Το Μαρόκο αποκτά τραίνα υψηλής ταχύτητας με Γαλλική τεχνογνωσία

Το Μαρόκο θα είναι η πρώτη Αφρικανική χώρα που θα αποκτήσει τραίνο υψηλής ταχύτητας, ύστερα από την συμφωνία της χώρας με την Γαλλία και την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας ανάμεσα στον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και τον βασιλιά του Μαρόκου Μοχάμεντ του έκτου. 

Η γαλλική εταιρεία TGV θα προμηθεύσει τα βαγόνια 2 ορόφων που θα δρομολογηθούν στην γραμμά ναυαρχίδα για τη χώρα, που θα συνδέει την Ταγγέρη με την Καζαμπλάνκα. Η έναρξη της λειτουργία της γραμμής αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Τα νέα τρένα κατασκευάζονται από τον κατασκευαστή της Alstom και μπορούν να φτάσουν ταχύτητες 200 μίλια ανά ώρα. Θα μειώσουν το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων κατά περισσότερο από το μισό – σε μόλις δύο ώρες. Αυτή είναι η διπλάσια της ταχύτητας του Gautrain της Νότιας Αφρικής , που ξεκίνησε το 2012, η ​​οποία δεν ανταποκρίνεται στα κριτήρια για τη σιδηροδρομική γραμμή μεγάλης ταχύτητας.

Το έργο ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναπτύσσεται για μια δεκαετία, χρηματοδοτούμενο από τις κυβερνήσεις του Μαρόκου, της Γαλλίας, της Σαουδικής Αραβίας, του Κουβέιτ και των ΗΑΕ. Ο βασιλιάς Μοχάμεντ VI και η κυβέρνηση του Μαρόκου αναμένουν από τα τρένα να δώσουν πλούτο και κύρος στη χώρα. Αλλά οι αντίπαλοι ισχυρίζονται ότι είναι μια δαπανηρή και ασεβής επένδυση.

Τα τρένα υψηλής ταχύτητας αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου πρόγραμματος υποδομής στο Μαρόκο, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου ηλιακού σταθμού στον κόσμο και πολλών μεγάλων λιμένων , που αποσκοπούν στην τόνωση της υποτονικής οικονομίας της χώρας.
“Η κυβέρνηση συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις και τις σημαντικές επενδύσεις της για τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και την προσέλκυση ξένων επενδυτών”, ανέφερε η Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης στην ” Οικονομική Προοπτική του 2016 ” για το Μαρόκο. Η διαδρομή Ταγγέρη-Καζαμπλάνκα αναμένεται να οδηγήσει σε απότομη αύξηση του αριθμού των επιβατών, που με την σειρά της θα τονώσει τον τουρισμό, θα στηρίξει την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη στις πόλεις και θα αποκαταστήσει το κόστος της  επένδυσης.
 
“Στόχος μας είναι έξι εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο μετά από τρία χρόνια εμπορικής εκμετάλλευσης, αντί για τρία εκατομμύρια επί του παρόντος”, δήλωσε ο Mohamed Rabie Khlie, γενικός διευθυντής του εθνικού σιδηροδρομικού φορέα ONCF, σε πρόσφατη συνέντευξη στη Le Monde . “Αυτό θα μας επιτρέψει να πετύχουμε ένα λειτουργικό περιθώριο που υπερβαίνει κατά πολύ αυτό των συμβατικών τρένων και θα δικαιολογήσει την ανάπτυξη”. 
 
Ο γενικός διευθυντής πρόσθεσε ότι ο αυξανόμενος αριθμός επιβατών προκάλεσε “κορεσμό του δικτύου”, καθιστώντας την νέα γραμμή απαραίτητη.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ