Γιατί να επιστρέψω στην εργασία μου, μετά τις διακοπές;

Πλησιάζοντας οι διακοπές και έχοντας γνωρίσει πολλά στελέχη επιχειρήσεων ένα πράγμα μπορώ να πω με σιγουριά: Ότι ένας άνθρωπος θέλει να γυρίσει στην εργασία του και μετά τις διακοπές, μόνο και όταν ο/η manager του τον εμπνέει, όταν η κουλτούρα του οργανισμού στον οποίο εργάζεται τον επιβραβεύει και όταν το όλο εργασιακό περιβάλλον είναι για τον ίδιο προσιτό και αυθεντικό.

Και επειδή πολλοί θα φύγουμε σε λίγο διακοπές, ας αναρωτηθούμε τελικά τι είναι αυτό που νιώθουμε για την εργασία μας, τον/την manager μας αλλά και τους συναδέλφους μας και πώς μας επηρεάζουν όλα αυτά μαζί, στην επίδοσή μας, στη διάθεσή μας αλλά και στη δέσμευση που νιώθουμε απέναντι στον οργανισμό στον οποίο εργαζόμαστε.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε παγκόσμιο επίπεδο οι τομείς από όπου μπορεί να αντληθεί η δέσμευση αλλά και η ικανοποίηση των εργαζομένων είναι όλοι συνδεδεμένοι με το αίσθημα της αξίας του καθενός εντός του εργασιακού περιβάλλοντος, την αίσθηση της ομαδικής εργασίας και την εμπιστοσύνη στο upper management.

Αυτά είναι τρία χαρακτηριστικά, που δημιουργούν συναισθήματα παρακίνησης, ενδυνάμωσης και αναγνώρισης και ωθούν τα στελέχη να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό στο χώρο εργασίας.

Στο χώρο των επιχειρήσεων επικρατεί μια αντίληψη ότι οι άνθρωποι παρακινούνται και δεσμεύονται σε μια εταιρεία μόνο με τις ανάλογες απολαβές. Από τη δική μου εμπειρία αλλά και από πολλές έρευνες που έχουν γίνει, οι άνθρωποι εγκαταλείπουν οργανισμούς όπου η κουλτούρα δεν ήταν καθόλου ανθρωποκεντρική και μετακινούνται ακόμα και με λιγότερες απολαβές σε εταιρείες που τους εμπνέουν οι managers, τους κάνουν να νιώθουν ασφαλείς, δημιουργικοί, ελεύθεροι να εκφραστούν αλλά και τους επιβραβεύουν για το πάθος, το μεράκι και τις ιδέες τους.

Είναι γνωστό άλλωστε ότι το 70% της δέσμευσης που ένας εργαζόμενος θα επιδείξει απέναντι στην εταιρεία που εργάζεται, καθορίζεται από την συμπεριφορά και τις δεξιότητες του manager του/της.

Οι άνθρωποι παρακινούνται από συναισθήματα που εκφράζουν άνθρωποι, εμπνέονται και παθιάζονται όταν υπάρχει όραμα και επιθυμούν να προσπαθήσουν, να θυσιάσουν και να δεσμευτούν όταν αυτές οι συναισθηματικές άξιες καλύπτονται.

Μια επιχείρηση, ένας manager γεννάει συναισθήματα στους ανθρώπους τους. Μια λανθασμένη συμπεριφορά ενός manager γεννάει λάθος συμπεριφορές στην ομάδα και καταστρέφει μια ολόκληρη εταιρική κουλτούρα αν όχι και όλη την πορεία και την επιτυχία μιας επιχείρησης. Ο κάθε εργαζόμενος ως ζωντανός οργανισμός, καθημερινά επιθυμεί να νιώθει, να βιώνει συναισθήματα που επιβεβαιώνουν τη θετική εικόνα που θέλει να έχει για την επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Ένας manager καλείται συνδράμει στη δημιουργία αυτών των συναισθημάτων της επιτυχίας, της αναγνώρισης, της αυτοεκτίμησης.

Πριν φύγουμε λοιπόν για διακοπές ας αναρωτηθούμε όλοι οι managers, και τα στελέχη αν υπηρετούμε τους ρόλους μας με επάρκεια. Και δεδομένου ότι ένας καλός manager παρακινεί μέσω παραδείγματος, ενδυναμώνει μέσω συναισθήματος και αναγνωρίζει μέσω ανατροφοδότησης, σκεφτείτε λίγο τους παρακάτω τρόπους ενίσχυσης του ρόλου σας απέναντι στους ανθρώπους που απαρτίζουν την ομάδα σας, το τμήμα σας, την εταιρεία ολόκληρη.

Ένας στόχος χρειάζεται να είναι ο ίδιος στόχος για όλους σε κάθε βαθμίδα ώστε να μπορεί να παρακινεί τον καθένα χωριστά.

Διαμορφώστε μια προσιτή διάθεση, μια πολιτική ανοικτής πόρτας όπου καθένας θα νιώθει ελεύθερος να εκφραστεί, να ακουστεί και να προτείνει ιδέες και λύσεις. Η ελευθερία της γνώμης χωρίς κριτική, έχει αποδείξει τα ευεργετικά της αποτελέσματα ως προς τη δέσμευση των στελεχών σε μια εταιρεία.

Ο άνθρωπος που ελεύθερα εκφράζει τη γνώμη του, παρακινείται, νιώθει αναγνώριση, “ανθίζει” και παράγει έργο σημαντικό γιατί νιώθει την ευθύνη της ενεργούς συμμετοχής του σε κάθε στόχο που τίθεται.

Διαμορφώστε μια εταιρική κουλτούρα όπου η αίσθηση της δικαιοσύνης είναι εμφανής. Ένας βασικός παράγοντας στην ψυχολογία ενός ατόμου είναι να αναγνωρίζονται οι κόποι του ως προς την επίτευξη των στόχων.

Συνδέστε τις ομάδες στελεχών μεταξύ τους, δώστε τους τη δυνατότητα επικοινωνίας, ώστε κάθε στόχος να αποτελεί στόχο για όλα τα τμήματα μαζί. Όταν η επικοινωνία είναι μέρος της εταιρικής  κουλτούρας, η συμμετοχή και ευθύνη του κάθε μέλους, της κάθε ομάδας αποτελεί παράγοντα παρακίνησης και ικανοποίησης. Η ελευθερία να βρίσκει ένα στέλεχος λύσεις, να πειραματίζεται, να χρησιμοποιεί τις γνώσεις του και να αισθάνεται δημιουργικός/ή, πάντα κινητοποιεί έναν εργαζόμενο, ένα στέλεχος, ένα άνθρωπο γενικώς.

Δημιουργήστε κίνητρα και επιβραβεύστε κάθε κίνηση και προσπάθεια κάθε μέλους μιας ομάδας. Ένας άνθρωπος όταν νιώσει ηθική ικανοποίηση, νιώθει αυτόματα και ασφάλεια, και η ασφάλεια οδηγεί στην εμπιστοσύνη στο πρόσωπο ενός manager, απαραίτητο συστατικό της ανάπτυξης ενός εργαζομένου, της εξέλιξης μιας επιχείρησης και της δημιουργικής δύναμης ενός ανθρώπου.

Ας αναρωτηθούμε λοιπόν για ποιο λόγο αξίζει να γυρίσουμε πίσω στην εργασία μας μετά τις διακοπές και ας αξιολογήσουμε όλοι και σε όλες τις βαθμίδες το ρόλο μας και ιδιαίτερα οι managers και τα ηγετικά στελέχη.

Γιατί όπως λέει το ρητό: “Τhe things that cost the company the most, have the least impact on peoples’ efforts while the things that cost the company the least can have the most impact on peoples’ efforts”.

Παράδειγμα; Ένα απλό χαμόγελο και μια ευχή για καλές διακοπές!

Καλή ξεκούραση και εις το επανιδείν από Σεπτέμβριο!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ