H Νέα Υόρκη “χτυπάει” την καρδιά της Uber

Μπορεί η Uber να έχει αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα στις διεθνείς αγορές όμως στις ΗΠΑ ήταν το σπίτι της και η καρδιά των επιχειρηματικών της σχεδίων. Άλλωστε και η ελεύθερη αγορά είχε ευνοήσει την εταιρεία και της είχε διαμορφώσει και την φιλοσοφία η οποία την οδήγησε σε αρκετά προβλήματα στον υπόλοιπο πλανήτη. 

Τώρα όμως η καρδιά της Uber δέχτηκε ένα ισχυρό χτύπημα και μάλιστα από μία από τις πιο αγαπημένες της πόλεις, την Νέα Υόρκη. Λόγω της μεγάλης ανόδου τόσο της Uber όσο και των υπόλοιπων εταιρειών που δραστηριοποιούνται με το ίδιο ή και λίγο παραλλαγμένο επιχειρηματικό  μοντέλο, οι δρόμοι της Νέας Υόρκης έχουν πλυμμηρισει από ταξί και υπηρεσίες ταξί, οδηγώντας τον κλάδο σε τρομερή ύφεση. Προκειμένου να το αντιμετωπίσει, η πολιτεία της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε ένα ανώτατο όριο ενός έτους για νέες άδειες ταξί και ένα ελάχιστο ποσό αμοιβής για τους οδηγούς ταξί.

 Ενώ η νέα απόφαση δεν θα μειώσει τον αριθμό των ταξί που βρίσκονται επί του παρόντος στο δρόμο της αμερικανικής μεγαλούπολης,  θα βοηθήσει να σταματήσει η είσοδος νέων οχημάτων στην αγορά. 

Η απόφαση αυτή επηρεάζει φυσικά όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ίδιο μοντέλο με της Uber, όμως για την ίδια την Uber είναι ένα από τα χειρότερα δυνατά σενάρια στην χειρότερη στιγμή. Με την δημόσια εγγραφή της εταιρείας να πλησιάζει όλο και περισσότερο, μια τέτοια παύση της ανάπτυξης της μπορεί να στοιχίσει αρκετά στην εικόνα της και στα προσδοκώμενα κέρδη της. Ειδικά η κερδοφορία είναι μεγάλο πρόβλημα για την Uber καθώς ήθελε να δείξει μια διαφορετική εικόνα ύστερα από μια χρονιά που “έκαψε” 4,4 δια. δολάρια. 

Το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε η Uber (αγορά εργασίας με συμβάσεις περιορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου) έχει βολέψει εκτός από αυτή και πολλές άλλες εταιρείες. Υπάρχουν όμως πολλές κυβερνήσεις (ειδικά στην Ευρώπη) που κάνουν ότι μπορούν προκειμένου το μοντέλο αυτό να μην μετατραπεί σε σύγχρονο δουλεμπόριο εργαζόμενων και έχουν οδηγήσει την εταιρεία σε αρκετές δικαστικές διαμάχες. 

Μι αντιστοιχη βιομηχανία η οποία χρησιμοποιεί παρόμοιο μοντέλο και έχει στρέψει όλη της την προσοχή στις δικαστικέ διαμάχες της Uber και το πως έχουν εξελιχθεί οι καταστάσεις για αυτή, είναι οι εταιρείες online to offline με αυτές των υπηρεσιών delivery να έχουν τον κύριο λόγο. Η αγορά των παραδόσεων τροφίμων είναι δυναμικά ανερχόμενη και τα προβλήματα της Uber μπορεί να αποδειχτούν ένα πολύτιμο επιχειρησιακό μάθημα για αυτές. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ