών διαθέτει σημαντική μελετητική, μα και κατασκευαστική εμπειρία σε έργα περιβάλλοντος.

Η ίδια θα κληθεί να εφαρμόσει με συνέπεια και επιτυχία το επιχειρηματικό σχέδιο 2022-2024 της εταιρείας, η οποία -πλέον- διαθέτει πτυχίο 6ης τάξης. Μάλιστα, προ μερικών ημερών η THALIS E.S. υπέγραψε δύο νέες συμβάσεις συνολικού ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες και αφορούν στη διευθέτηση της κοίτης του ποταμού Αλιάκμονα στην περιοχή δασυλλίου – Σκάλκης Άργους Ορεστικού – Δήμου Άργους Ορεστικού και σε έργα αντιμετώπισης των κατολισθητικών φαινομένων επί του Β.Ο.Α.Κ. στις θέσεις: ΧΥΤΑ Ηρακλείου, Κακό Όρος, Κακιά Στροφή και Σταυρωμένου στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου.

Καλή επιτυχία!


Ούτε μια, ούτε δύο, αλλά 33 καινούριες ηλεκτρονικές υπηρεσίες ξεκίνησε να προσφέρει εδώ και μερικά 24ωρα ο Δήμος Αθηναίων, επιχειρώντας να κάνει πράξη της ουσιαστική, δίχως ουρές, χρόνο αναμονής και γραφειοκρατική εξυπηρέτηση των πολιτών, επιχειρήσεων και Δημοτών του. Υπό αυτό το πρίσμα, λειτουργίες και εν γένει εργασίες που μέχρι πρότινος προκαλούσαν… τρόμο στους πολίτες, ως απόρροια της ταλαιπωρίας με την οποία συνοδευόταν- μπορούν να πραγματοποιηθούν με ένα και μόνο κλικ! Από το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας και την μεταδημότευση, μέχρι την ρύθμιση οφειλών και τους οικοδομικούς φακέλους. Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως ο Δήμος Αθηναίων μέχρι σήμερα έχει αναπτύξει και διαθέτει προς όφελος των δημοτών και επιχειρήσεων κάτι παραπάνω από 150 ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο eservices.cityofathens.gr!

Μέγεθος, που αντανακλά περί το 80% των συνολικών υπηρεσιών που προσφέρει ένας Δήμος προς τους ενδιαφερόμενους. Κάτι, πλέον, που ο Δήμος Αθηναίων έχει μεριμνήσει και παρέχονται ηλεκτρονικά!

Βασικός, πλέον, σκοπός του Δημάρχου, Κώστα Μπακογιάννη, και της ομάδας των συνεργατών του είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχουν καταφέρει η εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων δια μέσω της προσφοράς υπηρεσιών να είναι στο σύνολο της ηλεκτρονική.