H Google “καίει” εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να κερδίσει την Amazon στα έξυπνα σπίτια

Πριν από λίγες μέρες η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google ανακοίνωσε τα αποτελέσματα τριμήνου της, με τα έσοδα να ξεπερνούν τις προσδοκίες των αναλυτών και παρόλα αυτά η εταιρεία να μην βρίσκει την αναμενόμενη ανταπόκριση στις τάξεις των επενδυτών. Ο λόγος ήταν τα αυξημένα έξοδα σε κάποιους τομείς, τα οποία “τρόμαξαν” την αγορά, η οποία κράτησε μια πιο επιφυλακτική στάση απέναντι στην εταιρεία κολοσσό

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτειαπό την ανάγνωση των αποτελεσμάτων της Alphabet είναι το ισοζύγιο εσόδων-εξόδων της Nest, της εταιρείας που διαχειρίζεται το κομμάτι smart home της Alphabet.

Επειδή η Nest μπήκε ξανά στους ισολογισμούς της Google στη μέση περίπου του τριμήνου, η Alphabet αναδιατύπωσε τα τριμηνιαία στοιχεία για τα κέρδη  για να υπολογίσει το γεγονός ότι τα έσοδα και οι ζημίες Nest θα μεταφερθούν από την ενότητα “Άλλα Στοιχήματα” της Alphabet στο πρότυπο στοιχείο γραμμής εσόδων της Google . Συγκρίνοντας τις διαφορές στον τριμηνιαίο τζίρο και τα λειτουργικά έσοδα, βλέπουμε ότι η Nest πραγματοποίησε έσοδα ύψους 726 εκατ. δολαρίων, ενώ συνέβαλε σε απώλειες αξίας 621 εκατ. δολαρίων στην ενότητα “Άλλα στοιχήματα” καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους. 

Με άλλα λόγια, η Google δαπάνησε περισσότερα από μισό δισεκατομμύριο δολάρια πέρυσι για να καθιερώσει τη Nest σε τομείς όπως εγκαταστάσεις καμερών ασφαλείας, συστήματα συναγερμού και έξυπνες θυροτηλεοράσεις. 

Όπως επισημαίνουν αναλυτές, είναι πολύ πιθανό η Google επίσης να ξοδεύει εκατοντάδες εκατομμύρια, αν όχι δισεκατομμύρια και σε άλλα παρόμοια hardware projects, όπως το Google Home, τα κινητά Pixel, ακουστικά και laptops. Σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες η Google επιλέγει να ανταγωνιστεί αντίστοιχες εταιρείες κολοσσούς και όταν μπαίνεις σε τέτοια “χωράφια” τα ποσά που διακυβεύονται είναι τεράστια.  Στα τηλέφωνα η Google με το Pixel έχει να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Samsung, η Apple, η Huawei και άλλες οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερα μερίδια αγοράς από αυτή και έχουν δημιουργήσει μια πολύ δυνατή βάση πελατών. Το ίδιο και με τα Pixelbook, όπου έχει να ανταγωνιστεί την Microsoft.

Ο πιο σημαντικός όμως “στίβος μάχης” είναι αυτός του έξυπνου σπιτιού, όπου έχει απέναντι της την Amazon η οποία έχει καθιερωθεί στην αγορά, με την Alexa. 

Η Google έχει δείξει ότι είναι περισσότερο από πρόθυμη να ξοδέψει τα απαραίτητα χρήματα για να εδραιωθεί σε κορεσμένες αγορές όπως οι φορητοί υπολογιστές και τα smartphones. Αλλά κανείς δεν περιμένει τα Pixel να υπερισχύουν ποτέ στις προτάσεις των άλλων κατασκευαστών, ή  τουλάχιστον κανείς από όσους ξέρουν την αγορά. Ωστόσο, εκεί που η εταιρεία έχει ένα σαφές πλεονέκτημα και ευκαιρία να καλύψει την απόσταση από την Amazon είναι σε οικιακές συσκευές με τεχνητή νοημοσύνη, όπως τα έξυπνα ηχεία.

Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο η Nest “γύρισε στην αγκαλιά” της Google, ώστε οι έξυπνες οικιακές συσκευές της να αξιοποιήσουν καλύτερα τις λειτουργίες AI που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά για προϊόντα υλικού και λογισμικού Google όπως το Pixel 2 και το Google Assistant. “Όλες οι επενδύσεις της Google στη μηχανική μάθηση και την AI, μπορούν να ωφελήσουν πολύ καθαρά τα προϊόντα της Nest” είπε ο Rick Osterloh επικεφαλής του τμήματος hardware της Google “Είναι η φυσική εξέλιξη”.

Φυσικά, η Google έχει χρήματα να “κάψει”. Η Alphabet είχε περίπου 31,15 δισ. δολάρια σε πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 24,75 δισ. δολάρια την προηγούμενη χρονιά. Όσον αφορά τα κέρδη, η Alphabet παρουσίασε 9,4 δισ. δολάρια, έναντι μόλις 5,43 δισ. δολαρίων πέρυσι. Έτσι, η κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας εξακολουθεί να πηγαινει εκπληκτικά καλά, δίνοντας στην Google αρκετό κεφάλαιο για να κάνει τέτοιου είδους μακροπρόθεσμες επενδύσεις υλικού που “κλειδώνουν” την αλληλεπίδραση σε μια ολοένα και πιο συμβιωτική σχέση μεταξύ του έξυπνου σπιτιού και της τεχνητής νοημοσύνης.

Αλλά όπως μπορούμε να δούμε από αυτούς τους νέους αριθμούς – μια σπάνια εικόνα σε μία από τις πιο βοηθητικές επιχειρήσεις της Google – είναι σαφές ότι η μάχη εναντίον μιας εταιρείας τόσο μεγάλης και τρομερής όσο η Amazon κοστίζει αρκετά. Και δεν πρόκειται να τελειώσει σύντομα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ