Η NASA βρήκε ηλιακό σύστημα με πλανήτες σαν τη Γη

Η NASA έκανε πριν λίγο μια πολύ σημαντική ανακοίνωση, καθώς γνωστοποίησε πως ανακάλυψε ένα ηλιακό σύστημα με πλανήτες που μοιάζουν με το δικό μας.

Πιο συγκεκριμένα, σε τηλεδιάσκεψη ανέφερε πως σε απόσταση 2.545 έτη φωτός από τη Γη, ανακαλύφθηκαν δύο νέοι πλανήτες γύρω από το αστέρι Kepler-90, που είναι παρόμοιο με τον δικό μας Ήλιο, κάτι που σημαίνει πως το μακρινό ηλιακό σύστημα έχει τόσους πλανήτες σαν το δικό μας

Ο Kepler-90 είναι γνωστός στη NASA εδώ και αρκετό καιρό, όμως οι επιστήμονες δεν είχαν μέχρι πρόσφατα να βρουν τρόπο για να ξεκαθαρίσουν και να ομαδοποιήσουν τα αμέτρητα στοιχεία που συγκεντρώνει το ραδιοτηλεσκόπιο που είναι στραμμένο πάνω του. Τα τελευταία 4 χρόνια τα δεδομένα από το Kepler έχουν ξεπεράσει τα 35.000 πιθανά πλανητικά σήματα, με αυτοματοποιημένες δοκιμές αλλά και ανθρώπινη εργασία να εργάζονται νυχθημερόν προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουν τα δεδομένα. Μάλιστα, ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του Τμήματος Αστροφυσικής της NASA στην Ουάσινγκτον, παραδέχθηκε ότι οι επιστήμονες δεν είχαν μέχρι σήμερα τα κατάλληλα «εργαλεία» για μια τέτοια ανακάλυψη.

Η ανακάλυψη που οδήγησε στην σημερινή ανακοίνωση έγινε χάρη στην Google και τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και machine learning που διαθέτει. Οι ερευνητές Κρίστοφερ Σάλιου και Αντριου Βάντερμπουργκ εκπαίδευσαν έναν υπολογιστή στο πως να διαβάζει τα δεδομένα και να εντοπίζει μέσα από αυτά τους πιθανούς εξωπλανήτες.

Το σύστημα του αστεριού Kepler-90 είναι σαν μια μίνι έκδοση του ηλιακού μας συστήματος. Έχει μικρούς πλανήτες μέσα και μεγάλους πλανήτες έξω, αλλά όλοι είναι πιο κοντά μεταξύ τους” δήλωσε ο Βάντερμπουργκ , μεταδιδακτορικός συνεργάτης της NASA και αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, στο Όστιν.

Ο Σάλιου, από την πλευρά του, ανώτερος μηχανικός λογισμικού με την ερευνητική ομάδα Google AI, κατέληξε στην ιδέα να εφαρμόσει ένα νευρωνικό δίκτυο στα δεδομένα του Kepler.

“Όπως περιμέναμε, υπήρχαν συναρπαστικές ανακαλύψεις που κρύβονταν στα αρχειοθετημένα δεδομένα του Kepler και περίμεναν το σωστό εργαλείο ή τεχνολογία να τις φέρει στην επιφάνεια”, δήλωσε ο Πολ Χερτζ.  “Η σημερινή ανακάλυψη δείχνει ότι τα στοιχεία μας θα είναι κρυμμένος θησαυρός για καινοτόμους ερευνητές τα επόμενα χρόνια”.

Αν και η σκέψη για αποστολή είναι απίθανη, αφού το πλανητικό σύστημα απέχει 2,545 έτη φωτός από τη Γη, στη NASA συνεχίζουν να ψάχνουν για σημάδια που να δείχνουν την πιθανότητα ύπαρξης εξωγήινης ζωής στους οκτώ πλανήτες γύρω από τον Kepler-90. Ακόμα και αυτό όμως μοιάζει απίθανο, αφού η κοντινή απόσταση περιστροφής των πλανητών από τον ήλιο τους, κάνει τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν τους 400 βαθμούς Κελσίου, που σημαίνει πως δεν μπορεί να υπάρχει ζωή.

Εκτός και στο σύστημα του Kepler-90 υπάρχει ζωή με μορφή που δεν έχουμε αναγνωρίσει ακόμα