Ετοιμάζει δώρο σκάνδαλο η κυβέρνηση στα ταξί

Μετά το διάσημο νομοσχέδιο που ουσιαστικά που δείχνει να επιτρέπει στον κλάδο των ταξί να γυρίσει στις ”παλιές-καλές-ένδοξες μέρες”, κλείνοντας ουσιαστικά ξανά ένα κλάδο που είχε ανοίξει, βάση μνημονιακής (αλλά και απλής λογικής) υποχρέωσης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να κάνει άλλο ένα δώρο στα ταξί και στον πρόεδρο τους.

Και μπορεί για την ΒΕΑΤ να βοήθησε και η ίδια λίγο, επιλέγοντας να προσφέρει εκπτώσεις στο νομοθετημένο τιμολόγιο (και ουσιαστικά ανοίγοντας μόνη της την κερκόπορτα που επέτρεψε στον νομοθέτη να της φορτώσει βάρη και αμαρτίες που ίσως δεν της άξιζαν), όμως το νομοσχέδιο περιέχει και ένα μεγάλο δώρο στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών. 

Από ότι κυκλοφορεί (με φήμες και διαρροές φυσικά) το νομοσχέδιο θα περιέχει και την παράταση της υποχρεωτικής ανανέωσης οχημάτων ταξί, από τα 15 χρόνια που είναι τώρα, στα 22 με δικαιολογία την οικονομική δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου. 

Αυτό σημαίνει πως η κυβέρνηση δίνει το δικαίωμα σε αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro1 και Euro2 να κυκλοφορούν στο δρόμο χωρίς πρόβλημα, όταν απαγορεύει τους πολίτες την κυκλοφορία οχημάτων Euro5 και πίσω. 

Ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία σε οχήματα ταλαιπωρημένα, τις πιο πολλές φορές κακοσυντηρημένα, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην πλάτη τους και το πιο βασικό, σε οχήματα με παρωχημένες τεχνολογίες ασφάλειας να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ηλικία των ταξί από το 2002 ως το 2007 ήταν 10 χρόνια για αυτοκίνητα κυβισμού μέχρι 1.950cc και 12 χρόνια για πάνω από αυτά τα κυβικά, καθώς το 2002-2004 είχαν δοθεί κίνητρα αντικατάστασης /απόσυρσης, λόγω των ολυμπιακών αγώνων. Στην υπόλοιπη Ευρώπη το αντίστοιχο διάστημα για την υποχρεωτική ανανέωση είναι 10 χρόνια. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ