Αμετάβλητο το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία

Η καλή διάθεση των Γερμανών καταναλωτών παρέμεινε αμετάβλητη καθώς εισερχόμαστε στον Μάρτιο, σε ένα σημάδι ότι οι δαπάνες των νοικοκυριών θα στηρίξουν την ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας και το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ινστιτούτο GfK, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, με βάση την έρευνα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ περίπου 2.000 Γερμανών από την 1η έως τις 15 Φεβρουαρίου, παρέμεινε αμετάβλητος στις 10,8 μονάδες, ευθυγραμμιζόμενος με τις προβλέψεις.

“Το καταναλωτικό κλίμα το πρώτο τρίμηνο του έτους δείχνει μια σταθερή τάση και διαμορφώνεται σε καλό επίπεδο, αντισταθμίζοντας μέχρι στιγμής την οικονομική επιβράδυνση”, δήλωσε ο ερευνητής του GfK, Rolf Buerkl.

Ωστόσο, οι οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών, σύμφωνα με το GfK, υποχώρησαν για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, διαμορφούμενες στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2016, στις 4,2 μονάδες από τις 10,7 μονάδες τον Ιανουάριο.

“Η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη μεταξύ Ευρώπης, Κίνας και ΗΠΑ προκαλεί αυξημένη αβεβαιότητα στους καταναλωτές”, τόνισε ο Buerkl.

Ωστόσο, όπως σημειώνει το GfK, παρά τους φόβους για τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας, οι καταναλωτές εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μελλοντικό τους εισόδημα, χάρη στην ισχυρή αγορά εργασίας. Ειδικότερα, ο δείκτης προσδοκιών των καταναλωτών για το εισόδημά τους ενισχύθηκε στις 60 μονάδες τον Φεβρουάριο από τις 59,9 μονάδες τον Ιανουάριο.

Έτσι, σύμφωνα με το GfK, παρότι η προθυμία των καταναλωτών υποχώρησε ελαφρώς, στις 53,6 μονάδες τον Φεβρουάριο από τις 57,6 μονάδες τον Ιανουάριο, παρέμεινε σε υψηλό επίπεδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ