Η Τεχνητή Νοημοσύνη τελικά δεν είναι ο “κακός” που μας είπε το Holywood

Η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε για να μείνει και δεν έχει καμία σχέση με τα δυστοπικά σενάρια του Holywood που βρήκαν στο “πρόσωπο” της τον ιδανικό εχθρό, συνέχεια της τεχνοφοβίας που κυριάρχησε από την αρχή σχεδόν του κόσμου. Η ομάδα συνεδρίων της AI Giants, η οποία περιελάμβανε και έναν από τους ανώτερους εμπειρογνώμονες της Google για το θέμα, υπογράμμισε τη σημασία της εκπαίδευσης των καταναλωτών και των επιχειρήσεων για τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης και του machine learning. 

Σύμφωνα με τον Τζον Κάρνεϊ, της Salesforce “Ακόμα και από την δεκαετία του ’50 η τεχνητή νοημοσύνη έχει δεχτεί χτυπήματα, αλλά νομίζω αυτή τη φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά”. Το σημερινό οικοσύστημα, όπως σημείωσε, καθοδηγείται από την εκθετική αύξηση της υπολογιστικής ισχύος, το χαμηλό κόστος των συστημάτων, την εμφάνιση μεγάλων δεδομένων και ευφυέστερων αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένες επιχειρηματικές περιπτώσεις και τεράστιες επενδύσεις από σημαντικούς παίκτες.

Από την μεριά της ΙΒΜ, ο Μπομπ Λορντ, τόνισε πως η μέχρι τώρα “διαφήμιση” της τεχνητής νοημοσύνης δεν ήταν χρήσιμη “όλη η κριτική που ακούμε γύρω μας προέρχεται από το Holywood. Όλοι νομίζουν πως σύμφωνα με ότι βλέπουν στις ταινίες, θα έχουμε ένα καταστροφικό τέλος που θα οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη και είναι ευθύνη όλων μας ως επαγγελματίες της πληροφορικής να εκπαιδεύσουμε και να δείξουμε τις αρχές πάνω στις οποίες λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη”.

Η Τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τον Λορντ, μπορεί να προσφέρει πληροφορίες, είναι όμως στο χέρι των ανθρώπων η σωστή χρήση αυτών των πληροφοριών και ποιών προβλημάτων θα λύσουν. Ο τεχνικός της Google Μπεσάντ Μπεζάντι, που ασχολείται με τον ψηφιακό βοηθό της εταιρείας, τόνισε πως η πιο επείγουσα πρόκληση είναι η προβολή της έννοιας και των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης (αλλά και του machine learning) σε κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές καθώς και σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται.

Για να αντιμετωπιστεί το θέμα “πρέπει όλοι να εργαστούμε από κοινού για να βρούμε τις σωστές λύσιες”, ενώ οι πάροχοι πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης, πρέπει να “εξασφαλίζουν ότι ο χρήστης έχει πάντα τον έλεγχο”, προκειμένου να μετριάσει τους φόβους των καταναλωτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ