H “Γραμμή 4” του μετρό δίνει “ανάσα” στην ελληνική οικονομία

Εδώ και χρόνια “ακούγεται” στη χώρα ότι η ανάληψη νέων έργων αποτελεί βασική προϋπόθεση για να ανακάμψει ο κατασκευαστικός τομέας ο οποίος καταγράφει φθίνουσα πορεία εδώ και μια δεκαετία, με το “αποκορύφωμα” να έρχεται από το 2015 και μετά.

Η πραγματοποίηση νέων έργων θεωρείται επίσης απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, θέμα πολύ σημαντικό σε μία χώρα που τα τελευταία χρόνια “μαστίζεται” από την ανεργία.

Κι όμως, όλα αυτά τα χρόνια, τα δημόσια έργα “κολλάνε”, με συνεχείς προσφυγές, αποφάσεις επί αποφάσεων και καθυστερήσεις χρόνων. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της γραμμής 4 του μετρό, ο διαγωνισμός για την οποία είχε “παγώσει” μετά από προσφυγές του Ομίλου Μυτιληναίος και της ΤΕΡΝΑ.

Χθες, το ΣΤΕ, σε μια μεγάλης σημασίας κίνηση, αποφάσισε να απορρίψει τις προσφυγές αυτές και το έργο – επιτέλους- φαίνεται να παίρνει το δρόμο του. Γιατί όμως αυτή η απόφαση είναι τόσο σημαντική;

Γιατί πρόκειται για ένα “έργο πνοής”, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 1,8 δις. ευρώ, που πρόκειται πραγματικά να “δώσει ζωή” στον κατασκευαστικό κλάδο και κατ’ επέκταση στην ελληνική οικονομία. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε, έργα σαν αυτά, “ανοίγουν” χιλιάδες θέσεις εργασίας που η Ελλάδα πραγματικά χρειάζεται. Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι το 2008 ο κατασκευαστικός κλάδος αντιστοιχούσε στο 8,1% της συνολικής απασχόλησης της χώρας ενώ το 2016 το ποσοστό αυτό περιορίστηκε στο 4,9%. Στο μεσοδιάστημα, καταγράφηκε απώλεια 189.700 θέσεων εργασίας!

Πέραν των οικονομικών ωφελειών που θα προκύψουν από αυτό το έργο, είναι αδιαμφισβήτητο ότι η γραμμή 4 του μετρό θα “αλλάξει” την Αττική. Πρόκειται για μια γραμμή μήκους 12,8 χλμ. που θα  περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς και θα καλύπτει τις περιοχές από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή. Θα δημιουργηθούν οι σταθμοί Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και θα “ξεκλειδώσουν” περιοχές που μέχρι τώρα ήταν αποκλεισμένες ή απαρχαιωμένες συγκοινωνιακά.

Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η απόφαση αυτή δείχνει ότι κάθε “υπόθεση” είναι ξεχωριστή και βάζει κατά κάποιο τρόπο ένα “φρένο” στο ελληνικό “φαινόμενο” των προσφυγών σε εν εξελίξει διαγωνισμούς. Το φαινόμενο αυτό βέβαια, που ξεκίνησε μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου τον Οκτώβριο του 2018, η οποία άνοιξε τον “ασκό του Αιόλου”, πρόκειται να σταματήσει οριστικά με την κατάθεση μιας σχετικής τροπολογίας στη Βουλή από την κυβέρνηση.

Η τροπολογία της κυβέρνησης βρίσκεται πλέον σε τελικό στάδιο κι αναμένεται από μέρα σε μέρα η κατάθεσή της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ