ΕΛΣΤΑΤ: Στο 0,9% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

Ελαφρώς υψηλότερα διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Ειδικότερα, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή ενισχύθηκε κατά 0,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2018, έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2018 με το 2017.

Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Μάρτιο παρουσίασε αύξηση 1,8% έναντι ανόδου 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018, σημείωσε επίσης άνοδο 0,8%, έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017.

Οριακά υψηλότερη αύξηση εμφάνισε τον Μάρτιο ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, ο οποίος ενισχύθηκε κατά 1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2018 με το 2017.

Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019, ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε τον Μάρτιο αύξηση 1,4% έναντι ανόδου 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018, εμφάνισε άνοδο 0,9% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η ετήσια αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,9% τον Μάρτιο οφείλεται στην αύξηση των τιμών κατά:

1,4% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, αλλαντικά.

1,3% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

1,8% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.

1,1% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

2,3% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο..

6,9% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

0,5% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.

Αντίθετα, οι τιμές κινήθηκαν πτωτικά κατά:

3,5% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

1,4% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.

1,7% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές.

0,8% στην Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

0,5% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ