POS και κάρτες στα ταξί επιβάλει η τρόικα

Μπορεί τον τελευταίο καιρό κυβέρνηση και εμπλεκόμενοι φορείς να είναι απασχολημένοι με το νομοσχέδιο για τις εφαρμογές μεταφοράς επιβατών, ωστόσο οι θεσμοί έχουν αρχίσει και γίνονται πιεστικοί και στον τρόπο που λειτουργούν τα παραδοσιακά ταξί. 

Οι δανειστές μας έχουν εγείρει σειρά ζητημάτων που αφορούν την λειτουργία των ταξί, ζητώντας την άμεση τοποθέτηση και εφαρμογή πληρωμών μέσω POS προκειμένου οι επιβάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές αντιδρούν λέγοντας πως αυτό το μέτρο το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να αποτελέσει την τέλεια παγίδα για όσους χρωστάνε στο δημόσιο, ενώ ταυτόχρονα μετά τις προμήθειες των τραπεζών θα τους μένουν “ψίχουλα”.

Οι πιέσεις των θεσμών όμως δεν σταματούν εδώ. Το άνοιγμα του επαγγέλματος έχει βαλτώσει,ενώ αναμένονται ισχυρές πιέσεις από τις πολυεθνικές μετόχους των δύο ελληνικών εταιρειών (UBER και Daimler για το BEAT). Επίσης υπάρχουν ενστάσεις σε ότι έχει να κάνει με τα πολυθέσια ταξί που άνοιξε ο νόμος Βορίδη το 2012 βάζοντας στην αγορά του μεταφορικού έργου ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις κ.α, οι δανειστές ζητούν να παραμείνει το ισχύον καθεστώς της ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη. Η ομοσπονδία έχει ζητήσει να μπει ταξίμετρο και σε αυτά ή εναλλακτικά η ταρίφα να καθορίζεται βάσει χρονοχρέωσης.

Άλλο ένα σημείο τριβής είναι και το θέμα των αδειών ταξί που εκδίδονται από την Περιφέρεια. Με το ισχύον καθεστώς, μπορούν να εκδίδονται τρεις άδειες ανά 1.000 κατοίκους και υπάρχει η δυνατότητα από 3 τοις χιλίοις, οι άδειες να φτάσουν το 3,5 τοις χιλίοις. Οι επαγγελματίες επιχείρησαν να περιορίσουν τις άδειες στο νέο νομοσχέδιο αλλά αντιμετώπισαν αρνητική διάθεση από τους θεσμούς.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ