To Economist αναδείχτηκε “Περιοδικό της Χρονιάς”!

Στο πλαίσιο του European Publishing Congress απονεμήθηκαν και φέτος όπως και κάθε χρόνο, στην αίθουσα του δημαρχείου της πόλης της Βιέννης, τα ευρωπαϊκά βραβεία σε εφημερίδες (έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο). Το συνέδριο, του οποίου χορηγός είναι η Japan Tobacco International, παρακολούθησαν τουλάχιστον 500 δημοσιογράφοι από 35 διαφορετικές χώρες.

Ένα από τα μεγαλύτερα βραβεία της βραδιάς που δόθηκαν ήταν για το περιοδικό της χρονιάς όπου απονεμήθηκε στο Economist και διατυπώθηκε το εξής για εκείνο: “Εν μέσω ταραγμένων καιρών στην πολιτική, έχει τεράστια σημασία και ευθύνη. Με μια ξεκάθαρη δέσμευση για την καλύτερη ποιότητα, το 175 ετών περιοδικό ενισχύει την εμπιστοσύνη στη δημοσιογραφία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η φιλόδοξη και απαιτητική φιλοσοφία του παίρνει σοβαρά υπόψη τους αναγνώστες – και λειτουργεί καλά και στην εμπορική πλευρά”.

Ενώ παράλληλα για το βραβείο καλύτερης ψηφιακής πλατφόρμας απονεμήθηκε στη γερμανική εφαρμογή Apotheken Umschau η οποία έχει ως ρόλο να βοηθάει τον χρήστη της να αναζητήσει για οποιαδήποτε συμπτώματα, φάρμακα, ακόμα και θεραπείες που έχει.

Το πολιτικό συνδρομητικό περιοδικό Republik βραβεύτηκε ως η Ευρωπαϊκή Start up της Χρονιάς.

Στο τομέα Digital Storytelling, βραβείο αριστείας πήρε το άρθρο “No man’s land” από την 24sata με έδρα το Ζάγκρεμπ της Κροατίας.

Τα υπόλοιπα βραβεία αριστείας που δόθηκαν μέσα στην βραδιά ήταν τα εξής:

EDITORIAL CONCEPT: το γερμανικό Der Kontext

PRODUCT & USABILITY: Berliner Schul-Finder Funke Media Group (Berlin, Germany)

BUSINESS MODEL Subscription First: The New Handelsblatt Paywall

SOCIAL MEDIA STRATEGY Instagram Stories @salzburgernachrichten Salzburger Nachrichten

AUDIENCE MARKETING The Economist: Open Future

απονομη-βραβεια-εφημεριδα-εντυπος-european

O Αυστριακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς ήταν αυτός που άνοιξε το συνέδριο με δημοσιογράφους και εκδότες από όλο τον κόσμο να μιλούν για τις προκλήσεις της εποχής αλλά και πως αλλάζει ο ρόλος τους.

Η αρχισυντάκτρια του Economist Marina Haydn έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προκλητικά εξώφυλλα του περιοδικού, σημειώνοντας ότι θέλουν να κάνουν τον αναγνώστη να πάρει θέση ακόμα και σε δύσκολα ζητήματα: “Είμαστε πάντα υπέρ της αλλαγής και δεν φοβόμαστε να πούμε τη γνώμη μας. Το 1996 υπερασπιστήκαμε τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, τώρα είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της υποβοηθούμενης αυτοκτονίας”. Συνέχισε εξηγώντας ότι στο περιοδικό “παλιά πουλάγαμε αυτό που είχαμε στην αίθουσα σύνταξης, τώρα προσαρμοζόμαστε σε αυτό που θέλει ο καταναλωτής”, ενώ τόνισε ότι δίνουν μεγάλη έμφαση στα social media κυρίως με στόχο τους νεότερους αναγνώστες.

Από την πλευρά του ο Sebastian Turner της Tagesspiegel δήλωσε ότι προσπαθούν να εστιάσουν σε συγκεκριμένους τομείς, αφήνοντας απέξω κάποιους άλλους, αφενός για να μην πέφτει η ποιότητα και αφετέρου επειδή δεν επαρκούν τα χρήματα. “Γράφουμε για υγεία, γιατί στη Γερμανία εργάζονται πολλοί σε αυτόν τον τομέα και είναι σημαντικό. Γράφουμε και για επιστήμη, αλλά για παράδειγμα δεν γράφουμε για σπορ. Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα το ίδιο”. Πρόσθεσε δε ότι προσπαθούν να διοργανώνουν διάφορες δράσεις όπως ημερίδες και συνέδρια με πρόσφατο παράδειγμα το “Φεστιβάλ Δημιουργικής Γραφειοκρατίας”, το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν επίσης οι σύγχρονες τάσεις στη δημοσιογραφία, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν νέο σχεδιασμό στις εφημερίδες και δημοσιογραφία δεδομένων όσον αφορά το περιεχόμενο, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι συμμετέχοντες και για τα περίπτερα του συνεδρίου με αυτό του χορηγού Japan Tobacco International να κλέβει τις εντυπώσεις

απονομη-βραβεια-εφημεριδα-εντυπος-european-2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ