emea business monitor

Πρώτη στη “μάχη” κατά των ψηφιακών πολυεθνικών ρίχνεται η Γαλλία

Εν μέσω των πιέσεων που δέχεται το τελευταίο διάστημα από το κίνημα των “κίτρινων γιλέκων”, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν φαίνεται ότι θέλει να προπορευτεί στο φορολογικό πόλεμο κατά των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων που παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες στην Ευρώπη, όπως το Facebook και την Amazon, σύμφωνα με την Deutsche Welle,

Παρότι αναμένεται μια απόφαση επί του θέματος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με σημερινή δήλωση του Γάλλου υπουργού Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ στην εφημερίδα “Journal du Dimanche”, ένα ειδικό νομοσχέδιο πρόκειται να τεθεί προς ψηφοφορία στη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο.

Η προτεινόμενη φορολογία θα εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις με παγκόσμιο τζίρο ύψους 750 εκατ. ευρώ και 25 εκατ. ευρώ στη Γαλλία. “Εάν δεν πληρούνται τα δυο αυτά κριτήρια, δεν θα φορολογούνται”, δήλωσε ο υπουργός.

Η φορολόγηση θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2019, το δε ποσοστό θα διαμορφώνεται ανάλογα με το τζίρο και ορίσθηκε ως ανώτατο όριο το 5%. Ο υπουργός υπολογίζει ότι ο φόρος αυτός θα δώσει φέτος στην κυβέρνηση ποσό που υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.

Δήλωσε μάλιστα ότι η Γαλλία υποστηρίζει τις προσπάθειες του Πιερ Μοσκοβισί για μια ευρωπαϊκή συμφωνία και ελπίζει ότι μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να επιτευχθεί έως τα τέλη Μαρτίου, παρά τους δισταγμούς της Γερμανίας και τις αντιρρήσεις από Ιρλανδία, Δανία και Σουηδία, ακόμα και για ένα φόρο του 3%.

Εν μέσω της κρίσης των “κίτρινων γιλέκων” και 4 μήνες πριν τις κρίσιμες ευρωεκλογές, η Γαλλία προχωρά σε ένα μέτρο που έχει προ πολλού υποσχεθεί ο πρόεδρος Μακρόν, ο οποίος δεν φαίνεται να περιμένει την επίτευξη συναίνεσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.