Sniper: Το…μυστικό του Μιχ. Σάλλα,η συμφωνία-έκπληξη Intrakat-BC Partners και η εξαγορά της Egis

Καθημερινά στο emeaGr όσα κρύβονται πίσω από τα μικρά και δυσανάγνωστα γράμματα στον κόσμο των επιχειρήσεων και όχι μόνο.

Το ενδεχόμενο εξαγορών αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων αλλά και μικρότερων εταιρειών με μονάδες παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες άφησε…ανοιχτό η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου στους αναλυτές. Και όχι τυχαία…

Αν και οι άδειες που κατέχουν τα Ελληνικά Πετρέλαια είναι περίπου 2 GW με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες της ελληνικής αγοράς θα είναι επιχειρησιακά λειτουργικές μονάδες 600MW ως το 2024. Όμως, με εξαγορές ολοκληρωμένων και λειτουργικών μονάδων μπορεί να επιταχυνθεί η διαδικασίας μετεξέλιξης των ΕΛ.ΠΕ. σε ενεργειακό κολοσσό και να αποκτήσει πολλαπλάσια δυναμικότητα σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Στον τομέα της ενέργειες της ελληνικής αγοράς θα επεκταθεί και το επενδυτικό fund BC Partners (του Νίκου Σταθόπουλου). Mετά την δημιουργία του νέου εξειδικεύμενου fund για την Ελλάδα έντονες φήμες τους προηγούμενους μήνες έλεγαν πως εξετάζονται αρκετές επιλογές στον συγκεκριμένο τομέα. Μία όμως φαίνεται πως έχει ξεχωριστή θέση στον σχεδιασμού του κορυφαίου Έλληνα fund manager.

Σύμφωνα με πληροφορίες η BC Partners φέρεται να βρίσκεται από τις αρχές Απριλίου σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την διοίκηση της Intrakat για το χαρτοφυλάκιο μονάδων παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Αν αληθεύουν οι σχετικές πληροφορίες διεξάγονται διαπραγματεύσεις για την απόσχιση του χαρτοφυλακίου της «Γαία Άνεμος», μαζί με τις μονάδες παραγωγής και τις άδειες για έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 1,6 GW της Intrakat και την δημιουργία μίας νέας εταιρείας, την μετοχική πλειοψηφία της οποίας θα έχει η BC Partners.

Το επίκεντρο των τελικών διαπραγματεύσεων είναι το πλειοψηφικό ποσοστό (60%-75%) στη νέα εταιρεία, η αποτίμηση του χαρτοφυλακίου και φυσικά το αντίτιμο της συμφωνίας.

Οι τελευταίες φήμες αναφέρουν πως αυτό θα αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ, με την Intrakat να επιδιώξει ανταλλάγματα σχεδόν 200 εκατ. ευρώ, προκειμένουν να «κλειδώσει» η συμφωνία.

Από τις δύο πλευρές δεν υπάρχει καμία επιβεβαίωση ή ανακοίνωση για τις διαπραγματεύσεις. Σιγή ιχθύος…

Είναι όμως λίγο…περίεργο πως συνεργάτες του Νίκου Σταθόπουλου επιβεβαιώνουν ότι θα υπάρξει εξαγορά από το χώρο της ενέργειας ενώ από την άλλη πλευρά η Intakat φέρεται να εξετάζει την αυτόνομη λειτουργία της ενεργειακής εταιρείας (Intra-K. Energy ΑΕ) που ιδρύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο σε 25.000 ευρώ και εκπροσωπείται από τον CEO Πέτρο Σουρέτη.

Με την ευκαιρία, μέσα στις επόμενες εβδομάδες -ενδεχομένως και πριν το τέλος του μήνα- θα ξεκινήσει η λειτουργία του αιολικού πάρκου στην περιοχή Φραγκάκι Άνδρου ισχύος 15 MW, που ολοκληρώθηκε κατασκευαστικά πριν από ένα μήνα.

Ανακοινώσεις και μάλιστα σημαντικές ακούγεται πως ετοιμάζει ο Μιχάλης Σάλλας για τη νέα Παγκρήτια Τράπεζα, που μετά την συγχώνευσή της με την Συνεταιριστική Τράπεζα Χανιών και την απορρόφηση της HBSC Greece θα μετονομαστεί σε «CANDIA BANK».

Και όπως λένε στην Κρήτη δεν θα αφορούν στις μεταγραφές υψηλόβαθμων στελεχών από συστημικές τράπεζες που προχωράνε με αμείωτους ρυθμούς.

Στην εξαγορά ελληνικής εταιρείας θα προχωρήσει σύντομα ο γαλλικός όμιλος κατασκευών, υποδομών και παραχωρήσεων Egis Group.Τουλάχιστον αυτό αποκάλυψαν στελέχη του πολυεθνική κολοσσού σε εκπροσώπους των γαλλικών ΜΜΕ μετά τις συναντήσεις που πραγματοποίησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Ελλάδα.

Κατά πάσα πιθανότητα, πρόκειται για γνωστή εταιρεία συμβούλων μηχανικών, με εξειδίκευση στα μεγάλα κατασκευαστικά έργα. Έτσι τουλάχιστον λένε οι φήμες…

Στην χώρα μας η Egis αποτελεί μέρος της κοινοπραξίας που έχει από το 1996 την διαχείρισης της Αττικής Οδού (μαζί με Ελλάκτωρ και Άβαξ) αλλά μετέχει στο νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση και διαχειρίση του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου ιδιωτικού αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας από το ΤΑΙΠΕΔ για 25 χρόνια σε άλλη κοινοπραξία μαζί με την επίσης γαλλική Vauban Infrastructure Partners και την DIF Capital Partners.

Επίσης διεκδικεί το οδικό έργο του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που θα συνδέσει Ηράκλειο και Χανιά ενώ συμμετέχει -μαζί με το αμερικανικό fund KKR- στον διαγωνισμό για την παραχώρηση 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Μετά από πολλά χρόνια…ανοχής και αναγκαστικής υπομονής (εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα των μνημονίων) για πολλά «παρατράγουδα» του ελληνικού λιανεμπορίου η διοίκηση της Jumbo άρχισε να δέχεται τις πρώτες…επιπτώσεις παλαιότερων κινήσεων και ενεργειών εις βάρος μικρότερων ανταγωνιστών, προμηθευτών ή εταιρειών που ήθελαν να συνεργαστούν με τους προτεινόμενους όρους.

Η ελληνική εταιρεία τετραδίων και ειδών γραφείου Skag (νομίμως,«Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ» που έχει συνδέσει το όνομά της με τα μπλε τετράδια με την επωνυμία «Super Διεθνές», δικαιώθηκε πρωτόδικα για την πολυετή τακτική της αντιγραφής από τη Jumbo.

Όμως αντί για αποζημίωση ύψους 2 εκατ.ευρώ επιδικάστηκε ποσό μόλις 6.800 ευρώ, με αποτέλεσμα η διοίκηση της Skag να συνεχίζει τις νομικές ενέργειες για την πλήρη δικαίωσή της.

Από τον «Άρειο Πάγο» ως το «Ευρωπαϊκό Δικαστήριο» είναι αποφασισμένη να φθάσει η διοίκηση της Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ που θεωρεί ότι η ενέργειες της Jumbo αποτελούν αποτέλεσμα εταιρικής στρατηγικής και όχι σύμπτωσης ή τυχαίου γεγονότος.

Τι να πούνε και προμηθευτές, ανάμεσά τους και εκδοτικοί οίκοι που παρακαλούσαν μέσα στην κρίση (2010-2019) για την αποπληρωμή των τιμολογίων επί μήνες ή χρόνια και δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν ούτε εξώδικο.

Όπως έλεγε εκδότης που…φαλήρισε μετά την μαζική εισαγωγή παιδικών βιβλίων από την Ινδία σε τιμές bazaar Κυριακής στο Μοναστηράκι «μέχρι την τελευταία ημέρα παρακαλούσαμε αλλά δεν έβγαινε στο τηλέφωνο ούτε η διευθύντρια πωλήσεων. Ήταν όλοι…απασχολημένοι μέχρι που βάλαμε λουκέτο!».

Μα γίνονται τέτοια πράγματα στην Ελλάδα από εισηγμένες εταιρείες και αξιοσέβαστες επιχειρηματίες;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ