To Παγκόσμιο Κύπελλο υπογραμμίζει την Οικονομική κυριαρχία της Κίνας

Μπορεί σε κάποιους να αρέσει το ποδόσφαιρο και να παρακολουθούν με μανία τα παιχνίδια του μεγαλύτερου ποδοσφαιρικού γεγονότος στον κόσμο, ενώ κάποιοι άλλοι να ανυπομονούν να τελειώσει για να επιστρέψει η ζωή στην κανονικότητα της. Ακόμα όμως και αυτοί που δεν τους αρέσει το Παγκόσμιο Κύπελλο δεν μπορούν να αμφισβητήσουν την σπουδαιότητα του και τα μεγέθη που κινούνται γύρω από αυτό. 

Άλλωστε απευθύνεται σε ένα τεράστιο κοινό, το οποίο την προηγούμενη διοργάνωση έφτασε τα 3,2 δισεκατομμύρια τηλεθεατές και αυτό σημαίνει ένα τεράστιο καταναλωτικό κοινό το οποίο αποτελεί “φιλέτο” για όλους τους διαφημιζόμενους. 

Από το 1982 το Παγκόσμιο Κύπελλο έχει κερδηθεί από μια Ευρωπαϊκή χώρα έξι φορές (2x Γερμανία, 2x Ιταλία, 1x Ισπανία και 1x Γαλλία) και τρεις φορές από χώρα της Λατινικής Αμερικής (2x Βραζιλία και 1x Αργεντινή). Η κατανομή όμως των βασικών χορηγών των διοργανώσεων είναι τελείως διαφορετική. 

Το 1986 το τουρνουά το υποστήριζαν 4 Ευρωπαϊκές εταιρείες, 4 από την Αμερική και άλλες τόσες από την Ασία. Στην δεκαετία του 1990, σημειώθηκε ραγδαία αύξηση στις χορηγίες από τις ΗΠΑ, η οποία σταμάτησε στο τέλος της εν λόγω δεκαετίας. παρόλο που οι Ευρωπαϊκές ομάδες κέρδιζαν το Παγκόσμιο Κύπελλο, οι Ευρωπαϊκές εταιρείες έδειχναν να “σνομπάρουν” την διοργάνωση. Στο φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο, μόλις μία Ευρωπαϊκή εταιρεία εξακολουθεί να βάζει χρήματα στην διοργάνωση. 

Το Παγκόσμιο Κύπελλο που γίνεται στη Ρωσία αναδεικνύει ένα μεγάλο χορηγό, την Ασία. Επτά από τους 12 (60%) κορυφαίους χορηγούς και συνεργάτες προέρχονται από την Ασία. 

fifa-wc18-1

Εάν ανήκετε στο πάνω του 50% του παγκόσμιου πληθυσμού που παρακολουθεί το Παγκόσμιο Κύπελλο, θα έχετε σίγουρα παρατηρήσει τον αυξανόμενο αριθμό των κινέζικων διαφημιστικών πινακίδων που περιβάλλουν τον αγωνιστικό χώρο. Το ένα τρίτο των κορυφαίων χορηγών και συνεργατών του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018 είναι τώρα από την Κίνα, ποσοστό που αποτελεί ρεκόρ για την χώρα. Μέχρι το 2014, δεν υπήρχε κανένας χορηγός από την Κίνα, ενώ στις τελευταίες δύο διοργανώσεις οι Κινέζοι σπόνσορες είναι όσοι και αυτοί από την Αμερική. 

Είναι επίσης ενδιαφέρον να δούμε ότι οι κινεζικές εταιρείες αντικαθιστούν την Ιαπωνία ως τον κορυφαίο ασιατικό χορηγό. Μέχρι το 2006, οι Ιάπωνες αντιπροσώπευαν τις κορυφαίες ασιατικές μάρκες στο Παγκόσμιο Κύπελλο. Αυτή τη φορά απουσιάζουν εντελώς.

Αν δεν είστε οπαδός του ποδοσφαίρου, ίσως να σας εκπλήσσει το γεγονός ότι η Κίνα είναι τόσο ενεργή, ακόμη και αν η εθνική της ομάδα δεν κατάφερε να προκριθεί στην τελική φάση. Η Κίνα έχει παίξει στο Παγκόσμιο Κύπελλο μόνο μία φορά, το 2002.fifa-wc18-2

Θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο σαν προοίμιο των μελλοντικών παγκόσμιων οικονομικών αλλαγών; Πολύ περισσότερο από όσο μπορεί να νομίζει κάποιος. Η Ασία ξεπερνάει γρήγορα την Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική σε οικονομική ισχύ, μια τάση που θα συνεχιστεί για τις επόμενες δεκαετίες. Μια μεγάλη χορηγία στο Παγκόσμιο Κύπελλο αποτελεί ένδειξη της αυξανόμενης οικονομικής ισχύος της Ασίας και βάζει την εταιρεία χορηγό στο ίδιο βάθρο απέναντι σε εταιρείες μεγαθήρια στα μάτια του τηλεθεατή. Με την αυξανόμενη διείσδυση του Παγκοσμίου Κυπέλλου στο τηλεοπτικό κοινό, υπολογίζεται πως αυτό θα αυξηθεί κατά περίπου 200 εκατομμύρια σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση. 

fifa-wc18-3fifa-wc18-4

Προς το παρόν η παρουσία της Ασίας στο Παγκόσμιο Κύπελλο αντανακλά καλύτερα την οικονομική της δύναμη παρά την αγωνιστική της. Κρίνοντας από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι καλύτερη στο χορτάρι. Αλλά έξω από αυτό η Ασία παίρνει το δικό της κύπελλο. Οι Ασιάτες αγαπάνε επίσης πολύ το ποδόσφαιρο. Οι περισσότεροι θεατές του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2014 ήταν από την Ασία και ο αριθμός των οπαδών εξακολουθεί να αυξάνεται. Περισσότεροι από 1,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι στην Ασία παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα λεπτό από το Παγκόσμιο Κύπελλο το 2014 και περισσότερα από 750 εκατομμύρια παρακολούθησαν περισσότερα από 20 λεπτά. Η Κίνα έχει τους περισσότερους θεατές: ένα τέταρτο του δισεκατομμυρίου. Με τόσο μεγάλο ακροατήριο, η χορηγία της διοργάνωσης από κινεζικές εταιρείες είναι μια έξυπνη κίνηση.

fifa-wc18-5

Ο πρόεδρος της Κίνας είναι μεγάλος υποστηρικτής του ποδοσφαίρου, με τρία μεγάλα όνειρα για αυτό και την χώρα του. Να συμμετέχει συνέχεια, να το φιλοξενήσει και να το κερδίσει. Η Κίνα επενδύει πολύ σε σχολεία ποδοσφαίρου και ανταλλάσσει συνεχώς τεχνογνωσία με την Ευρώπη με σκοπό να βελτιώσει την απόδοση και την ανταγωνιστικότητα της. Οι απαραίτητες υποδομές χτίζονται γρήγορα, ενώ με πληθυσμό 1,2 δις υπάρχουν σίγουρα πολλά ταλέντα για να ανεβάσουν το επίπεδο της χώρας.

Τα οικονομικά θεμέλια υπάρχουν ήδη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ