ΣΕΤΕ: Αύξηση 14,6% στις αεροπορικές αφίξεις και 8,4 στις οδικές τον Ιούνιο

Αύξηση των αεροπορικών και οδικών αφίξεων καταγράφηκε τον Ιούνιο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2017, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Ινστιτούτο, στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων +14,6% (+18% από την αρχή του έτους). Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (+27,0%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+11,7%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι +23,1% και + 15,8% αντίστοιχα.

Οι διεθνείς οδικές αφίξεις αυξήθηκαν κατά +8,4%, ενώ από την αρχή του έτους η αύξηση ανέρχεται σε +3,1%.

Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Μαΐου αυξημένη κατά +23,6% σε σχέση με τον Μάιο 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά +34,7%. Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι +16,8% και +21,7% αντίστοιχα. Υπήρξε δηλαδή τον Μάιο μια σημαντική αύξηση της ΜΚΔ που παρέσυρε και την ΜΚΔ από την αρχή του έτους.

Παράλληλα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ, συνεχίζεται η κινητικότητα στον ξενοδοχειακό χώρο με δυο σημαντικές επενδυτικές εξελίξεις.

H Evergolf, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη (κύριος μέτοχος της Aegean και της Autohellas), απέκτησε σημαντικό ποσοστό της Golf Residences, ιδιοκτήτριας εταιρείας και operator πέντε μεγάλων τουριστικών μονάδων της Κρήτης (Blue Palace a Luxury Collection Resort & Spa, Agapi Beach Resort, Cretan Malian Park, Village Heights και Koutouloufari Village Holiday Club).

Επίσης, η επενδυτική εταιρεία HIG απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία των ξενοδοχείων Amillia Mare και Paradise Village στην Ρόδο, ενώ η διαχείρισή τους παραμένει υπό την Aldemar.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, σύμφωνα με το Ινστιτούτο, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.

Η Ελλάδα συνολικά (με εξαίρεση Μύκονο και Σαντορίνη) είναι φθηνότερη σε όλες τις κατηγορίες – εκτός της Τουρκίας που φέτος ανακάμπτει χρησιμοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική ως βασικό της εργαλείο. Και αυτό, παρά τις πολύ υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις που υφίσταται το ελληνικό ξενοδοχειακό προϊόν σε σχέση με το αντίστοιχο προϊόν των άμεσα ανταγωνιστικών προορισμών – για κάθε 100 ευρώ που δαπανά ένας τουρίστας στην Ελλάδα για διαμονή σε 4* ξενοδοχείο, τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα κατά περίπου 20% έως 120% από τα αντίστοιχα στους ανταγωνιστικούς προορισμούς Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Κύπρο.

Sete Intelligence

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ