Το Survivor (ανα)διαμορφώνει το τηλεοπτικό πεδίο

της Λαίδας ΛΙΜΝΙΑΤΗ

Αναμφισβήτητα, ένα από τα φαινόμενα της φετινής τηλεοπτικής σαιζόν είναι το Survivor, το οποίο όπως φαίνεται “εξαφανίζει” τα άλλα κανάλια από τον τηλεοπτικό χάρτη.

Στο χτεσινό επεισόδιο, όπου και αποχώρησε ο Στέλιος Χανταμπάκης, το ποσοστό τηλεθέασης άγγιξε το 75,2% με τον μέσο όρο τηλεθέασης να κυμαίνεται στο 45,7%. Την ίδια στιγμή, τα υπόλοιπα κανάλια, τα οποία δαπάνησαν απ’ ότι ακούγεται τόσα λεφτά σε σειρές και παραγωγές, έβλεπαν ανήμπορα τα ποσοστά τους να διαμορφώνονται μεταξύ 0,1% και 4,9%. Ανάμεσα στους μεγάλους χαμένους και τα προγράμματα Star Academy και Rising Star.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Survivor τόσο διαφορετικό που ακόμη κι αν δεν το βλέπεις ξέρεις τι έχει γίνει θέλοντας και μη; Είναι άραγε οι προσωπικότητες που επιλέχθηκαν με μαεστρία να συμμετάσχουν; Είναι τα αγωνίσματα; Είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το ριάλιτι σόου;

Αν μη τι άλλο, τα ριάλιτι σόου πάντα είχαν απήχηση. Από το πρώτο Big Brother, στο Fame Story και στο πρώτο Survivor, όλοι οι Έλληνες πάντα τα τιμούσαν, μέχρι που θεωρήθηκαν ντεμοντέ και η πάσα πέρασε στα σόου διαγωνιζομένων τύπου “Ελλάδα έχεις Ταλέντο”.

Κι όμως, το ΣΚΑΪ τόλμησε να επαναφέρει κάτι ξεπερασμένο, στη μόδα σε μια άλλη εποχή. Τόσο στο πρώτο Big Brother, όσο και στα υπόλοιπα ριάλιτι σόου που ακολούθησαν θυμάμαι να υπάρχει ένας διαρκής σχολιασμός, ο οποίος ωστόσο σταματούσε στην παρέα, άντε και στα κουτσομπολίστικα περιοδικά και εκπομπές. Ερωτήματα του τύπου: “Τα έχει τελικά η Μάρω Λύτρα με τον Καραφώτη” αναζητούσαν απαντήσεις σε παρεάκια και τηλεοπτικά παράθυρα.

Ωστόσο, η έλευση των social media άλλαξε και τον τρόπο “κατανάλωσης” των ριάλιτι. Πλέον δεν χρειάζεται να βλέπεις το ίδιο το Survivor για να ξέρεις ότι ο προπονητής του ράγκμπι είναι ο διάβολος μεταμορφωμένος κι ο Ορέστης Τσανγκ είναι ένας από τους πιο αντιπαθείς χαρακτήρες που πέρασαν από την τηλεοπτική μας οθόνη, ίσως μετά τον Τζόφρι στο Game of Thrones.

Πλέον, τους “προβληματισμούς” του ο καθένας μπορεί να τους μοιραστεί με γνωστούς κι αγνώστους χρήστες των social media, κάνοντας το φαινόμενο viral κι από εκεί που αν ήταν μόνο στην τηλεόραση, τα ποσοστά του θα ήταν ίσως απλά υψηλά, πλέον σημειώνουν ρεκόρ, μεταδίδοντας παντού την “τρέλα του Survivor”.

Να σημειωθεί πάντως ότι όντως οι προσωπικότητες έχουν επιλεχθεί με μαεστρία, όπως άλλωστε στα περισσότερα ριάλιτι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ