Διαγωνισμός για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων μέσω της εικαστικής τους αναβάθμισης

Το διαγωνισμό “Color in Architecture” για την ανάδειξη τρόπων ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων μιας πόλης μέσω και της αναβάθμισης της εικόνας τους, προκήρυξε η εταιρεία AkzoNobel και το Archisearch.gr.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε τελειόφοιτους και νέους αρχιτέκτονες έως 40 ετών, καλώντας τους να παρουσιάσουν ιδέες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων μιας πόλης μέσω και της αναβάθμισης της εικόνας της πόλης, προσδίδοντας σε αυτή νέα όψη και αρθρωμένο αρχιτεκτονικό λόγο με τη χρήση νέων υλικών και χρώματος.

Η αναλυτική προκήρυξη θα είναι διαθέσιμη τον Ιούλιο, ενώ η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους εξής:
Αριάδνη Βοζάνη, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π.
Νίκος Κτενάς, Αρχιτέκτων
Σταύρος Μαρτίνος, Αρχισυντάκτης του Archisearch.gr
Per Nimer, Akzo Nobel / Design Manager
Δημήτρης Ποτηρόπουλος, Αρχιτέκτων
Kώστας Πουλόπουλος, Αρχιτέκτων / Επιμελητής
Ρένα Σακελλαρίδου, Αρχιτέκτων Dipl. Architect, MArch, PhD, Καθ. ΑΠΘ

Color in Architecture_EMEAgr_Kritiki_980

Εκτός από τα 3 βραβεία θα δοθούν και 6 εύφημες μνείες.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα εκτεθούν σε ειδική εκδήλωση, στα εγκαίνια της οποίας η Akzo Nobel θα παρουσιάσει τα νέα της προϊόντα στις αρχές Δεκεμβρίου.

Το “κίνητρο” για το διαγωνισμό αποτέλεσε η σημερινή όψη από ψηλά μιας σύγχρονης ελληνικής πόλης, που δίνει την εντύπωση ενός ομοιόμορφου, υπόλευκου στρώματος που απλώνεται σχεδόν αδιάφορα πάνω στο τοπίο.

Η ομοιομορφία του στρώματος αυτού έχει διπλή εξήγηση:
– Πρώτον: η ελληνική πόλη αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από έναν μόνο τύπο, την πολυκατοικία.
– Δεύτερον: την εμμονή στον λευκό ή υπόλευκο σοβά ως κυρίαρχο τελείωμα και οριστική έκφραση των όψεων των κτιρίων. Αυτή η επιλογή δεν στερείται λογικής: Αποφεύγεται η υπερθέρμανση και το υλικό είναι φθηνό. Εντούτοις, οι όψεις αδυνατούν να διατηρήσουν τον χαρακτήρα της αρχικής λευκότητάς τους, λόγω της ρύπανσης και της γενικευμένης ελλιπούς συντήρησης.

Athens Spread_Gouidi*980620

Αυτό αποτέλεσε την πρώτη “τροφή για σκέψη” για την ανάγκη μιας σύγχρονης ελληνικής πόλης τόσο για την ιεράρχηση, όσο και τη συνάρθρωση των στοιχείων της, ώστε να καταστεί οπτικά πιο αναγνώσιμη. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί ευκολότερα, μέσα από τις σχεδιαστικές επιλογές των αρχιτεκτόνων, με τη χρήση μιας και μόνης στρατηγικής: του χρώματος.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι επαγγελματικοί χώροι για τους οποίους, σε επίπεδο πολιτικής, υπάρχει απαίτηση μέσω του ΚΕΝΑΚ για ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, όμως δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς η αρχιτεκτονική έκφραση αυτής της ανάγκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ