Η “αθέατη” πλευρά των ελληνικών “παράδεισων”

της Λαΐδας Λιμνιάτη

Τη στιγμή που “πανηγυρίζουμε” τα θετικά αποτελέσματα του Ελληνικού τουρισμού, δημοσιεύματα διεθνών μέσων στηλιτεύουν τους Ελληνικούς παράδεισους, αντιδιαστέλλοντας την Ελλάδα της κρίσης, με το αδιανόητο “πέταμα” χρημάτων που γίνεται στα κοσμοπολιτίκα νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Σε ρεπορτάζ του το Politico χαρακτηρίζει τη Μύκονο ως το νησί του παραλόγου, όπου τα ίχνη της κρίσης δεν είναι ορατά, ορατή όμως είναι η κατανάλωση πανάκριβων μπουκαλιών σαμπάνιας η οποία ρέει άφθονα. Την ίδια στιγμή, στη Σαντορίνη, όπως αναφέρει ο Guardian, μπορεί να μην χωράνε πια οι τουρίστες, ωστόσο, το νησί δεν διαθέτει καν τις κατάλληλες υποδομές για τους κατοίκους του.

Ωστόσο, δεν είναι τα μόνα. Γενικότερα στα νησιά υπάρχει μια τιμολογιακή πολιτική του ακριβού, η οποία περιμένει το καλοκαίρι για να ξελασπώσει. Μπορεί να μην φτάνουν τις τιμές της Μυκόνου, όμως πάλι οι τιμές είναι απλησίαστες για τον μέσο Έλληνα της κρίσης.

Μπορεί ο ξένος ρεπόρτερ να καταλάβει αμέσως την αντιδιαστολή με το που θα βρεθεί στη Μύκονο, ωστόσο, εξίσου παράλογο του φαίνεται να βρίσκεται στην πλατεία Ειρήνης το καλοκαίρι και να μην βρίσκει να κάτσει, καθώς για αυτόν, στην Ελλάδα της κρίσης, οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να διασκεδάζουν.

Πράγματι στη Μύκονο η κατάσταση όπως θα λέγαμε λαϊκιστί, “έχει ξεφύγει”. Σαν νησί των διασημοτήτων όμως, όπως διαφημίζεται, δεν θα περίμενε κανείς κάτι άλλο. Αν ο διάσημος, ή ο πλούσιος δεν πληρώσει 100 ευρώ στο εστιατόριο, για αυτόν το νησί μπορεί να μην αξίζει πια να το επισκεφτεί. Αλλιώς θα πήγαινε σε κάποιο φθηνότερο νησί. Η αντιδιαστολή είναι μεγάλη μεν, συμβαίνει σε κοσμοπολίτικους προορισμούς σε όλο τον κόσμο δε.

Από τη μία οι πλούσιοι τουρίστες, από την άλλη οι όχι και τόσο πλούσιοι κάτοικοι και κάπου πιο παραπέρα και οι ξενοδόχοι που περιμένουν πως και πως την περίοδο αυτή για να πλουτίσουν.

Επιπλέον, μπορεί τα διεθνή μέσα να εκπλήσσονται, όμως οι ίδιοι οι Έλληνες, οι οποίοι γνωρίζουν ότι η Ελλάδα “ζει” από τον τουρισμό δεν φαίνονται να εκπλήσσονται ιδιαίτερα. Συνήθως θα ακούσεις: “Δεν πάω Μύκονο, είναι πολύ ακριβά” και κάπου εκεί σταματάει η συζήτηση. Τα υπόλοιπα θα τα δουν από την τηλεόραση, ή πλέον από τα social media. Άραγε θεωρούν ότι δεν τους αρμόζει έτσι κι αλλιώς να είναι εκεί μιας και δεν ανήκουν στην κλίκα των διασημοτήτων; Ή δεν θέλουν να παρτάρουν;Ή δεν είναι ζευγάρι για να πάνε στη Σαντορίνη;

Καλώς ή κακώς τα Ελληνικά νησιά έχουν αποκτήσει μια ταυτότητα. Καθένα διακρίνεται για κάτι και για το κοινό που το προτιμά. Τα ζευγάρια θα πάνε Σαντορίνη, Μήλο, οι “χύμα” θα πάμε Ίο, Κουφονήσια, Αντίπαρο, όσοι αρέσκονται στα κλαμπ θα πάνε Πάρο κι όσοι θέλουν να ζήσουν την Αγγλία στον τόπο τους θα πάνε Ρόδο, Χερσόνησο, Μάλια. Έτσι και οι κοσμοπολίτες θα πάνε Μύκονο…με ό,τι κι όσο αυτό συνεπάγεται…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ