Τα πάνω κάτω (πάλι) στις δημόσιες μεταφορές από το υπ. Μεταφορών

Τα πάνω κάτω ετοιμάζεται να φέρει η ηγεσία του υπ. Μεταφορών σε ότι αφορά τόσο στη δυνατότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων να έχουν ιδιόκτητα van και πούλμαν με δικούς τους οδηγούς για να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, όσο και στη δυνατότητα εκμίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό, που γνωρίζει αυξανόμενη δημοτικότητα καθώς χρησιμοποιείται και στην Ελλάδα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα της Uber (και όχι μόνον).

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τη δυνατότητα εκμίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό “ δεν φορολογούνται, δεν έχουν υπεύθυνους, δεν τηρούν το νόμο, δηλαδή έχουν στήσει κενά νόμων, με την συνεργασία των προηγούμενων κυβερνήσεων και άρα αντί να νοικιάζουν αυτοκίνητα με οδηγό, χωρίς καμία προδιαγραφή, επί της ουσίας ασκούν συγκοινωνιακό έργο, όπως τα ταξί, άρα πρέπει αν μη τι άλλο να έχουνε τους ίδιους όρους που έχουνε και οι αυτοκινητιστές οι επαγγελματίες”.

Μάλιστα οι πληροφορίες λένε ότι στο σχετικό νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να φέρει το υπουργείο θα προβλέπεται πρόστιμο 50.000 ευρώ (και 5.000 ευρώ στον πελάτη) την πρώτη φορά που μια υπηρεσία όπως η Uber θα εντοπίζεται να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς, ενώ την επόμενη φορά το πρόστιμο θα διπλασιάζεται.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Uber εμφανίζονται έτοιμοι να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου με την κυβέρνηση, και σημειώνουν ότι σε άλλες χώρες που προέκυψε ανάλογο πρόβλημα, ο διάλογος βοήθησε να βρεθεί μία λύση που ήταν σε όφελος όλων. “Το να σταματήσει την παροχή υπηρεσιών η Uber δε θα είναι μόνο ζημιά για την ίδια, αλλά και για την Πολιτεία, καθώς η εταιρεία αποδίδει φόρους στο Δημόσιο” σημείωναν. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως το όλο θέμα δεν αφορά μόνον την Uber, αλλά και άλλες εταιρείες, όπως την Taxiplon. Ακόμα και η Beat (πρώην Taxibeat) αναμένεται να επηρεαστεί, καθώς οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι εν αρκεί μόνο η χρησιμοποίηση επαγγελματιών οδηγών και οχημάτων που κατά το νόμο επιτελούν δημόσιο συγκοινωνιακό έργο (όπως είναι οι οδηγοί ταξί και τα σχετικά οχήματα), αλλά είναι απαραίτητη και η σύναψη τριετούς (τουλάχιστον) σύμβασης συνεργασίας, κάτι που, εάν ισχύσει, θα αναγκάσει την Beat σε αύξηση του επιχειρηματικού της ρίσκου.

Το συγκεκριμένο θέμα έχει προκύψει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (κατά βάση με τη δραστηριότητα της Uber), καθώς όλη η ιστορία είναι το εάν η Uber αποτελεί έναν “μεσάζοντα” για την παροχή μεταφορικής υπηρεσίας από άλλους, ή είναι η ίδια που παρέχει αυτή την υπηρεσία, με την κάθε πλευρά να έχει τα δικά της επιχειρήματα.

Αλλαγές και στα ιδιόκτητα ξενοδοχειακά Μέσα

Ένα άλλο θέμα που αναμένεται να αγγίξει εκ νέου το υπουργείο Μεταφορών είναι το θέμα της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να έχουν ιδιόκτητα Μέσα μεταφοράς (van ή πούλμαν, ακόμα και λιμουζίνες) με οδηγούς που θα είναι υπάλληλοί τους, για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Το συγκεκριμένο θέμα αποτελούσε ένα χρόνιο αίτημα των ξενοδόχων προκειμένου να μειώσουν τα έξοδά τους, αλλά και να επηρεάζονται λιγότερο από τις (τότε) συχνές κινητοποιήσεις των οδηγών τουριστικών λεωφορείων (λόγω της τότε κινητικότητας για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων).

Για τη συγκεκριμένη ρύθμιση μάλιστα υπήρξαν σημαντικές πιέσεις και από την (τότε) τρόικα, οπότε εάν τελικά το υπουργείο αποφασίσει να την αναθεωρήσει, δεν αποκλείεται να συναντήσει αντιδράσεις και από τους δανειστές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ