Sniper: Τα ρεκόρ του ομολόγου της CPLP του Ομίλου Μαρινάκη, τα «ευχάριστα νέα» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κι η νέα στρατηγική της Optima Bank

Καθημερινά στο emeaGr όσα κρύβονται πίσω από τα μικρά και δυσανάγνωστα γράμματα στον κόσμο των επιχειρήσεων και όχι μόνο.

Με εντυπωσιακό τρόπο και ρεκόρ προσφορών ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα η έκδοση του ναυτιλιακού ομολόγου 5ετούς διάρκειας ύψους 150 εκατ. ευρώ της «CPLP Shipping Holdings PLC (θυγατρικής της «Capital Product Partners L.P.» του Βαγγέλη Μαρινάκη). Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, όχι απλά υπήρξε υπερκάλυψη – αυτό ήταν άλλωστε γνωστό από την Δευτέρα- αλλά οι προσφορές από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθαν στο συνολικό ποσό των 801,37 εκατ. ευρώ.

Ουσιαστικά, δηλαδή σημειώθηκε υπερκάλυψη του ποσού της έκδοσης κατά 5,3 φορές μέσα σε λιγότερο από τρεις ημέρες.

Έτσι, η τελική απόδοση των ομολογιών που θα διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αθηνών συμπιέστηκε στο 2,65%, πολύ κοντά στο χαμηλότερο όριο του εύρους (2,6% και 3%) που είχε ορισθεί πριν την έναρξη της διαδικασίας.

Όπως σχολίαζαν με νόημα χθες το βράδυ στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς, το ναυτιλιακό ομόλογο του Βαγγέλη Μαρινάκη ξεπέρασε το ρεκόρ που είχε σημειώσει η έκδοση της Costamare (για την ακρίβεια, η «Costamare Participations PLC», με την εγγύηση της εταιρείας «Costamare Inc.») της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στα τέλη Μαϊου, όταν είχε συγκεντρώσει συνολικές προσφορές 665 εκατ. ευρώ.

Το περίεργο όμως είναι πως τον ίδιο ενθουσιασμό για τις δύο πρώτες, εξαιρετικά επιτυχημένες, εκδόσεις ναυτιλιακών ομολόγων στην Ελλάδα, δεν μοιράζονται όλοι στον εφοπλιστικό τομέα. Άλλοι έλεγαν τις τελευταίες ώρες πως «η ελληνική αγορά δεν έχει βάθος» και δεν αξίζει να ασχοληθούν και άλλοι πως «άνοιξε η όρεξη για επενδύσεις» – επιτέλους- στην ελληνική κεφαλαιαγορά, προσθέτοντας πως «έχει το απαιτούμενο βάθος» να καλύψει νέες εκδόσεις.

Ποιός έχει τελικά δίκιο θα φανεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες καθώς φημολογείται πως ετοιμάζονται πυρετωδώς για ομολογιακές εκδόσεις και άλλοι γνωστοί Έλληνες εφοπλιστές…

Θέμα ωρών θεωρείται η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.) για τον φάκελο της κοινοπραξίας «Athens IRC», που αντικατέστησε το σχήμα «Inspire Athens» στον διαγωνισμό για την άδεια καζίνου στο Ελληνικό. Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, υπάρχει αισιοδοξία ότι η απόφαση θα είναι θετική, θα εγκριθεί η αλλαγή και θα γίνει ανακήρυξη της κοινοπραξίας ως οριστικού αναδόχου της άδειας για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC). Ευχάριστα τα νέα για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ…

Σε 29,7841% αύξησαν το συνολικό ποσοστό συμμετοχής και δικαιωμάτων ψήφου στην Ελλάκτωρ οι εφοπλιστές Δ. Μπάκος και Ι. Καϋμενάκης μέσω όλων των ελεγχόμενων εταιρειών (δηλ. τα νομικά πρόσωπα Kiloman Holdings Limited, Greenhill Investments Limited και Iceberg Capital Limited) σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της εισηγμένης. Οι τελευταίες σημαντικές συναλλαγές (μεταβολή ίση ή άνω του 3%) έγιναν στις 12 Οκτωβρίου από την Kiloman με έδρα τα Νησιά Κέιμαν, ελεγχόμενη όμως από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Μπορεί στην αρχική της προσέγγιση η Optima bank να είχε… μάτια για μια συγκεκριμένη αγορά-στόχο ως το κύριο business της, στην πορεία, όμως, δείχνει να έχει διευρύνει το δυνητικό πελατολόγιό της. Σε αυτή την διάσταση, σύμφωνα με πληροφορίες προερχόμενες από διοικητικά στελέχη της τράπεζας, συνέβαλε η διαδικασία υλοποίησης του πολυετούς όσο και θεμελιώδους σημασίας Εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Next Generation EU-Ελλάδα 2.0», σε συνάρτηση με την διαρκώς εντεινόμενη αναπτυξιακή δυναμική της χώρας και τις επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να επενδύσουν και να εξελιχθούν περαιτέρω.

Στοιχεία, τα οποία και επέδρασαν καταλυτικά στον εμπλουτισμό του «customer mix» πέρα από το corporate banking. Και δη με έμφαση στα (κομματάκι) χαμηλότερα επιχειρηματικά στρώματα της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας.

«Έχουμε αποφασίσει να χρηματοδοτήσουμε και να στηρίξουμε κάθε επιχειρηματική προσπάθεια η οποία ενσωματώνει και υπόσχεται αναπτυξιακή διάσταση, καθώς αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη της πραγματικής ώθησης και ωρίμανσης της ελληνικής οικονομίας», δηλώνουν στελέχη της τράπεζας.

Ένας από τους άξονες που θα επηρεαστούν είναι και το δίκτυο των καταστημάτων της τράπεζας, τα οποία σήμερα αριθμούν παρουσία σε 26 σημεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Πρόθεση των διοικητικών στελεχών της Optima Bank δεν είναι να αλλάξουν άρδην την στρατηγική που ακολουθούν επί διετία και η οποία έχει στον πυρήνα της την έννοια της «εξυπηρέτησης», της «λειτουργικότητας», της «ικανοποιητικής κάλυψης», μα και της «σύνεσης» συνάμα- αλλά -απλά- θα προσθέσουν ορισμένες μεγάλες πόλεις της χώρας προκειμένου να πετύχουν μια λελογισμένη κάλυψη της διευρυμένης δυνητικής πελατείας.

Μάλιστα, τα πρώτα δείγματα θα έχουν προκύψει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ σημαντικό push αναμένεται να έχει δοθεί κατά το α’ εξάμηνο του 2022.

Κυρίαρχη θέση στην «to do list» των κορυφαίων στελεχών της Optima Bank βρίσκεται το δίπολο «αναπτυξιακή πορεία-οργανική κερδοφορία». Πολλώ δε μάλλον με το «άνοιγμα» σε μεγαλύτερο βαθμό επιχειρήσεων-πελατών, αλλά και την άμεση εμπλοκή σε project που έχουν να κάνουν με την ενέργεια, τον συντονισμό ή την ενεργό συμμετοχή στην έκδοση εταιρικών ομολογιών, κ.ο.κ.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» βρίσκεται στην τελική ευθεία για να χαρακτηριστεί ως το πρώτο «πράσινο» και ενεργειακά αυτόνομο αεροδρόμιο στην Μεσόγειο, με την υλοποίηση επένδυσης ύψους 70 εκατ. ευρώ με σκοπό την ανάπτυξη ηλεκτροπαραγωγής από σύγχρονα φωτοβολταϊκά συστήματα.

Αντιθέτως,όμως, ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 30% των μετοχών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, που ακυρώθηκε τον Ιούνιο του 2020 παρά τις προσφορές από εννιά υποψήφιους επενδυτές, έχει…βαλτώσει εδώ και μήνες και παραμένει στο «κόκκινο». Και αυτή η κατάσταση έχει αρχίσει να προκαλεί έντονες απορίες.

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από μεγάλους ομίλους και επενδυτικά σχήματα όπως η ισπανική πολυεθνική Ferrovial, η γαλλική Groupe ADP (πρώην Aéroports de Paris), η γαλλική Vinci, η KKR, η γαλλική EGIS, ο επενδυτικός όμιλος Macquarie και οι Avi Alliance GmbH και Avi Alliance Capital GmbH του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments,που κατέχουν ήδη το 40% του αεροδρομίου Αθηνών. Το αντίθετο λένε οι τελευταίες πληροφορίες…

Όμως, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα προηγηθεί και με μεγάλη διαφορά η προκήρυξη του διεθνή διαγωνισμού παραχώρησης του αεροδρομίου της Πάρου, όπως αποκάλυψε χθες σε συνέδριο για την κλιματική αλλαγή και την περιβαλλοντική και κοινωνική εταιρική διακυβέρνηση ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δημητριάδης. Κι αυτό γιατί ουσιαστικά απομένει η επικαιροποίηση της μελέτης του Υπερταμείου προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Λίαν συντόμως…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ