Ρεκόρ πωλήσεων στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων πέτυχε το 2018 ο όμιλος Volkswagen, θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.
Οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων το προηγούμενο έτος σημείωσαν αύξηση κατά 0,9%, σύμφωνα με τον όμιλο, φτάνοντας στον αριθμό ρεκόρ των 10,83 εκατ. μονάδων. Όπως φαίνεται, λοιπόν, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να αναμετρηθεί “στήθος με στήθος” με τον όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi που είναι ο έταιρος διεκδικητής της κορυφής.
Ο γαλλο-ιαπωνικός όμιλος δεν έχει ανακοινώσει ακόμα στοιχεία για το 2018, ωστόσο το 2017 πούλησε συνολικά 10,6 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 5,54 εκατ. μονάδες. Στην τρίτη θέση αναμένεται να βρεθεί η Toyota, καθώς τον περασμένο μήνα προέβλεψε ότι οι συνολικές πωλήσεις της για το 2018 θα ανέλθουν στα 10,55 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, αν και μένει αν επιβεβαιωθεί και επίσημα αυτός ο αριθμός.
Σύμφωνα με τον όμιλο Volkswagen, οι πωλήσεις για τα μοντέλα της VW έφτασαν το 2018 τα 6,24 εκατ. οχήματα, ενώ οι premium μάρκες του ομίλου, Audi και Porsche, πούλησαν 1,81 εκατ. και 256 χιλ. οχήματα αντίστοιχα. Η επίδοση της Audi την βάζει στην τρίτη θέση της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων, πίσω από την BMW, η οποία πούλησε 2.125.026 οχήματα το 2018, και την πρωτοπόρο Mercedes-Benz, που έφτασε τα 2,31 εκατ. επιβατικά οχήματα.
Η Volkswagen ανέφερε ότι η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη Ουάσιγκτον-Πεκίνου επιβράδυνε το επιχειρηματικό κλίμα στην Κίνα, που αποτελεί την πιο σημαντική αγορά του ομίλου, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Για το 2019 η ζήτηση από την κινεζική αγορά αναμένεται να παραμείνει σταθερή, αν και ο όμιλος σημείωσε ότι το πρώτο τρίμηνο θα είναι δύσκολο.
Σε ό,τι αφορά τα νέα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων, που το 2018 κόστισαν στην εταιρεία 1 δισ. ευρώ, οι εκπρόσωποι της εταιρείας δεν αναμένουν ότι θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο το 2019.
Τον Δεκέμβριο, πάντως, οι πωλήσεις οχημάτων του ομίλου Volkswagen υποχώρησαν κατά 8,4% στις 916.200 μονάδες, έναντι 999.900 μονάδων τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν. Ειδικότερα, οι παραδόσεις του ομίλου στην Κίνα μειώθηκαν κατά 12,5%, στην Ευρώπη κατά 5,6% και στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά 3,4%.