Πωλητήριο σε Ρόδο και Μύκονο βάζει το ΤΑΙΠΕΔ!

Συνέχεια ιδιωτικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποφάσισε να επεκτείνει το πλάνο του για την παραχώρηση των μαρίνων, βάζοντας παραχωρητήριο στις μαρίνες της Ρόδου και της Μυκόνου. Το νέο αυτό έρχεται σε συνέχεια της βελτιωμένης προσφοράς για την μαρίνα Χίου ενώ αναμένεται ακόμα η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της μαρίνας Αλίμου

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει προσφορές από συμβούλους για την διεκπεραίωση τεχνικών και νομικών ζητημάτων που συνδέονται με την παραχώρηση των δύο μαρίνων σε Μλυκονο και Ρόδο, με την διαδικασία να αναμένεται να προχωρήσει κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Και οι δύο αυτές μαρίνες αναμένεται να προκαλέσουν τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς βρίσκονται σε πολύ δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, ενώ όπως προβλέπεται η παραχώρηση τους θα γίνει για 25 χρόνια, ίσως και περισσότερο, ενώ οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να υποβάλουν επενδυτικά σχέδια και για τις δύο μαρίνες, οι οποίες διαθέτουν επίσης έκταση για εμπορικές και άλλες χρήσεις. 

Η μαρίνα της Μυκόνου είναι σχετικά μικρής χωρητικότητας, ενώ αντίθετα αυτή της Ρόδου διαθέτει 600 θέσεις για μεγάλα σκάφη έως 64 μέτρα και άλλες 200 θέσεις για μικρότερα. Είναι εξοπλισμένη με αναβατόριο 600 τόνων και οι αποβάθρες του εξυπηρετούνται από ένα εκτεταμένο δίκτυο οπτικών ινών, το οποίο παρέχει σε κάθε θέση υπηρεσίες τηλεόρασης, τηλεφώνου, διαδικτύου και τηλεχειρισμού παρακολούθησης της ηλεκτρικής κατανάλωσης και της κατανάλωσης νερού. Η συνολική έκταση  της μαρίνας εκτείνεται σε 120.000 τ.μ.

Εκτός από αυτές τις μαρίνες, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ανακοίνωσε τα σχέδια του να προχωρήσει στην ανάπτυξη μιας νέας μαρίνας στη Νέα Μάκρη, με την υλοποίηση του σχεδίου να γίνει από σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η χρηματοδότηση ύψους 144.000 ευρώ έχει ήδη εγκριθεί από το υπουργείο και το έργο είναι στην φάση του διορισμού τεχνικού συμβούλου για την διαδικασία της επίσημης προσφοράς. Μόλις οριστεί, ο επιλεγμένος ανάδοχος θα έχει στη διάθεσή του δύο έτη για να εκπονήσει ένα γενικό σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα έργα μαρίνας και τις απαιτούμενες αστικές αναβαθμίσεις, άδειες και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η κατασκευή της νέας μαρίνας αναμένεται να ξεκινήσει το 2021, ενώ η τοποθεσία της έχει επιλεγεί σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο. 

Εκτός από την καινούργια μαρίνα, προχωράει κανονικά το σχέδιο ανακαίνισης μιας από τις κορυφαίες μαρίνες της Αθήνας, της Astir Marina στην Βουλιαγμένη, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά την ολοκλήρωση του Four Seasons Astir Palace. Μετά την ανακαίνιση η νέα μαρίνα θα προσφέρει μια νέα θέση 150 μέτρων, ενώ αυτή τη στιγμή η Astir Marina προσφέρει 103 θέσεις για σκάφη μήκους έως 45 μέτρα, συν μια θέση 60 μέτρων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ